INTERESUJĄCE PYTANIA

    Pytanie: Czy nie jest to przywłaszczeniem władz Apostolskich, jeżeli wskazujesz jednostki, jako członków Wielkiego Grona?

    Odpowiedź: Gdy brat Russel powiedział, że tylko Apostoł mógł wiedzieć, kto był w Wielkim Gronie, on odnosił się do czasu przed Epifanią; ponieważ w tym czasie nie było jeszcze Wielkiego Grona. Dlatego było złą rzeczą mówić o tej lub o innej osobie przed Epifanią, że był z Wielkiego Grona, ponieważ w tym czasie było potrzebnym mieć Boskie natchnienie, aby to wiedzieć; i dlatego było to tylko władzą Apostolską. Lecz gdy Epifania się zaczęła (Mat. 3:2, 3; 1 Kor. 3:12-15; 2 Tym. 4:1) Wielkie Grono jako takie zaczęło przychodzić do egzystencji. Dlatego w obecnym czasie Boskie oświetlenie - a nie Boskie natchnienie - na rzeczy Epifaniczne jest wszystko, co jest potrzebne do poznania Członków Wielkiego Grona, tak jak nasz brat Russel uczył, że miało tak być po rozłączeniu Maluczkiego Stadka i Wielkiego Grona. (Z. 16, 264, kol. 1, par. 1; sprawozdanie Konwencyjne z 1916, 198 kol. 2, 10 pytanie). Jak w typie Aaron i jego synowie byliby fizycznie niewidomymi lub blisko takimi, jeżeliby nie mogli widzieć lewitów, jak ci zostali im przedstawieni w czasie ich oczyszczenia i poświecenia, (4 Moj. 8:13) tak samo bylibyśmy niewidomymi lub blisko takimi w pozafigurze, jeżeli byśmy nie mogli widzieć lewitów jako takowych, jak ich nam Pan przedstawia w tym czasie ich oczyszczenia i poświęcenia.

 

    Pytanie: Jak możemy na pewno wiedzieć że Nowe Stworzenie jest Wielkim Gronem?

    Odpowiedź: Przez jego wyraźną rewolucję przeciwko Pańskim naukom i zarządzeniom - Psalm 107:11, zobacz również artykuł: "Kozioł Azazela" w Teraźniejszej Prawdzie.

 

    Pytanie: Z punktu widzenia ogólnych Biblijnych nauk, że nie ujrzy Boga człowiek, aby żyw został (2 Moj. 33:20), jak mamy rozumieć 2 Moj. 24:10, 11?

    Odpowiedź: W 2 Moj. 33:20 jest powiedziane, że nikt nie może widzieć literalnego oblicza Boga i żyć. Chwalebne światło świecące z chwały Bożej jest tak silne, że zniszczyłoby ludzką istotę, jeżeliby miała je widzieć. Co jest dane w 2 Moj. 24:10, 11 względem tych co widzieli, nie widzieli ciała Jehowy, lecz raczej otrzymali wizję (widzenie - przedstawienie) Jego Ciała. Nie tylko jest to nadmienione w 10 wierszu, o nogach Jehowy i o chodniku z kamienia pod Jego nogami, lecz również przez słowo 11 wierszu, że widzieli Boga. To słowo jest hebrajskim słowem chasah, z którego żydowskie słowo widzący i wizja pochodzą; na przykład chaseh, widzący w 2 Sam. 24:11; chazon, wizja w Abak. 2:2, 3; chazoth, wizje w 2 Kron. 9:29; chazooth, wizja w Izaj. 21:2; chizyon, wizja w Joel. 2:28. Hebrajskie dlatego podaje, że widzieli wizję, wyobrażenie Boga, a nie Samego Boga.

 

    Pytanie: Czy wynagrodzenie, aby być w Klasie Młodocianych Świętych w przyszłości, wymaga charakteru i stanu serca znajdujących się po stronie Kapłanów w obecnym przesiewaniu? Czy spółka z lewickimi oddziałami pokazuje pewną niewolę i niewłaściwy stan wiary, aby uczynić ich niestosownymi wspólnikami Starożytnych Świętych?

    Odpowiedź: Nim Młodociani Święci staną się godnymi do współudziału z Starożytnymi Świętymi, będą musieli otrzymać dobrą sławę ich wiary i posłuszeństwa, i do jakiego stopnia trzymają się lewickich podziałów, i sympatyzują z lewickimi drogami, do takiego stopnia będą musieli oczyścić się, jeżeli będą chcieli mieć udział z Starożytnymi Świętymi. A to ostatecznie wierni miedzy nimi uczynią. Jednakowoż zdaje się nam, że będąc tymczasowo zawikłani z Wielkim Gronem, nie znaczyło by, że ostatecznie stali by się niegodnymi stanu lewitów tysiąclecia, tak samo jak zawikłanie Wielkiego Grona nie uczyniło by go ostatecznie niegodnego stać się lewitami tysiąclecia. W obu wypadkach spodziewamy się, że przyjdzie oczyszczenie, które uczyni ich godnymi. Lecz jak już żeśmy raz wskazali, ci Młodociani Świeci, którzy spółkują z Kapłanami, mają już teraz lepszą sposobność do zwycięstwa, a potem otrzymają lepsze wynagrodzenie od tych, którzy teraz spółkują z lewitami.

