PYTANIA BEREAŃSKIE DO ARTYKUŁU O MŁODOCIANYCH GODNYCH
(Artykuł ten ukazał się w T. P. nr 270; 271 do 275)
(1) Jakiego rodzaju wyrażeń powinniśmy używać w określaniu myśli biblijnych? Jakie są niektóre przykłady? Co jednak niekiedy jesteśmy zmuszeni uczynić? Jakie są tego dwa przykłady? Jak one mogą być udowodnione, że są biblijne?Jakie inne wyrażenie nie znajdujemy w Biblii? Niemniej jednak, jak rzecz się przedstawia? Jak jest to dowiedzione? Podobnie, jaki termin nie znajduje się w Biblii? Niemniej jednak, jak sprawa się przedstawia? Jaki jest najbliższy temu wyrażeniu termin w Piśmie Św.? Gdzie się on znajduje? Z czym jest on w zgodzie? W odróżnieniu od czego? Jak odróżnili niektórzy te dwie stosowne klasy? Co jednak można powiedzieć o terminie Nowocześni Godni? Jak myśl biblijna jest lepiej uwydatniona? Co więc T. P. czyni?
(2) Kiedy Młodociani Godni (w skrócie M. G.) nie istnieli jako jednostki klasy? Co od tego czasu wyszło na jaw? A co od jesieni 1914? Jaki jest powód powstania M. G. jako klasy? Co więc nie stało się z nadwyżką poświęconych? Jakie dwie rzeczy Pan uczynił w związku z nimi? Gdy czas postąpił naprzód, co się stało? Jaki był tego skutek? Gdy ostatni ewentualni członkowie Małego Stadka weszli do tego powołania, co wiele osób uczyniło? Co dla żadnego z nich nie było dostępne? Jaki był tego rezultat? Gdzie "on Sługa" omawia tę klasę? Odczytaj stosowne odnośniki. Co Pan czyni podczas Epifanii?
(3) Co jest jedynym źródłem wiary i główną regułą praktyki chrześcijanina? Dlatego co z niej musi pochodzić? Jak jest to udowodnione? Co musimy żądać? Jak jest to udowodnione? Co pismo Św. naucza i M. G. ? Co więc uczynimy?
(4) Od jakiego ustępu Pisma Św. rozpoczniemy? Co mamy rozumieć przez słowo "potem"? Co Bóg czyni podczas Wieku Ewangelii? Jak jest to udowodnione? Co On uczyni "potem"? Z jakich dwóch klas składają się synowie Chrystusa? Czy Poświęceni Obozowcy Epifaniczni są włączeni do drugiej klasy [zob. T. P. nr 175 i nr 176]? Kim są córki Chrystusa? Jak w tym artykule jest z reguły użyte słowo w Tysiącleciu? Co oni wszyscy uczynią? Jak jest to udowodnione? Kogo przedstawiają "starcy"? Co oni będą czynić? Co to oznacza? Jak jest to udowodnione? Kogo przedstawiają "młodzieńcy"? Co oni będą czynić? Co to oznacza? O czym więc mówi Joela 2:28, 29? Kogo oni i pokutujący upadli aniołowie będą stanowili?
(5) Jaki jest następny stosowny ustęp Pisma Św.? Co należy rozumieć przez "wielki dom" w figurze i pozafigurze? Jak jest to udowodnione? Co przedstawiają "naczynia złote i srebrne"? Jak jest to udowodnione? A co naczynia "drewniane i gliniane"? Jakie dwie dodatkowe klasy są wyobrażone w 2 Tym. 2:20? Jak jest to udowodnione?
(6) Jakie jest to zastosowanie z 2 Tym. 2:20? Jakie są dwa inne zastosowania? Co uczynił Apostoł w kontekście? Czym jest jeden odnośnik, gdzie br. Russell omawia 2 Tym. 2:20? Gdzie było to wydrukowane? Włączając co? Co wykazał br. Russell, że przedstawiają naczynia "drewniane i gliniane"? W jakim zastosowaniu? Co on oświadczył odnośnie zastosowania na Wiek Ewangelii? Co pokazuje Rzym. 9:21-23?
(7) Czego nie będzie w zastosowaniu po Tysiącleciu? Dlaczego nie? Jak jest to udowodnione? Co br. Russell wykazuje odnośnie naczyń ku "zelżywości" w A 227? W Z 1872. par. 5? W Z 5493, 5759? W zgodzie z tym i z innym świadectwem, jaki będzie obraz po Tysiącleciu? Z czego więc w tym zastosowaniu składa się Wielki Dom Pański?
(8) Jaki następny tekst będziemy rozważali? Co opisuje Ps. 72? Co zawiera w sobie? Jak jest to udowodnione? Co wyobrażają cztery najwybitniejsze wzniesienia Jeruzalemu? W ogólności, co góra Syjon i góra Moria odpowiednio przedstawiają? Co znajdujemy odpowiednio w Tysiącletnim Królestwie? Co przedstawia góra Syjon? Jak jest to udowodnione? Jakiego rodzaju jest góra Moria? Co się na niej stało? Jak jest to udowodnione? Co ona przedstawia? Co znajduje się również w Jeruzalemie? Co one w ogólności przedstawiają? Gdzie znajdowała się Akra? Co ona przedstawia? A gdzie Bezeta? I co ona przedstawia?
(9) Co przedstawia fakt, że góra Moria była pierwszym z tych wzniesień do zabudowania? Że Syjon była drugim? Akra trzecim? A Bezeta czwartym wzniesieniem do zabudowania? Co symbolizują części doliny Jerozolimy? Co więc jest nauką tego tekstu?
(10) Co uczynimy, zanim przedstawimy teksty Pisma Św. na następny punkt? Jakie trzy pozafigury są podane z Lewitów? Gdzie? Jak one mogą być zharmonizowane? Co można powiedzieć o nich wszystkich? Co jest pierwszą z nich? Włączając jaką klasę? Co jest drugą pozafig. Lewitów? A co trzecią? Co więc powinniśmy uczynić? A czego nie powinniśmy czynić? Jak możemy je zharmonizować? Co nie powinniśmy uważać za wyjątkowe? Jakie są niektóre inne przykłady tej samej rzeczy? Co pokazuje Boską wieloraką mądrość?
