CZYNIENIE WYBORU PEWNYM

    WYDAJE się, że przyda się kilka uwag na czasie na temat wyborów. Oczywiście dostrzegamy działalność polityczną w USA. Potrzebujemy pouczenia na kogo mamy głosować, kogo poprzeć w wyborach itp. Wiemy, że wiele wysiłków, czasu, środków, pieniędzy itp. musi być wyłożonych, w obejmującym wszystkie dziedziny dążeniu do wyboru właściwych kandydatów. Bardzo dokładnie musimy rozważyć związane z tym kwestie - platformy wyborcze, osobistości, odczucia społeczne itp.; musimy także wziąć pod uwagę partie opozycyjne i ich kandydatów - ich odczucia, platformy wyborcze, siłę, słabości, działania itp., jak również kontrowersje i debaty.

    Musimy zabiegać o to, by taki wybór właściwego kandydata zapisał się w historii jako wielki sukces - zaprowadzający nową administrację przy możliwie największych przyszłych korzyściach dla ludzi: najlepsze płace i zasiłki, najmniejsze bezrobocie, brak deficytu, małe lub żadne podatki, wszyscy żyjący bezpiecznie, bez inflacji, bez zanieczyszczeń, bez wydatków na zbrojenia nuklearne i inne, stopa przestępczości równa zeru oraz ubezpieczenia zdrowotne dla każdego. Ktoś powie, że tak nie może być w obecnym złym świecie (Gal. 1:4). Zgadzamy się. Do tego nigdy nie dojdzie przez wybory upadłych ludzi. Ale nie takie mamy na myśli; myślimy raczej o wiele ważniejszych wyborach - wyborach Boga.

    W 1 Tes. 1:4 czytamy: "Wiedząc, bracia umiłowani od Boga, wybranie wasze". On prowadzi wielkie wybory. Niektórzy otrzymują nominację i są wybierani; jest to dzieło, jakie Bóg wykonuje w okresie obecnego w Ewangelii (wieku Kościoła).

Nie spodziewamy się teraz nawrócenia świata.

    Obecny wiek nie jest czasem nawrócenia świata; Biblia raczej pokazuje, że nawrócenie świata ma mieć miejsce w pośredniczącym tysiącletnim panowaniu Chrystusa. Wielu popełnia poważny błąd sądząc, że chrześcijanie muszą w tym życiu nawrócić wszystkich, uważając, że w przyszłości nie będzie żadnej nadziei dla niezbawionych zmarłych. Jeśli masz jakieś wątpliwości w tym względzie, powinieneś przeczytać naszą broszurę: "Czy jest nadzieja dla kogokolwiek z niezbawionych zmarłych?". Udowadnia ona na podstawie Pisma Świętego, że istnieje nadzieja dla niezbawionych zmarłych, którzy w tym życiu nie mieli żadnej rzeczywistej i wystarczającej sposobności. Bóg przez okupową ofiarę Chrystusa zapewnia jedną zupełną sposobność zbawienia do wiecznego życia każdej jednostce z rodzaju Adamowego, jaka kiedykolwiek żyła. Jest to prawdziwa i pełna Ewangelia (1 Tym. 2:4; 4:10).

    W jednej z pieśni śpiewamy: "On teraz wybiera Swoje klejnoty, tych, którzy wraz z Nim wtedy królować będą", i ta myśl oparta jest na Mal. 3: 15-18. W wersecie 17 Bóg mówi o tych klejnotach: "Cić mi będą [Bóg jest ich właścicielem w szczególnym znaczeniu], mówi Pan zastępów, w dzień, który Ja uczynię, własnością [klejnotami]; i zmiłuję się nad nimi jako się zmiłowywa ojciec nad synem swoim, który mu służy". Są różne rodzaje klejnotów - diamenty, rubiny, - szafiry, szmaragdy i inne rodzaje pięknych drogocennych kamieni, które odpowiadają tym wybranym, których Bóg wybiera w czasie wieku Ewangelii. Bóg nie ograniczył swojego wyboru do jednego rodzaju klejnotów (więcej na temat gromadzenia klejnotów w Ter.Pr.'86, nr 369/20).

