PYTANIA BIBLIJNE
Pytanie: Czy jest jakiś związek między reinkarnacją a ruchem New-Age'u (nowego wieku), który obecnie tak się rozpowszechnił?
Odpowiedź: Stanowczo tak. Reinkarnacja jest jedną z ważnych części składowych filozofii New-Age'u. Zyskała ona zwolenników i ogólne uznanie, gdy stała się częścią tak powszechnego ruchu.
Dla wielu New-Age jest nieszkodliwą mieszaniną aktorki Shirley MacLaine i innych znakomitych osobistości, przewodzących mediów i kryształów. Ale dla małej liczby chrześcijan duchowe i psychologiczne przekonania, jakie charakteryzują ruch New-Age'u, są złośliwymi działaniami szatana.
Nauka Biblii pozostaje w wyraźnym przeciwieństwie do teorii New-Age'u, które są oparte na fałszywej, niebiblijnej nauce, że z chwilą śmierci życie trwa dalej. Biblia od początku do końca uczy, że kiedy człowiek umiera jest rzeczywiście nieżywy - życie w nim zupełnie ustaje - a jedyną nadzieją na życie tych, którzy umarli jest to, że Chrystus umarł i zmartwychwstał (Jan 14:19 - druga część wersetu; 1 Tes. 4:13,14) a mocą Jego wielkiego zmartwychwstania zostaną oni wzbudzeni od umarłych w zmartwychwstaniu.
Zmartwychwstanie jest zdefiniowane jako powstanie z umarłych, powrót do życia. W Nowym Testamencie słowo "zmartwychwstanie" jest przetłumaczone z greckiego słowa anastasis (nr 386 w Konkordancji Stronga), które znaczy "ponowne powstanie".
Teoria New-Age'u jest oparta na pogańskiej nauce, że człowiek w rzeczywistości nie umiera, wydaje się tylko, że umiera, natomiast sam, żywy, udaje się gdziekolwiek. Jednym z ulubionych wyrażeń, tego ruchu, jest "Nie ma żadnej śmierci". Tymczasem Biblia uczy, że gdy jakaś osoba umiera rzeczywiście jest umarłą i pozostałaby umarłą na zawsze, gdyby Bóg nie postanowił przez swego zmartwychwstałego Syna Jezusa Chrystusa zmartwychwstania z martwych.
"NEW-AGE" STAJE SIĘ DOMINUJĄCĄ TENDENCJĄ
Przez dziesięciolecia księgarnie były znane z wystawiania książek o okultyzmie na wyznaczonych półkach pt. "Wiedza tajemna". W ciągu ostatnich pięciu lat na tych samych półkach tamten napis został zastąpiony innym, mianowicie "New-Age". Niedawno zmalała potrzeba wydzielania półek w księgarniach na tego rodzaju książki, ponieważ te pomysły, pod niewinnie brzmiącymi tytułami New-Age, znalazły swoją drogę do licznych innych kategorii książek. To zapewniło maskowanie pod płaszczykiem odpowiedzialności, wiodące do dalszego wprowadzania w błąd. Książki te można znaleźć w dziale psychologii, samopomocy, zainteresowań kobiet, zmniejszania stresu, holistycznego zdrowia, medycznym, środowiskowym itd.
Nauki New-Age'u były przedstawione na początku 1875 roku, głównie w formie teorii buddyzmu i hinduizmu - wówczas nazywanych teozofią. W chrześcijaństwie takie idee oraz ich zwolennicy pozostawali w cieniu aż do lat sześćdziesiątych naszego stulecia, gdy wzrosło zainteresowanie religiami Wschodu, szczególnie w subkulturach młodzieżowych w USA.
Inni, którzy w jakiejś formie popierają teorię New-Age'u to grupy wyznawców różokrzyżowców, spirytystów, masonów, mormonów, wiedzy chrześcijańskiej, hare kriszny, buddyzmu zen, instytutu Nyingmy, Maharaji Ji i jogi maharishi mahesh. Nawet niektórzy chrześcijanie popierają te teorie, jednocześnie pozostając w stowarzyszeniu z jakąś denominacją.