(11) Co mamy zrozumieć odnośnie trzech stosownych okresów? Co staje się podczas Okresu Przejściowego z tymczasowo usprawiedliwionymi, którzy nie poświęcają się? A co z tymi, którzy poświęcają się? Co staje się z Wielkim Gronem? Ale co należy zachować w pamięci? Co jest prawdą o trzech grupach z każdej klasy? Z jakich więc trzech grup pochodzą pozafig. Lewici Okresu Przejściowego? Z czego się składa każda grupa?
(12) Co dowodzą 4 Moj. 3:6-8; 1:49-54; 3:23, 29, 35, 40-51; Żyd. 12:23? Kogo przedstawiają kapłani? A kogo Lewici w trzech grupach z punktu widzenia Tysiąclecia? Co F 151-152 oświadcza odnośnie rodziny Gersona? Co należy powiedzieć odnośnie tego? Jakie jednak fakty należy rozważyć? Jak jest to udowodnione? Co więc możemy łatwo zauważyć? Co nie było ujmą dla "onego Sługi"? Co podobnie nie było ujmą? Jak jest to dowiedzione? Co nikt nie może uczynić? Czego niezawodnie potrzebują wyjaśnienia z Pisma Św. podane przed właściwym czasem? Co uczyniono z trzema klasami Lewitów? Jak jest to udowodnione? Co podobnie uczyniono z ich pozafigurarni? W jakim celu? Co dano trzem klasom Lewitów? Oddzielnie od czego? Jak jest to udowodnione? Co będzie dane ich pozafigurom? Oddzielnie od czego? Jak przedstawionego?
(13) Jaki jest inny stosowny tekst? Co znaczy Liban? Co przedstawiają jego zawsze zielone drzewa? Jak jest to udowodnione? Kto będzie przyprowadzony do Chrystusa i Kościoła? Jak jest to udowodnione? Co przedstawia jedlina? Co sosna? A co bukszpan? W czym oni współpracują ? Jak jest to udowodnione?
(14) Co jest podane u Dan. 3? Co jest wyjaśnione w Z 5755? I w Z 2495, 2496? Co można powiedzieć o obu zastosowaniach? Co nie jest przypadkiem w tym związku? Co przedsta-wiają trzej hebr. młodzieńcy? Co ich pozafigury odmówiły uczynić? Co to postępowanie sprowadziło na nich? Kiedy szczególnie? Jakie dwie rzeczy nasuwają na myśl te trzy klasy żyjące obok siebie przy końcu Wieku? Co oznacza nazwa Sadrach i co ona przypomina nam? Jak jest to udowodnione? Co oznacza i przypomina nazwa Mesach? Jak jest to udowodnione? A co Abednego? Co również jest znaczące? Gdzie jest to przedstawione? Co oznacza Ananijasz i co nasuwa na myśl? Co Misael? Jak jest to udowodnione? A co Azaryjasz?
(15) Jaki jest następny stosowny ustęp Pisma Św.? Co jest tu widoczne? Z jakiego faktu? Ile razy znajduje się wyrażenie pe shenayim w Piśmie Św.? Jak je przetłumaczono w 2 Król. 2:9? A jak u Zach. 13:8? Czym są te "dwie części"? Jak jest to potwierdzone? Jak je przetłumaczono w 5 Moj. 21:17? Co jest tu widoczne? Dlaczego? Co zazwyczaj pierworodny izraelski otrzymał? Jaki jest inny przykład? Co miało miejsce w przypadku pierworodnego izraelskiego? Jakie więc zdaje się być znaczenie wyrażenia pe shenayim w 5 Moj. 21:17? Co więc widzimy? Jakie zdaje się być jego znaczenie w 2 Król. 2:9?
(16) Z czym wielu jest zaznajomionych? Gdzie jest to przedstawione? Zgodnie z tym, co 2 Król. 2:9 naucza, gdy jest właściwie oddane? O czym również wielu jest świadomych? Gdzie jest to przedstawione? Co daje nam to nauczanie? Co nie uczynili Starożytni Godni? Dlaczego nie? Jak więc możemy wytłumaczyć te fakty zgodnie z tym ustępem Pisma Św.? Tak jak co? Co przedstawiają pozostałe czynności Elizeusza? Czego innego możemy się spodziewać? Co więc rozpoznajemy? Gdzie są podane szczegóły?
(17) Co nie powinniśmy uważać za rzecz dziwną? Dlaczego nie? Jaki wiersz tu zauważamy? Co on przedstawia? Co włączając w ten sposób? Co dowiadujemy się z T.P.'23, 39, od par. 16 i str. 40? Jak jest wyciągnięta liczba 3960? Gdzie jest to więcej wyjaśnione? Co przedstawia jałowica? Gdzie jest to wytłumaczone? Jak są tutaj uważani Starożytni Godni i M. G.? Co przedstawia koza? A co baran? Co synogarlica? Co młody gołąb? Co przedstawia rozcięcie zwierząt? A co pozostawienie ptaków nie rozciętych? Kto był obecny w r. 1916? Jak byli przedstawieni Starożytni Godni? Co te pięć klas mają? Jak jest to udowodnione? Jak będą one użyte? Stosownie do czego? Gdzie jest szczegółowo wyjaśniona 1 Moj. 15?
(18) Co podaje 1 Moj. 2:10-14? Co następnie ten tekst podaje i co opisuje? W pozafig. co Bóg sprawia? Co jest czynione przez wybrańców? Jak? Kto jest pierwszą wybraną klasą? Jak wyobrażoną? Co ona czyni? W czym? Jak jest to wyobrażone? Włączając co? Jak jest to przedstawione? Jak udowodnione? Co charakteryzuje stosowną prawdę? Jak jest to przedstawione? Jak potwierdzone? Włączając również co? Jak jest to przedstawione? Jak potwierdzone? Co stanie się w Tysiącleciu? Jak jest to udowodnione? Kto jest drugą wybraną klasą? Jak jest przedstawiona? Co oni czynią "dla wielu? Włączając kogo? Jak jest to przedstawione? Co będzie uczynione w Tysiącleciu przez nich. Jak jest to udowodnione? Kto jest trzecią wybraną klasą? Jak jest przedstawiona? Co oni dali od samego początku? Jak jest to udowodnione? Co oni dadzą w Tysiącleciu dla wielu? Włączając kogo? Jak jest to przedstawione? Kto jest czwartą wybraną klasą? Jak przedstawioną? Co oni czynią? Co więc Bóg czyni?