Jak Bóg przeprowadza ten wybór

    Bóg nie wybiera tych klejnotów w dowolny sposób. Dokonuje się on na podstawie wiary. Jeśli masz silną wiarę jak Abraham, jeśli odczuwasz pokrewieństwo z owym magnesem Ewangelii, jeśli jesteś przyciągany do Boga i rzeczy Bożych i jeśli nie przeciwstawiasz się tej przyciągającej mocy, lecz szczerze żałujesz za grzechy, przyjmujesz Jezusa za zbawiciela i stajesz się uczniem Chrystusa - wtedy jesteś przyjęty jako jeden z tych wybrańców, którzy czynią swoje powołanie i wybór pewnym. Prawie każdy ma w sobie choć małe nasienie wiary, a wybranie ciebie przez Boga zależy od tego, czy pozwolisz temu nasieniu wzrastać czy je zadusisz. Ta wiara poszukuje Boga i rzeczy Boskich nawet tam, gdzie zaprzecza się znajomość i widzenie.

Jak zostać nominatem

    W świeckich wyborach, jak na przykład w takich w USA, kandydaci muszą przejść przez liczne trudności, kłopoty i koszty, by otrzymać nominację. Lecz w Boskich wyborach mamy stosunkowo łatwą drogę, aby uzyskać nominację. Wszystko co masz zrobić to żałować za grzechy, udać się do Boga w modlitwie i powiedzieć Jemu, że szczerze żałujesz za grzechy, prosząc o przebaczenie przez Chrystusa, a następnie przyjąć Jezusa za swojego zbawiciela oraz poświęcić się Bogu jako uczeń Chrystusa i tak stajesz się nominanatem w Boskich wyborach.

Chrześcijańska kampania wyborcza

    Po zostaniu uczniem Chrystusa rozpoczyna się kampania, podczas której uczestnik kampanii ma swe powołanie i wybór uczynić pewnym. Wybór ten ma służyć nie tylko przez dwa, cztery, sześć czy dwanaście lat - ma służyć i być w królestwie Boga przez wieczność, jest wiele wersetów Pisma Świętego pokazujących jak potrzebne jest podejmowanie wszechstronnych wysiłków, w celu uczynienia swego powołania i wyboru pewnym. Rozważmy jeden przykład. Żyd. 12:1-4 mówi: "Przetoż i my, mając tak wielki około siebie leżący obłok świadków [Starożytnych Godnych, z których wielu w 11 rozdziale do Żydów jest nazwanych po imieniu], złożywszy wszelaki ciężar i grzech, który nas snadnie obstępuje [ściśle opasujące natarczywe grzechy], przez cierpliwość [radosną wytrwałość] bieżmy w zawodzie, który nam jest wystawiony; patrząc na Jezusa wodza i dokończyciela wiary, który dla wystawionej sobie radości, podjął krzyż, wzgardziwszy sromotę, i u-siadł na prawicy stolicy Bożej. Przetoż uważajcie, jaki jest ten, który podejmował takowe od grzeszników przeciwko sobie sprzeciwianie, abyście osłabiwszy w umysłach waszych, nie ustawali. Jeszczeście się aż do krwi nie sprzeciwili, walcząc przeciwko grzechowi". Musimy zatem czynić staranne i wytrwałe wysiłki.

Wymagane jest pomaganie innym w wyborze

    W świeckich nominacjach, wyborach itp. jeden kandydat próbuje pobić wszystkich pozostałych, tak żeby on otrzymał nominację lub został wybrany. Ale tak nie jest w Boskich wyborach. Aby wygrać w wyborach Boga, musimy pomagać innym w zdobyciu nominacji i wyboru. Stare chińskie przysłowie mówi: Pomóż swemu bratu wiosłować na drugi brzeg strumienia, i oto ty także przepłynąłeś. Bardzo trafne.

Rzeczy, które uniemożliwiają wybór

    W świeckich wyborach tego złego świata często wybierani są ci, którzy praktykują różne formy zła. Ale tak nie jest w Boskich wyborach. W 1 Kor. 6:9-11 Apostoł Paweł podaje nam kilka rzeczy, które mogą uniemożliwić nasz wybór: "Azaż nie wiecie, iż niesprawiedliwi królestwa Bożego nie odziedziczą? Nie mylcie się; ani wszetecznicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani pieszczotliwi, ani samcołożnicy, ani złodzieje, ani łakomcy, ani pijanicy, ani złorzeczący, ani zdziercy królestwa Bożego nie odziedziczą. A takimiście niektórzy byli; aleście omyci, aleście poświęceni, aleście usprawiedliwieni w imieniu Pana Jezusa i przez Ducha Boga naszego". Możemy się zmienić; ale aby być wybranymi przez Boga, musimy odrzucić te rzeczy, które uniemożliwiają uczynienie naszego powołania i wyboru pewnym.