Pojęcie o zbliżającym się New-Age'u zostało spopularyzowane w latach osiemdziesiątych, w czym pomogła wrzawa mediów w związku z takimi wydarzeniami, jak odosobnione zgromadzenia dookoła świata, obchodzące uroczyście w 1982 roku astronomiczne wydarzenie ustawienia się w szeregu planet, co zostało rozreklamowane przez astrologów jako "harmonijna zbieżność" i początek nowego wieku duchowego oświecenia ludzkości.
W następnej dekadzie wielu pomysłom i praktykom okultystycznym przypisywano towarzyszenie temu tak zwanemu New-Age. Pod tym płaszczykiem pojawiały się doniesienia o krystalicznych skałach mających magiczną moc, o przewodach (ludziach, którzy się łączyli ze "starożytnymi i mądrymi duchami"), psychicznych uzdrowieniach i opowiadaniach o doświadczeniach doznawanych na progu śmierci.
Te oraz inne potwierdzenia mediów (i, oczywiście, związane z tym kontrowersje) zwróciły uwagę na okultyzm w jego nowej szacie. Z biegiem czasu pomysły New-Age' u nie przyciągały już takiej uwagi, po prostu zostały zaakceptowane, stając się bardziej subtelnymi i mniej dziwacznymi. Dzisiaj możemy odróżnić wiele z jego wpływów, jakie zostały przyjęte przez społeczeństwo, fałszywie łączonych z ideami, które same w sobie są szanowane - czasem nawet z chrześcijańskimi.
Dzieciom w wieku szkolnym zaleca się "medytację nad wewnętrznym światłem" lub wyobrażenie sobie "niewidzialnego przyjaciela", żeby porozmawiać z nim o różnych kłopotach. Nastolatki oraz ojciec i matka pochłaniają opowieści z dziedziny science-fiction o pozaziemskich prorokach i niemoralnych obcych osobnikach.
Ukazują się w sprzedaży liczne książki zatytułowane "Poszukiwanie kontaktu z jakimś aniołem", z obietnicą osiągnięcia większej pomyślności w życiu. Doradza się nam, abyśmy "troszczyli się o nasze dusze", ponieważ jesteśmy prowadzeni na "spotkanie z wszystko-odpuszczającym światłem".
Liczne seminaria i niektóre narodowe grupy kościelne wprowadziły rytuały poświęcone kultowi bogini o greckim imieniu Sofia (mądrość). Dyskusje na temat "bogini Gai" (ducha ziemi) zostały wprowadzone do programów środowiskowych.
Inne błędy New-Age'u to: ewolucja, spirytyzm, astrologia, zjawiska metapsychiczne, odrzucenie Boga i Chrystusa jako Okupu, mistycyzm, teoria jednego świata, świecki humanizm itd.
Wskutek nieobecności prawdziwej religii i moralności, ludzi prowadzi się do uwierzenia w to, czym szatan zawsze starał się ich zwieść, mianowicie: "cokolwiek czynisz w danej sytuacji i czujesz, że jest słuszne, to jest ważne, ponieważ każda osoba jest jak Bóg".
Jako chrześcijanie z radością wierzymy w nowy nadchodzący wiek, chociaż nie będzie on taki jak ten przedstawiony wyżej. Królestwo na ziemi należy jeszcze do przyszłości, nastąpi wtedy, gdy obecne systemy będą zniszczone. W międzyczasie, zachowując rozsądek i uświęcenie w naszym patrzeniu na świat, zachowamy swoją wiarę pośród "tej złej generacji". Dzięki temu będziemy wiedzieli jak stosować właściwe ideały "oparte na wierze w Boga, Biblii i Jezusie jako naszym Okupie" bez skażenia ich powszechnie podtrzymywanymi kłamstwami i samowolą.
SB ’95,78-79; BS '94,46.