(19) Co pokazuje 1 Moj. 7:7-24? Co wykazuje 1 Piotra 3:20, 21? Co wyobraża Arka? Co jest jej głównym zarysem? Gdzie jest to przedstawione? Co uczyni moc Chrystusowa? Co przedstawiają cztery pary ludzi, które weszły do Arki? Kogo przedstawia Noe? W jakim znaczeniu? Jak jest to udowodnione? Co więc Noe i jego żona przedstawiają? Co przedstawiają odpowiednio Sem, Jafet i Cham oraz ich żony?
(20) Co stało się przynajmniej z jedną parą z każdego rodzaju czystych i nieczystych zwierząt? Co te zachowane czyste zwierzęta przedstawiają? Włączając jakie dwie klasy? Co przedstawiają zachowane nieczyste zwierzęta? A co czyste i nieczyste zwierzęta, które zginęły w Potopie? Co ludzie, którzy zginęli? Co przedstawiają zwierzęta umieszczone w Arce? Jak służyła Arka w typie? A jak pozafiguralna Arka? Jakie miejsce zajmowały zwierzęta w Arce? Co to przedstawia?
(21) Co pokazuje 1 Moj. 25:1-4? Jak br. Russell utożsamił liczne dzieci Abrahama zrodzone z Ketury? Gdzie? Jak otrzymają Starożytni i M. G. doskonałe życie ludzkie? Jak jest to udowodnione? Jak są oni przedstawieni w tym związku? Co znaczy Zamram i co przedstawia? Co oni otrzymają? Jak jest to udowodnione? Co przedstawia i znaczy Joksan? Jak jest to potwierdzone? A co Seba i Dedan? Co trzej synowie Dedana w ogólności przedstawiają? Co znaczy i co przedstawia Asurym? Co Letusym? A co Leumym? Kto przychodzi następnie w kolejności spośród pozafiguralnych dzieci Ketury? Gdzie są oni zidentyfikowani w różnych grupach?
(22) Co jest wyobrażone w 2 Moj. 24:1-11? Jak każda z pięciu grup jest przedstawiona? Co przedstawia wstąpienie na górę figuralnych osób? Co będzie posiadała każda klasa? Co wśród nich będą oni posiadali? Jak jest to przedstawione? O jakim rodzaju widoku nie jest tu mowa? Kto w Tysiącleciu będzie się nim cieszył? Jakim niewątpliwie rodzajem jest ten widok? Dlaczego? Co jest podane w E tomie 11, str. 413?
(23) Co opisuje 2 Moj. 15: 1-21? Jaki jest pozafiguralny obraz tego? Po czym? Co śpiewali mężowie izraelscy? Kogo oni przedstawiają? Co śpiewały niewiasty? Kogo one przedstawiają? Co należy tu zauważyć? Gdzie jest to wymienione? Przez kogo przemawiał Mojżesz? Co więc rozumiemy? Zgodnie z tym, co nasuwa na myśl to, że Maria była skojarzona z Aaronem, jako jego siostra? Komu zdają się odpowiadać te stosowne mówcze narzędzia? Kiedy pierwsi z nich poświęcają się jako tacy? Kim staną się oni, jeżeli pozostaną wierni? Co uczyniły niewiasty? Gdzie jest to podane? Do czego Maria zachęciła je? Gdzie jest to podane? Co te niewiasty przedstawiają? Co będzie obchodzone? Jak długo? Czego nie będą mieli Starożytni i M. G.? Jako co? Co otrzymają oni? Co podaje T. P. '49, 34-40?
(24) Co podaje 2 Moj. 12:43-49? Co to przedstawia? Co oświadcza w. 43 właściwie przetłumaczony? Co więc on podaje? Jakie dwie klasy wymienia w. 45? Co oni odpowiednio przedstawiają? Co przedstawia obrzezka? Jak jest to udowodnione? Co więc obrzezani przedstawiają? Co przedstawiają w. 44, 47-49? Kogo urodzeni w ziemi przedstawiają? A kogo obrzezani kupieni słudzy? Co ich oczyszczenie oznacza? Co pokazuje 4 Moj. 8: 5-22? Co kupienie tych sług przedstawia? Jak jest to dowiedzione? Co przy sposobności należy tu nadmienić? Wobec czego? Co jest bardzo ważne w tym związku? Co jest z tymi, którzy poświęcają się po r. 1914 pod powołaniem do M. G.? Czym jest w rzeczywistości to ponowne poświęcenie? Co innego należy nadmienić? Co to nie znaczy? Co staje się z wieloma z nich? Ale czego nikt nie będzie miał? Jak jest to potwierdzone? Kogo obrzezani przychodniowie przedstawiają? W jakim znaczeniu są oni przychodniami? Jaką klasę mamy tu przedstawioną? Gdzie są podane szczegóły? Czy Poświęceni Obozowcy Epifaniczni są również włączeni wśród tych pozafig. "przychodniów" (zob. T. P. '71, 60, 85 szp. 1 pyt. 1; '63, 21, 22?
(25) Co Bóg nakazał w 3 Moj. 19:9, 10; 23:22? Kogo przedstawia gospodarz? Jak jest to dowiedzione? Co przedstawia nakaz nie zbierania pokłosia? Kogo przedstawia "ubogi"? Dlaczego? Kogo przychodzeń? Dlaczego? Co przedstawia Boskie polecenie, by pozostawić pokłosie dla ubogiego i przychodnia? Co w ten sposób pozostawiając? Przeciwko czemu była skierowana pierwsza pozafiguralna walka Giedeona? Z czym była ona synonimiczna? Zgodnie z tym, w co wówczas było zaangażowane Małe Stadko? A co wówczas Wielkie Grono i M. G. uczynili?
