PYTANIA BIBLIJNE

JEZUS NIESKALANY

    Pytanie: "Któż pokaże czystego z nieczystego? Ani jeden" (Hioba 14:4).
    Odpowiedź: Stawiamy sobie pytanie: Jak to się stało, że Jezus był doskonały, podczas gdy Jego matka była niedoskonała? "Któż pokaże czystego z nieczystego?" Kościół rzymski, szukając odpowiedzi na to pytanie, rozpowszechnił doktrynę o "niepokalanym poczęciu" Marii i że to nie jest doktryna biblijna, iż Jezus został poczęty w sposób cudowny przez świętą moc Bożą, jak to jest podane przez Ewangelistów, lecz że Maria, matka Jezusa, została poczęta w cudowny sposób i dlatego była czysta, święta oraz wolna od grzechu Adamowego i niedoskonałości. Jednak twórcy tej idei nie wzięli pod uwagę sprzeczności i oczywistych konsekwencji, jakie w rezultacie tego nastąpią. Bowiem musi zostać dowiedzione, że matka Marii również była poczęta w sposób niepokalany, podobnie jak i wszystkie pokolenia przed nią. Te same zarzuty mogą ich spotkać w stosunku do Ewy, "matki wszystkich żyjących" (1 Moj. 3:20). Ona z pewnością nie była bez grzechu, ponieważ "zwiedziona będąc, przestępstwa przyczyną była" (1 Tym. 2:14).

    Jednak temat ten jest obecnie w zupełności zrozumiały i jasny, zarówno z naukowego, jak i biblijnego punktu widzenia. Pismo Święte podtrzymuje pogląd, że cała egzystencja, życie, energia życiowa i istnienie pochodzi od ojca, a nie od matki. Matka otrzymuje męskie nasienie lub inaczej nasienie życia od ojca i odżywia ten początek istnienia, aż rozwinie się on w zarodek zdolny do utrzymania samodzielnej egzystencji; do czasu, kiedy będzie zdolny do przyswajania składników, w celu podtrzymania własnego życia, których dostarczają ziemia i powietrze; ale żywy organizm, który ona odżywia, otrzymuje życie całkowicie i wyłącznie od ojca. Słowo ojciec oznacza dawcę życia. On jest tym, który spładza, wydaje na świat i dostarcza komórkę życia.

    Tak więc również cały rodzaj znajdował się w Adamie, ich ojcu, i z niego pochodzi; ich życie nie było zapoczątkowane przez Ewę. Tak, jak jest napisane (1 Kor. 15:22), że "w Adamie [przez] wszyscy umierają", a nie, że wszyscy umierają w Ewie lub przez nią. Ponieważ rodzaj pochodzi z lub przez Adama, dlatego został wypróbowany w jego próbie, potępiony w jego upadku i, przez dziedziczenie, ma udział w karze za jego grzech (Rzym. 5:12).

    Ta jasna nauka Pisma Świętego jest w pełni potwierdzona przez najnowsze osiągnięcia rzetelnej nauki prowadzącej badania nad prokreacją, jaka odbywa się u ludzi i innych ssaków. Naukowcy znajdują w naturze obfity i rozstrzygający dowód na to, że życie lub istnienie pochodzi od osobników męskich.

    Najprostszą ilustracją jest kurze jajko. Samo w sobie nie zawiera ono żadnego życia, jest jedynie komórką zarodkową z zapasem pożywienia, gotową do rozwijania organizmu, gdy tylko zostanie ożywiona lub zapłodniona życiodajnym nasieniem pochodzącym od męskiego osobnika tego ptaka.

    Jajko zawiera nie tylko komórkę zarodkową, ale także właściwe składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach, dostosowane do rozwoju takiego drobnego organizmu, spłodzonego w nim przez życiodajne nasienie; i w odpowiednich warunkach ten organizm się rozwija. Komórka zarodkowa lub "budująca żółtko", czy też protoplazma, otrzymuje zarodek życia, stając się embrionem kurczęcia, który dostosowuje do własnego rozwoju "łączny pokarm" i białko, aż do czasu, gdy stłucze skorupkę i jest zdolne do utrzymywania swego życia przez spożywanie pewnych składników pokarmowych. Podane zasady dotyczą zarówno człowieka, jak i innych zwierząt.

    Biorąc pod uwagę zgodne świadectwa Biblii i rzetelnej nauki, nasuwa się rozsądny i logiczny wniosek, że jeżeli ojciec jest doskonały, dziecko będzie doskonałe. Nawet w umiarkowanie sprzyjających warunkach doskonałe nasienie życiodajne, w połączeniu z żeńską komórką zarodkową, stworzyłoby żywy embrion silny i zdrowy, który byłby zdolny do przyswajania właściwych składników pokarmowych i odrzucania lub neutralizacji niewłaściwych. Przeciwnie, w takiej proporcji, w jakiej życiodajne nasienie jest niedoskonałe, żywy embrion będzie słaby i niezdolny do pokonania niesprzyjających warunków środowiska, w którym się znajduje, przyswajając wszystko, cokolwiek matka mu dostarczy - dobre lub złe - będzie więc ofiarą chorób. Jako niedoskonały, nie będzie zdolny do odrzucenia całkowicie szkodliwych składników, a rezultatem będzie wątłość i chorowitość. Taka sama zasada występuje wówczas, kiedy dwie osoby jedzą niewłaściwą żywność i osoba z dobrym zdrowiem jest zdolna przyswoić sobie z niej środki odżywcze, a odrzucić niezdrowe właściwości, podczas gdy druga, z niezdrowym organizmem, jest w mniejszym stopniu zdolna przyswoić wartości odżywcze z tego samego pokarmu i będzie narażona na jego szkodliwe składniki.

    Wypływa z tego wniosek, że gdyby zgrzeszyła sama matka Ewa, rodzaj nie podlegałby śmierci; ponieważ Adam pozostałby doskonały, jego życie nie byłoby utracone ani nadwątlone, jego potomstwo byłoby takie samo. I nawet gdyby wyrok śmierci został wydany bezpośrednio na matkę Ewę, to nie osłabiłoby jej potomstwa, ponieważ ono przyswajałoby sobie dobre składniki i neutralizowało, w sposób naturalny i bez żadnej szkody, jakiekolwiek szkodliwe składniki przekazywane jemu.

    Z drugiej strony, załóżmy że zgrzeszyłby Adam, a Ewa pozostałaby bezgrzeszna. Wówczas potępienie i Adamowy wyrok śmierci oddziaływałby na całe potomstwo tak samo, jak to się dzieje teraz. Jakkolwiek doskonała byłaby komórka zarodkowa oraz pokarm dostarczany przez matkę Ewę, to z chorego nasienia życia pochodzącego od Adama byłyby stwarzane jedynie niedoskonałe, podlegające śmierci istoty; stąd trafność oświadczenia Biblii, że "w Adamie wszyscy umierają" oraz że "przez nieposłuszeństwo jednego człowieka … na wszystkich ludzi śmierć przyszła" (1 Kor. 15:22; Rzym. 5:12, 19).

SB ’05,94-95; BS ’05,93-94.

Wróć do Archiwum