Kandydaci Boga nie mogą "rzucać błotem"

    Wśród polityków różnych partii panuje powszechny zwyczaj wzajemnego atakowania się, angażowania się w "obrzucanie się błotem" jeden przeciwko drugiemu, szerzenie o sobie nawzajem różnych insynuacji, obmawiania się nawzajem, wyciąganie wobec innych kandydatów różnych (niekiedy bezpodstawnych) oskarżeń o złe uczynki, czasami wtedy, gdy przed wyborami nie mogą na nie odpowiedzieć (lub nie mogą udzielić wyczerpującej odpowiedzi).

    Jest to kolejna sfera, w której zastosowanie ma to, co powiedział Jezus: Wśród was (moich uczniów), tak nie będzie. Nie możemy dążyć do wzajemnego odzierania się, lecz budowania. Jeśli będziemy poniżać innych, i będziemy to czynić uparcie, nigdy nie zostaniemy wybrani przez Boga. U Efez. 4:31,32 Apostoł napomina: "Wszelka gorzkość i zapalczywość, i gniew, i wrzask, i bluźnierstwo niech będzie odjęte od was ze wszelaką złością; Ale bądźcie jedni przeciwko drugim dobrotliwi, miłosierni, odpuszczając sobie jako wam Bóg w Chrystusie odpuścił". Mamy więc odrzucić złe cechy. Nie możemy mówić źle o innych, chyba, że jest to niezbędnie konieczne, ponieważ ktoś na pewno zostałby skrzywdzony, gdybyśmy nie powiedzieli o tym złu, a nawet wtedy należy tylko wspomnieć o tym, nie oczerniając charakterów drugich.

Przede wszystkim podobanie się Bogu i Chrystusowi

    Aby uczynić nasze powołanie i wybór pewnym, musimy najpierw pomyśleć nie o światowej opinii, lecz o podobaniu się Bogu i Chrystusowi. Apostoł w 1 Kor. 10:31 mówi: "Przetoż lub jecie lub pijecie, lub cokolwiek czynicie, wszystko ku chwale Bożej czyńcie". Powinniśmy także podobać się Chrystusowi. Jeśli będziemy podobać się Bogu i Chrystusowi, na pewno swoje powołanie i wybór uczynimy pewnym.

    Nowa administracja ziemi musi być przygotowana (2 Piotra 3:13). Bóg wcześniej przygotowuje swoje wszystkie narzędzia - wszystkich wyższych i niższych urzędników do wielkiego dzieła nawracania na ziemi w okresie tysiąca lat panowania Chrystusa. Jeśli mamy swoje powołanie i wybór uczynić pewnym i być gotowymi do tej służby, musimy także wzbogacić się o różne owoce Ducha, utrzymywać je w sobie w aktywności i obfitości. Jednym z najlepszych sposobów czynienia tego jest okazywanie niesamolubnej miłości innym, szczególnie przez ogłaszanie im wielkiego posłannictwa o królestwie, jakie Bóg Jehowa nam powierzył. Żyjemy w dniach, gdy znaki czasów wskazują, iż ustanowienie królestwa Bożego na ziemi nie jest zbyt odległe.

    Gdy jakaś partia polityczna w USA widzi perspektywę usunięcia partii rządzącej, lub gdy ją usuwa lubi śpiewać: "Znowu idą szczęśliwe dni", wierząc że nastanie wielki dobrobyt. My wiemy i śpiewamy o nadchodzących jeszcze wspanialszych "szczęśliwych dniach". Jedna z naszych pieśni mówi: "Witaj szczęsny dniu, który ogłaszasz koniec naszych prób", po czym opisuje czas, gdy pokój będzie wysoko trzymał swe berło, a Eden zakwitnie bez grobów. Oczekujemy tych szczęśliwych dni restytucji. Niech Pan pobłogosławi nas tą wspaniałą perspektywą! Bądźmy gorliwi, by nasze powołanie i wybór uczynić pewnym!

SB ’95,84-86; BS '92,84.