(26) O czym mówi ks. Ruty 1:1, 2? Co to przedstawia? Jaki jest czas tego obrazu? Co stało się stosownym utratnikiem koron? Jak jest to wyobrażone? Co przedstawia Noemi? A kogo Mahalon i Chelijon? Kogo Ruta i Orfa? Co przedstawia wytrwałe postanowienie Ruty w poświęceniu się Jehowie, emigrowania do ziemi izraelskiej i zamieszkania tam z Noemi? Czy ci poświęceni byli oświeceni Duchem? Co pokazuje, że oni nie przedstawiają spłodzonych z Ducha? Co wyobraża wyemigrowanie Ruty do Izraela? Kogo przedstawia bogaty Booz? Jak jest to dowiedzione? Co przedstawia zbieranie kłosów Ruty na polu Booza? A co ożenienie się Booza z Rutą? Co reprezentuje jego stanie się ojcem Obeda? A co przedstawia to, że Obed stał się specjalnym źródłem pociechy dla Noemi? Czy to będzie obejmowało Poświęconych Obozowców Epifanicznych (zob. 3 Moj. 19:33, 34; P '66, 73, par. 4)? Co przy sposobności należy tu zauważyć? Co podaje T. P. '34, 4-11, 29-30?
(27) Co przedstawiają 2 Moj. 23:16; 34:22; 3 Moj. 23:34-36, 39-43? Co czynili Izraelici w Święto Kuczek? Gdzie jasno jest przedstawiona pozafigura tego? Jako powstanie czego? Szczególnie kiedy? Jako wynik czego? Co przedstawia w. 40? Co jest pierwszym z nich? Jak jest to wyobrażone? Co jest drugim? Jak jest to przedstawione? Co jest trzecim? Jak jest to przedstawione? A co jest czwartym? Jak jest to wyobrażone?
(28) Co wyszczególnia Neh. 8:15? Co one przedstawiają? Co jest pierwszą z nich? Jak jest to wyobrażone? Co jest drugą? Jak jest to wyobrażone? Co jest trzecią? Jak jest to wyobrażone? A co czwartą? Jak jest to przedstawione? Co zaś piątą? Jak jest to wyobrażone? Jakie są odnośniki do porównania?
(29) Jakie zastosowanie ma Iz. 41:19? Jak jest to dowiedzione? Co przedstawia oliwa lub drzewo oliwne? Jak jest to potwierdzone? A co przedstawia w kolejności jedlina, sosna i bukszpan? Co jest podane w P '67, 24, par. 3, 17? Jakie są pokazane trzy pozostałe rodzaje drzew i co one przedstawiają?
(30) Co opisuje Sędz. 7:24-8:3? Jak jest to dowiedzione? Co wówczas uczynił Giedeon? Jak jest to udowodnione? Co oni uczynili? Co przynieśli? Po czym? Jak jest to dowiedzione? Co uczynili mężowie z Efraima? Jak jest to dowiedzione? Jaką była taktowna odpowiedź Giedeona? Co ona uczyniła? Jak jest to dowiedzione?
(31) Co br. Russell wykazał w Z 4083, 5607? Co on powiedział o innych oprócz Małego Stadka? Kiedy byli spłodzeni z Ducha ostatni członkowie Małego Stadka? Co oni uczynili przed jesienią 1916? Co było pierwszą walką Giedeona? Po tym, co uczyniły trzy grupy Lewitów Wielkiego Grona, jako takie? Jak są one wyobrażone? Przeciwko komu one walczyły? Jak jest to potwierdzone? Spośród kogo były te trzy grupy? Co jeszcze inni uczynili? Co Jezus uczyni po jesieni 1914? Co On w ten sposób utworzył? Jak jest to wyobrażone? Jak potwierdzone? Co klasa M. G. wypełniła w niektórych jednostkach? Gdzie jest to przedstawione? Co Bóg nie jest zobowiązany dać komukolwiek? Niemniej jednak co On łaskawie rozciąga przez Jezusa? Jak Jezus uspokaja ich? Jak jest to wyobrażone? W czym dodatkowo mieli oni przywilej mieć udział? Co jest wyobrażone przez Zebeę i Salmana? Czy walka ta nadal trwa? Jak jest ona wyobrażona?
(32) Co pokazuje 1 Sam. 2:21? Kogo przedstawia Sara i Izaak? Jak jest to dowiedzione? Co wyobraża Sara jako matka? A co Rachel? Czym są te dwie klasy? Jak są przedstawione w każdym wypadku? Co przedstawia Anna? Jaka jest pierwsza z nich? Jak jest to wyobrażone? Odpowiadając komu? Jaka jest druga? Jak jest to wyobrażone? Odpowiadając komu? W przeciwieństwie do kogo? Co każdy z trzech synów przedstawia? Jaka jest trzecia klasa zrodzona przez pozafig. Annę? Jak jest to przedstawione? Co one obie przedstawiają indywidualnie? Jak jest to wyobrażone w Tysiącleciu, jeżeli pozostaną wierni? Co więc widzimy? Gdzie są podane dalsze szczegóły?
(33) Co pokazuje 1 Król. 7:12? Co przedstawiają w epifanicznej świątyni ciosane kamienie? Co zaś belki cedrowe? Co trzy rzędy? Co jest przedstawione w odniesieniu do trzech klas na przedsionku? Co przedstawia dziedziniec wewnętrzny? Co wielki dziedziniec? Jak więc są przedstawieni M. G. w obrazie świątyni epifanicznej?
(34) Co przedstawiają Przyp. 30:24-28? Jak są przedstawione te klasy w T. P. '46, 76 szp. 1, par. 2? Jak jest to dowiedzione? Co jest powiedziane o M. G.? Przez co jest to zilustrowane? Jak jest to dowiedzione?
(35) Co przedstawia proroczo PnP 8:8? Kiedy na początku to oświadczenie było uczynione? Jak jest to wyobrażone? Jak jest nazwana ta klasa? Co br. Russell i inni uczynili? Ale co nie było dane? Jak jest to wyobrażone? Jak oni wywnioskowali to? Co nastąpiło w okresie Epifanii? Poczynając od kiedy? Na co innego był czas? Jak jest to wyobrażone? Kto był pozafig. petentami? Co za kwestia powstała potem? Co niektórzy uczynili? Co inni uczynili? A co jeszcze inni? Ale tylko jak? Co jednak uczyniło Małe Stadko w wielu jednostkach? Co oni przedstawili i jak? Co to stanowiło? Jak jest to przedstawione? Jakie dwie rzeczy nauczali oni o M. G.? Jak jest to wyobrażone w każdym przypadku? Z czego oni zdali sobie sprawę? W wyniku, co uznając? Będąc zachęconą, co ta klasa uczyniła? Jak jest to wyobrażone? Gdzie znajdują się stosowne ustępy Pisma Św.? Jak jest to wyobrażone? Co one stanowią? Jak jest to wyobrażone? Gdzie to widzimy? Co wykazują te rozważania? U kogo znajduje ta klasa łaskę? Z powodu czego?