 

    Pytanie: Jak różni się Kapłańska społeczność od braterskiej?

    Odpowiedź: Kapłańska społeczność składa się z Nowych Stworzeń, którzy wspólnie widzą pozaobrazowy świecznik Prawdy na czasie dla Kapłańskiej pociechy wspólnie biorąc udział w pozaobrazowych chlebach obecności w prawdach, które wzmacniają nas w każdej dobrej myśli, zdolności, słowie i uczynku w naszej podróży do Niebios, ofiarując i cierpiąc wspólnie na pozaobrazowym ołtarzu w pracy Kapłańskiej. Społeczność Kapłańska jest dlatego wspólny udział w oświecających i wzmacniających prawdach, i w ofierze i cierpieniach Wysokiego Powołania. W tych względach nie mamy społeczności z Wielkim Gronem, Młodocianymi Świętami i poczytalnie usprawiedliwionymi, z których wszyscy są naszymi braćmi z różnych punktów zapatrywania. Są niektóre Prawdy i działalności, które oni i Kapłani mają wspólnie, to jest mniej więcej te prawdy z tomów i pracę świadczenia o przyszłym Królestwie, przeciwko pewnym błędom itd. W tych rzeczach wszyscy mają mniejszą i większą społeczność; lecz ta nie jest tak poufałą jak owa z Kapłanami. Jeżeli ktokolwiek z nich miesza błędy i zło z jakimikolwiek rzeczami. Kapłani nie mają mieć społeczności w tych rzeczach z nimi. Z członkami Wielkiego Grona Kapłani nie mogą wiele radować się w społeczności, aż pierwsi oczyszczą się. A gdy tacy wpadną w ręce Azazela, Kapłani muszą odciągnąć od nich wszelką braterską pomoc i łaskę, aż zostaną oczyszczeni.

 

    Pytanie: Jeżeli Kapłańska społeczność jest wstrzymana, czy mamy rozumieć, że braterska także?

    Odpowiedź: Nie. z wyjątkiem tylko jak powyższa modyfikacja to stosuje.

 

    Pytanie: Czy mamy Biblijne przykłady na to?

    Odpowiedź: W Biblijnych czasach Wielkie Grono jako takie nie egzystowało. Dlatego w tych czasach była potrzeba Boskiego Objawienia do wykazania, że jakakolwiek jednostka utraciła koronę. Trzy osoby są wspomniane w Biblii, które doszły tak daleko, aż do rąk Azazela i zostały odcięte od wszelkiej braterskiej pomocy i łaski (1 Kor. 5:1-13; 1 Tym. 1:20). Na ten przedmiot społeczności nie jest nic mówione względem Hymeneusza i Aleksandra; lecz w wypadku brata z Koryntian, było powiedziane braciom, ażeby nie spółkowali z nim (1 Kor. 5:9-13); i też nie mieli z nim żadnej społeczności, aż był oczyszczony (2 Kor. 2:6-10). Może być, że w tym wypadku jego grzech nawet u pogan będąc zgromieniem (1 Kor. 5:1) sprawa Prawdy wymagała sroższego obchodzenia się, aniżeli z przeciętnym członkiem Wielkiego Grona.

 

    Pytanie: Gdyby kto się pytał: "jak możemy wiedzieć, że jesteśmy w Epifanii" jaką była by najlepsza odpowiedź?

    Odpowiedź: Jedna odpowiedź może zadowolić niektóre umysły, gdy zaś inna odpowiedź zadowoli inne umysły najlepiej. Myślimy, że dobra odpowiedź dla niektórych byłaby następująca, że Epifania i czas ucisku są jednakowymi okresami, i od 1914 znajdujemy się w ucisku. Innym możemy odpowiedzieć, co Apostoł Paweł (2 Tym. 4:1) pokazuje, że rozłączenie ludu Bożego na Maluczkie Stadko i Wielkie Grono miało odbyć się podczas Epifanii, i że rozdzielenie teraz postępuje. Dla niektórych byłby znów dobry argument, że "wierny sługa" dokończył dzieła Parousji (Ezech. 9:11). Dlatego od jego śmierci musimy znajdować się w Epifanii, która miała nastąpić po Parousji. Dla niektórych umysłów praca Elizeusza, Jehu i Hazaela i objawienie "złego sługi" i "głupiego i niepożytecznego pasterza" mogą być najlepsze dowody, że jesteśmy w Epifanii. Dla niektórych znów obchodzenie się Najwyższego Kapłana Światła z Kozłem Azazela, po zadowoleniu sprawiedliwości przez Jezusa dla wszystkich Jego członków (3 Moj. 16:20) będzie najlepszym argumentem, że żyjemy w okresie Epifanii. Tak więc znajdują się różne argumenty, które mogą przekonać różne umysły i dać dowód, że jesteśmy w Epifanii.

TP ’26, 67-68.

Wróć do Archiwum