(36) O czym mówi Iz. 35:2? Co oznacza Karmel? Co góra Karmel przedstawia na Wiek Ewangelii? Jak jest to dowiedzione? A co na Wiek Tysiąclecia? Co pokazuje Iz. 32:1? Co może być uważane, że przedstawia pustynia z Iz. 35:1, 2? Dlaczego? Oprócz czego? Co symbolicznie stanie się z pustynią? Co oznacza Liban? W aluzji do czego? Co przedstawia Karmel? Co Saron? Co przedstawia góra Karmel stojąca na czele równiny Saronu? Kim są "one" wymienione u Iz. 35:2? Co one zobaczą? Co należy rozumieć przez "ozdobę Boga naszego"? Co jest rzeczą oczywistą w tym związku? Dlaczego?
(37) Co przedstawia drzewo mirtowe u Iz. 55:13? Tak jak w jakim innym ustępie Pisma Św.? Co jest przedstawione u Iz. 55:12? Wraz z kim? Przez co jest przedstawione? Przez co odpowiednio są przedstawieni Starożytni Godni i M. G.? Jako co posiadający są oni wyobrażeni w w. 13? Jak jest to dowiedzione? Co przedstawia jedlina? Jak jest to potwierdzone? Co w sposób ogólny naucza w. 13? Co ogólnie przedstawia cierń? Co sugeruje tutaj kontrast pomiędzy cierniem a jedliną? Jak jest to dowiedzione? Jaka zdaje się być myśl związana z nimi? Kogo przedstawiają pokrzywy (raczej wrzosiec)? Co oni uczynili? Co nie będzie im dozwolone czynić w Tysiącleciu? Kto na ich miejscu będzie zajmował miejsce nauczycieli? Co będą czynili M. G.?
(38) Co pokazuje Iz. 60:17 z jego kontekstem? Co wydaje się, że jest pokazane w w. 17? Tak jak w czym? Jaka jest pierwsza wybrana klasa? Jaka substytucja jest uczyniona dla nich przez Boga? Jak jest to przedstawione? Co zacytowane ustępy Pisma Św. pokazują? Jaką jest druga klasa? Co za substytucję czyni Bóg dla nich? Jak jest to przedstawione? Co nasuwa na myśl żelazo? Co srebro? Co zacytowane teksty pokazują? Do czego będą oni podobni? Porównani do czego? Jaka jest trzecia wybrana klasa? Co za substytucję Bóg uczyni dla nich? Jak jest to przedstawione? Co nasuwa na myśl drzewo? Co zacytowane teksty pokazują? Jaka jest czwarta wybrana klasa? Co za substytucję Bóg uczyni dla nich? Jak jest to przedstawione? Co nasuwają na myśl kamienie? Co zaś żelazo? Co otrzymują M. G.? Do czego będą podobni? Porównani do czego? Co można powiedzieć o Boskich stosownych czynach? Co będzie czyniła klasa restytucji pod jurysdykcją czterech wybranych klas? Po czym? Jak jest to przedstawione? Jak potwierdzone? Jak będzie to wówczas dla rodzaju ludzkiego? Dlaczego?
(39) Jak br. Russell użył Abak. 3:17, 18? Jakie obecnie powstaje oczywiście pytanie? W kim? Co pokazał br. Russell na początku art. podanego w Z 5383? Co wywnioskował? Co jednak nie uczynił? Jak powinniśmy to uważać? Co on nauczał w Ks. Pytań, 471? Kiedy szczególnie jest to w tym przypadku? Jak jest to potwierdzone?
(40) Co br. Russell uczynił w Z 5383 i gdzie indziej? Co uczynił w dodatku? Co wykazał, że przedstawia drzewo figowe? Jak jest to udowodnione? Kiedy i w czym się skończy symboliczne kwitnięcie drzewa figowego? O czym mówi Abak. 2:2?
(41) Do czego odnoszą się tutaj "winnice"? Tak jak co? Jak jest to przedstawione? Czym są niektóre z tych "winnic"? Dlaczego one nie przyniosły uznanego przez Boga owocu? Co jest może ku temu największą przeszkodą? Pomimo jakich czterech ważnych rozważań znajdujemy, że wielu wodzów grup Prawdy twierdzi, iż drzwi są jeszcze otwarte?
(42) Co symbolizuje "oliwa" przy końcu Wieku? Czego na początku Żniwa br. Russell i inni spodziewali się? Gdzie jest to przedstawione? Co później on zrozumiał? Przed czym ostrzegł on począwszy od r. 1912? Co nie stało się w jesieni 1914? A co stało się? Potwierdzając co? Jak jest to dowiedzione? Co Bóg wiedział? Co On rozumiał? Co jest widoczne w tym związku? Co omieszkało uczynić symboliczne drzewo oliwne? Jaką inną pracę miał Bóg dla nich do wykonania wpierw? Jak jest to dowiedzione? Co raczej było rozczarowaniem dla wielu? Jak przetłumaczone słowo "pochybił" pokazuje to? W wykonaniu czego Małe Stadko miało wielkie powodzenie? Chociaż co? Ale co stanie się? Co powinniśmy nadal czynić?
(43) Co wydają się przedstawiać "role"? Kto z nich powstanie? Jak jest to udowodnione? Co one przyniosą jako owoc? Kiedy? Jak jest to dowiedzione? Czego br. Russell i inni spodziewali się odnośnie restytucji na początku Żniwa? Ale co wykazuje Z 3389? Co Z 4867? Co oczywiście nie stało się w r. 1914 i co jeszcze nie stało się? Co zdawało się zwlekać? Niemniej, jak lud Boży nie powinien się czuć? Co nie powinien czynić? Dlaczego nie?
(44) Co "owce" (lub trzoda) nie przedstawiają? Dlaczego nie? Co one przedstawiają? Co br. Russell nauczał o tym? Od czego M. G. są odcięci? Co więcej, co pokazuje historia Epifanii? Co uczynili wodzowie Towarzystwa krótko po śmierci br. Russella? Jakiego wyrażenia oni użyli? Gdzie jest to pokazane? Co uczynili inni wodzowie lewiccy? Dlaczego? Co oni odrzucili?
(45) Co br. Russell zidentyfikował w Z 5383? Na czym on oparł ten wniosek? Jak jest to dowiedzione? Przed r. 1904 co br. Russell i inni spodziewali się? Co jednak nie stało się? Aczkolwiek co się stało? Co zdawało się widzenie czynić? Co jednak nie czynią stróżowie? Dlaczego?
(46) Co więc Abak. 3:17 pokazuje? Jak rozważane? Jakie są te sześć ogólnych klas? Od czego się różni cośkolwiek tu podany punkt widzenia? Chociaż co? Co jest przedstawione u Joela 2:28? Zgodnie z tym, co zauważamy odnośnie "córek" i "ról"? Co również zauwa-żamy odnośnie "drzewa figowego" u Abak. 3:17? Kto jest włączony do "synów" u Joela 2:28? Gdzie znajdujemy szczegóły o Abak. 3:17, 18?
(47) Co pokazuje Zach. 11:15, 16? Jak jest to wyobrażone? Kto jest "głupim pasterzem"? Jaka jest pierwsza z tych czterech klas? Jak jest to przedstawione? Jak były one "odcięte"? Jaka jest druga klasa? Jak jest to przedstawione? Jak byli oni traktowani? Jaka jest trzecia klasa? Jak jest ona przedstawiona? Co nie mogła ta klasa czynić? Dlaczego nie? Co uczynił J. F. R.? Jaka jest czwarta klasa? Jak jest ona przedstawiona? Co uczynił J. F. R.? Co więc nie mógł on uczynić? Gdzie jest więcej szczegółów podanych o Zach. 11:15-17?
(48) Gdzie jest opisana wizja przemienienia? Do czego ona odnosi się? Ile zastosowań tej wizji jest podane? Gdzie są one zaznaczone i przedstawione? Co jest pierwszym zastosowa-niem tej wizji? Gdzie jest to przedstawione? Co jest drugim? Gdzie jest to przedstawione? Co w niej odpowiednio przedstawia Jezus, Mojżesz i Eliasz? Co jest trzecim zastosowaniem? Jak szczególnie to się odnosi? Jak jest to dowiedzione? Jak jest to potwierdzone? Co jest przedstawione w tej części widzenia, kiedy Sam Jezus był widziany przemieniony? Kiedy Mojżesz i Eliasz ukazali się z Nim? Co oświadczył br. Russell w Z 1761? Co za ostrzeżenie dał on? Jakie tylko rzeczywiste osoby były obecne? Co br. Russell oświadczył o Apostołach w Z 2288? Co uczynią te trzy klasy wybranych sług Bożych? Kiedy? Wraz z czym? Jak jest to przedstawione? Co pokazuje Mat. 17:11? Co wydaje się przedstawiać tutaj Piotr? Co Jakub? A co Jan? Co w ten sposób jest tu wyobrażone? Czym te trzy grupy będą zainteresowane?
(49) Co Obj. 11:18 przedstawia? Co opisują wiersze od 15-19? Jak długo trąbi Siódmy Anioł? Kiedy rozpoczęło się to trąbienie? Z czego jest to widoczne? Co jest pierwszym wymienionym wydarzeniem zachodzącym podczas trąbienia siódmej trąby? Jak jest to dowiedzione? Co jest drugim? Jak jest to dowiedzione? Co jest trzecim? Jak jest to dowiedzione? Co jest czwartym? Jak jest to dowiedzione? Co jest piątym? Jak jest to dowiedzione? Co jest szóstym? Jak jest to dowiedzione? Co jest siódmym? Jak jest to dowiedzione? Co jest ósmym? Jak jest to dowiedzione? Jak jest przetłumaczone greckie słowo "mali" w przekł. Diaglotta? Do czego ono zdaje się odnosić? Tak jak co? Dlaczego Wielkie Grono jest uważane przez Boga jako wyższa klasa? Na co zdają się wskazywać tutaj określone rodzajniki? Co jest dziewiątym wydarzeniem? Jak jest to dowiedzione? Z jakich trzech klas są oni? Jak jest to udowodnione w każdym przypadku? Co to wydarzenie jasno pokazuje? Co jest dziesiątym wydarzeniem? Następującym przed czym? Jak jest to dowiedzione?
(50) Co podaje Obj. 19:5-9? Aż do kiedy nie mogło to poselstwo być ogłaszane w jego zupełności? Dlaczego tak jest? Co czas w greckim tekście tu pokazuje? Czym jest wesele Baranka? Kiedy to się zaczęło? A kiedy skończyło? Co pokazuje 1 Tes. 4:17? Co Bóg niewątpliwie nie uczynił? Co on zawsze czyni? Co pokazuje Obj. 19:5? A co 1 Kor. 7:22? Jak słudzy odpowiedzieli? Co dwa stosowne określone rodzajniki pokazują? Co zaczęły natychmiast te dwie klasy? W kim? Kiedy? Co stało by się, gdyby oni tak nie uczynili? Co pokazuje Łuk. 19:40? Kto ma przywilej przyłączyć się do ogłaszania wielkiego poselstwa z Obj. 19: 5-9? W miarę, jak co będzie się działo? Kto ostatecznie przyłączy się do tego? Gdzie są podane dalsze szczegóły?
(51) Co można powiedzieć o Bogu w odniesieniu do M. G.? Do czego te błogosławieństwa należą najpierw? Jako część czego? Jak jest to udowodnione? Po drugie do czego one należą? Jaki będzie ich stan wówczas? Jak jest to udowodnione? Po trzecie do czego one należą? Co najpierw rozważymy? A co potem?
(52) Co było przedstawione w par. (10), (11) i (12)? Z czego oni się składają, jako Lewici Wieku Ewangelii? Tak jak co? Co również było nadmienione? Wobec czego? Co widzieliśmy w tym związku i jeszcze widzimy? Co wydał okres Żęcia Żniwa? Co stało się od tego czasu? Odpowiadając czemu? Co to wyjaśnia? Czego nie należy się spodziewać? Co Bóg będzie czynił? W miarę czego?
(53) W jakim okresie żyjemy? W jakiej części tego okresu? Kiedy Bóg ma do czynienia z czym? Co mają wszyscy Lewici w ogólności jako ich specjalną służbę? Czego jest streszczeniem ich specjalne poselstwo? Co przez nie jest czynione? Jak jest to potwierdzone? Na co jest czas? Na jakiej podstawie? Jak jest to potwierdzone?
(54) Co innego powinniśmy mieć w pamięci? Odpowiadając czemu? Kogo przedstawiają Kaatyci z tego punktu widzenia? Kogo Gersonici? Kogo Meraryci? Co jest powiedziane w T. P. '28, 44, szp. 1, par. 2 o 60-ciu grupach Lewitów Wieku Ewangelii? A co w tym samym par., na szp. 2? Na co niejednokrotnie zwrócono uwagę? Według czego są zgrupowani czyszczeni Lewici? Co z tego punktu widzenia czynią M. G. i Wielkie Grono? Jak jest to przedstawione w każdym wypadku? Jak niektórzy służyli?
(55) Co wydaje się być specjalną służbą M. G. w Prawdzie jako pozafig. Lewitów? W przewidywaniu czego? Dlaczego? Kto będzie Tysiącletnimi Kaatytami i Merarytami? Nad czym w figurze mieli pieczę Gersonici? Jak jest to dowiedzione? Co jest widoczne z tego faktu? Włączając co? Co będzie zespolone z nimi? Co będzie ich przywilejem służby po Tysiącleciu? Jako co?
(56) Co pokazuje Dan. 3? A co nazwa Abednego? Wśród czego będą służyli M. G.? Jak są zaszczyceni? Jak jest to dowiedzione? W czym innym mieli oni udział? W zespoleniu z czym? Szczególnie gdzie? W czym będą oni mieli udział w Tysiącleciu? Z kim? Gdzie jest to pokazane? Jak są oni przedstawieni będąc wyobrażeni przez jałowice z 1 Moj. 15:9? Co wszyscy czynią? Co Bóg czyni z tym nasieniem? Gdzie jest to przedstawione? Jakie stosowne myśli są pokazane w 1 Moj. 2:10, 14?
(57) Co wyobraża Cham i jego żona? Jako co czyniąc? W czym są M. G. zachowani? Pod jakim względem? Co będą oni robić w Tysiącleciu? Jakie stosowne myśli są wyobrażone w obrzezanym przychodniu w święto Przejścia? W przychodniu, który zbierał kłosy? W Rucie? Jako pozafiguralni "przychodniowi" w ziemi, co mają oni przywilej czynić? Tak jak co? Z wyjątkiem czego? Gdzie jest to przedstawione? Co 3 Moj. 23:40 i Neh. 8: 15-17 pokazują?
(58) Co jest wyobrażone w ks. Sędz. 7:24-8:3? Jak? Kiedy? Co jest przedstawione przez mężów z Efraim przyłączających się do drugiej walki Giedeona przeciwko królom Zebee i Salmana? Co wkrótce uczyni nasz Pan? Jak? Jak jest to wyobrażone? Co On dokona przez stosowne wysiłki i działania? Jak jest to wyobrażone?
(59) Co przedstawia zrodzenie przez Annę dwóch córek? Jak jest to dowiedzione? Gdzie M. G. zdobywają mądrość? Jak jest to dowiedzione? Gdzie jest to zilustrowane? Co jest wyobrażone w związku z PnP 8:8? Jak niektóre obfite błogosławieństwa otrzymują M. G.? Jakie jest jedno z nich? Jak jest to przedstawione? Co było innym tego przykładem? Jak jest to przedstawione? Jakie dwie rzeczy przedstawia Obj. 19:5-9? Gdy szczególnie rozważamy obecne błogosławieństwa w służbie i nagrodach M. G., to co jest oczywiste?
(60) Co obecnie rozważymy? Do jakiego okresu niektóre z nich stosują się? Co podkreśla Joela 2:28? Co miara Ducha M. G. pozwoli im mieć? Jak jest to wyobrażone? Jako "naczynia gliniane" z 2 Tym. 2:20, jak będą oni użyci? Jakie będzie ich stanowisko? Przedstawieni przez pagórek Bezeta, co będą czynić? Jak jest to dowiedzione? Kiedy Jezus będzie panował jako Król, to kto będzie rządził pod Nim na ziemi? Jak jest to dowiedzione? Jak M. G. są wyobrażeni w górze Karmel? Jak jest to dowiedzione?
(61) Przedstawieni zaś w bukszpanie u Iz. 60:13, w czynieniu czego będą M. G. dopomagali? Co jest do tego podobne? Przez co są oni przedstawieni u Iz. 41:19? Jako co? Dowodząc czego? Komu? Co oni będą czynić przedstawieni przez drzewo mirtowe z Iz. 55:13? Co będą oni wykonywali?
(62) Jak M. G. otrzymają dalsze błogosławieństwa? Jak jest to wyobrażone? Co przedstawiają stosowni narodzeni z Ketury? Gdzie są przedstawione inne błogosławione przywileje M. G.? Co ilustruje sen Jakuba? Co znaczy Betel? Jak utożsamia Jezus Samego siebie? Jak jest do dowiedzione? Jak potwierdzone? Kto ma udział z Nim? Na jakiej podstawie będzie służyło Wielkie Grono? Jako co? Jak jest to dowiedzione? Co będą oni czynić? Jak są wyobrażeni Godni? Co oni otrzymają? Jak? Jak jest to dowiedzione? Co więc będą czynić?
(63) Co jest przedstawione przez wstąpienie Abiu na górę Synaj i zobaczenie tam Boga? Gdzie jest to podane? Gdzie potwierdzone? Jak M. G. są wyobrażeni w pewnych rzędach kamieni w świątyni Salomona? Jak ich zmiana niedoskonałej do doskonałej ludzkiej natury jest pokazana? Gdzie szczególnie jest przedstawiona ich nagroda? Wśród kogo?
(64) Co oczywiście stanie się z niektórymi powyżej wymienionymi nagrodami Tysiąclecia dla M. G.? Co jednak oni również otrzymają? Kiedy nastąpi zupełność ich nagrody? Co wówczas stanie się z nimi? Wraz z kim? Co br. Russell pokazuje w podanych odnośnikach? Co gdzie indziej on nauczał?
(65) Co br. Russell ogłosił w r. 1905? Gdzie? Co on powiedział w tym związku? O co był on spytany? Przez kogo? Z jaką myślą w pamięci? Jakie wówczas podjął "on Sługa" postępowanie? Co ukazało się w Strażnicy w r. 1909? A co w Z'13, str. 52, 53? Wypełniając co? Co byłoby dobrą rzeczą, aby czytelnik tutaj uczynił? Co będzie obecnie przedstawione?
(66) Co dowodzi Żyd. 12:23? Jak jest to potwierdzone? Do czego odnoszą się imiona? Co znaczy, że ich imiona są zapisane w niebie? Co dowodzi 4 Moj. 3:40-51? Przeto jak ta sprawa się przedstawia? Co więc to znaczy?
(67) Co pokazuje 4 Moj. 3:23? Co to przedstawia? Tak jak co? Co oni przedstawiają?
(68) Co zacytowane teksty dowodzą? Kogo to obejmuje? Co jest przedstawione przez nie posiadanie w ziemi żadnego dziedzictwa? Kogo to obejmuje i gdzie? Przeto co stanie się?
(69) Co pokazują 4 Moj. 32 i Joz. 1:12-15? Gdzie są te teksty wytłumaczone? Co przedstawia dziedzictwo 2 1/2 pokoleń na wschodniej stronie rzeki Jordan? Jak są przedstawione pojedynczo te trzy klasy? Co pokazują zacytowane teksty? Co przedstawiają 2 1/2 pokolenia zbliżające się do Chanaanu? Co wówczas one posiadały? Jak jest to dowiedzione? Co jest przez to przedstawione? Co oczywiście Starożytni Godni nie mają? Dlaczego nie? Jak są oni uważani, że są obecni? Tak jak w jakim innym wypadku? Jak jest to potwierdzone? Przez co jest to pokazane? I przez kogo jest to pokazane? Co więc z tego punktu widzenia wnosimy? Chociaż co? Co przedstawia druga połowa pokolenia Manasesowego? A co dziesięć pokoleń? Co oznacza liczba dziesięć? Co wyobraża zachodnia strona Jordanu? Dlaczego?
(70) Co przedstawił br. Russell w Z 5182 jako dodatkowy dowód? Co on powiedział o Dz. Ap. 7:5? Jaki wniosek on potem wyciągnął?
(71) Co pokazuje Żyd. 7:1-10? Zgodnie z tym, co dowodzi 4 Moj. 18:21, 24? A co 4 Moj. 18:25-32? Co otrzymują M. G i inni? Od kogo? Co pokazują Mat 25:34 i Obj. 21:24? Co wynika z tych rozważań?
(72) Co wydaje się pokazywać Obj. 20:9? Ale co powinniśmy wpierw zauważyć? Dlaczego cytujemy z Z 5182?
(73) Co pierwsza część cytatu pokazuje? Na udowodnienie czego jest użyte Obj. 20:7-10?
(74) Dlaczego zacytowano Obj. 20:9? Co jest pokazane w odniesieniu do "miasta umiłowanego"? Co pokazuje bunt wywołany przez Szatana?
(75) Co jest powiedziane w odniesieniu do otoczenia "obozu świętych"? O czym jest również mowa, że jest otoczone? Dlaczego nie może tu być oznaczony Kościół? Jaki przykład jest podany w odniesieniu do Wielkiej Brytanii? Co jest pokazane, jako wynik tego?
(76) Co jest powiedziane odnośnie oddziele-nia Starożytnych Godnych? A co odnośnie słowa "obóz"?
(77) Co powinniśmy starannie zauważyć? Jaki wniosek wyciągamy w odniesieniu do wyrażenia "obtoczyli... miasto umiłowane"? Dlaczego? Co zwykle wyrażenie to nasuwałoby na myśl? Co zdaje się ono oznaczać tutaj? Zgodnie z tym, jakie wnioski wyciągamy? Co nie mogło być zrozumiane w czasie, gdy "on Sługa" pisał ten artykuł? Dlaczego nie? Ale co jego oświadczenie czyni?
(78) Co będzie korzyścią zauważyć tutaj? Co Bóg uczyni w Małym Czasie? Co nie będzie zamiarem Szatana? Ale raczej co będzie? W jakiej nadziei? Co jego wyjście na "cztery węgły ziemi" zdaje się oznaczać? Co stanowią te dwie ostatnie klasy? Jak jest to dowiedzione? Jak są nazwani ci, których Szatan zwiedzie? Kim oni są? Co rozumiemy przez Goga i Magoga? Gdzie indziej są użyte te nazwy? Jak jest to potwierdzone? Co rozumiemy przez wyrażenie "jako piasek morski"? A co przez to, że zwiedzeni wystąpią "na szerokość ziemi"? Co oni uczynią?
(79) Jak często przedstawiciel kraju lub osoba urzędowa jest nazwana? Co jest tego przykładem? Co zauważamy w biblijnym użyciu? Dlaczego o Aniele Jehowy jest mowa, jako o Jehowie? Gdzie jest to przedstawione? Co widzimy w 2 Moj. 3:2-6? Zgodnie z tym, co rozumiemy? Czym będą Starożytni Godni? Co z łatwością może im się stać? Do kogo innego odnosi się to samo rozumowanie? Co uczyni Szatan?
(80) O czym nie wiemy w tym związku? Dlatego co nie powinniśmy czynić? Jednak co z łatwością możemy widzieć? Z czego? Co aczkolwiek Pan jest nader zdolny udzielić? Co stanie się z klasą "kozłów" wraz z Szatanem i niepokutującymi upadłymi aniołami? Dlaczego? Jak jest to dowiedzione? Jak potwierdzone? I jak wyobrażone?
(81) Co uczynią M. G. jako istoty duchowe? Co stanie się ze wspaniałym hymnem, oprócz śpiewania go? Co pokazuje Obj. 5:13? Jak jest to wyobrażone? Gdzie przedstawione? I gdzie potwierdzone? Co będą mieli M. G. jako istoty duchowe? Jak niewątpliwie będą oni użyci? Gdzie jest to podane?
(82) Na co wystarczy to, co powyżej podaliśmy? Co innego powinniśmy uczynić?
TP ’74, 83-92.