PONOWNE OKAZANIE SIĘ POZAOBRAZOWEGO ELIASZA

(P. 22, 151)

    MOŻEMY tu sobie przypomnieć ogłoszenie w Teraźniejszej Prawdzie, artykułu: "Świadectwo Piramidy odnośnie Eliasza i Elizeusza." (nr 8, str. 10). W tym artykule dowiedliśmy, że przez długość linii od stopy wielkiego progu Wielkiej Galeryi do miejsca schodzenia się rozciągniętej wertykalnej linii południowej ściany i podłogowej linii progu, Pan wskazał akuratną datę, kiedy pozaobrazowy Elizeusz miał być odłączony i różnić się od Pozaobrazowego Eliasza w jego przedstawicielskim członku. To wskazywało na 27 czerwca 1917. Także było wskazane przez odległość od tego miejsca schodzenia się do wystawionej podłogowej linii pokoju Króla, że 27 marzec 1918 był omylną datą pozaobrazowego Elizeusza na koniec spłodzenia z ducha i popieczętowania na czołach świętych. Przed przeczytaniem tego tu artykułu radzimy więc przeczytać artykuł "Świadectwo Piramidy odnośnie Eliasza i Elizeusza" i artyk. "Koniec żęcia nie był w roku 1918." (T.P. 8, str. 9 i 2). Tym sposobem będziemy mogli ten tu artykuł lepiej zrozumieć.

    (2) Są różne przyczyny do myśli ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza w jego czynnościach przed światem. (I.) Fakt, że obrazowy Elizeusz z płaszczem działał oddzielnie i różniąco od obrazowego Eliasza, wnioskuje, że obrazowy Eliasz przynajmniej przez pewien czas, nie miał być jawnym; a w pozaobrazie znaczy, że Maluczkie Stadko nie miało przez pewien czas jako mówcze narzędzie prorok - Pańskie do świata, działać. Według Bibli więc obrazowy Eliasz po jego rozdzieleniu się od obrazowego Elizeusza nie działał na scenie czynności w cielesnym Izraelu, lecz później przez napisanie listu do Jorama z Judy, ponownie okazał się w publicznej czynności jako prorok. (2 Kron. 21:12-15) Epizod listu w typie dowodzi, że w pozaobrazie Maluczkie Stadko długo po rozłączeniu się pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, miało znów urzędowo działać jako mówcze narzędzie - prorok - Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela. Ta myśl będzie jaśniejszą, gdy spamiętamy, że biblijnie Eliasz nie wyobraża Maluczkiego Stadka w każdym urzędzie, lecz jedynie jako Boskie mówcze narzędzie do świata. Że w czasie nie działania Maluczkie Stadko jako pozaobrazowy Eliasz, Pańskie mówcze narzędzie do świata, ono miało być czynnym jako Ciało Najwyższego Kapłana Świata w prowadzeniu Kozła Azazela w Prawdzie do bramy (3 Moj. 16:20, 21) jak też wypełnione wypadki tego pozaobrazu od jesieni 1916 tego dowodzą. I jak obrazowy Eliasz znikł tymczasowo z sceny jako Pański prorok do Cielesnego Izraela, tak też pozaobrazowy Eliasz, to jest Maluczkie Stadko nie działało przez pewien czas jako mówcze Pańskie narzędzie - prorok - choć nie we wszystkich działalnościach. A jak później obrazowy Eliasz posłał list do Jorama i znów działał jako mówcze narzędzie - prorok - Pańskie do cielesnego Izraela, tak samo pozaobrazowy Eliasz po tymczasowym niedziałaniu miał znów jako mówcze narzędzie Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela działać. Tak więc widzimy z epizodu listu Eliasza, (2 Kron. 21:12-15) że pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się w Biblijnym nauczaniu. (P. 19, 96, 97) P. znaczy "Present Truth" i jest odnośnikiem do angielskiej Teraźniejszej Prawdy, gdy zaś: T.P. znaczy "Teraźniejsza Prawda" i wskazuje na odnośnik do polskiej Teraźniejszej Prawdy. Tymi skróconemi znakami P., i T.P. odnosimy się do angielskiej lub polskiej Ter. Prawdy).

    (3) II. Ten fakt jest również widocznym z historyi Jana Chrzciciela, który według Biblii ma dwojakie pokrewieństwo do Eliasza (1) był na małej skalę pozaobrazem Eliasza, wypełniając w pewnej mierze jego reformatorskie dzieło w Izraelu jako poprzednik Chrystusa (Mat. 17:12, 13; Łuk. 1:17); i (2) był wypracowaniem typu Eliasza i przez ową czynność wypełnił pewne obrazy typu Eliasza, które nie mogły być wypełnione przez Eliasza bez mieszania się w niektóre Pańskie cele typu Eliasza. Takim jest widok Mat. 11:14. Zobacz A.V. tłomaczenie i Diaglott. Dlatego jak Eliasz, Jan jest typem na Maluczkie Stadko jako mówcze narzędzie (prorok) Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela. Dlatego Jan, jako wypracowanie typu Eliasza, jest typem na pozaobrazowego Eliasza. Biblia, rozumowanie i fakty dowodzą, że pozaobraz Janowego strofowania Heroda i Herodiady, jego uwięzienie i ścięcie jeszcze nie były, dlatego ten pozaobraz jest jeszcze przyszłością. A ponieważ z punktu wyobrażenia Maluczkiego Stadka jako mówcze narzędzie do Nominalnego Duchowego Izraela, typy Eliasza i Jana są częściami ku sobie i razem dawają obraz pozaobrazowego Eliasza, pozaobrazu strofowania przez Jana, Heroda i Herodiady, a uwięzienie i ścięcie będąc w przyszłości w pozaobrazowym Eliaszu; albowiem " onci (Jan Chrzciciel) jest Eliasz (obraz na Kościół) który miał przyjść." (Mat. 11:14). Dlatego pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się łącznie z Herodem i Herodiadą po jego odłączeniu się od pozaobrazowego Elizeusza.

    (4) III. Wtóra walka pozaobrazowego Gedeona dowodzi także ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza; ponieważ walka, w której pozaobrazowi mężowie z Neftali, Aser i Manase brali udział, (Sędz. 7:23) następuje po rozłączeniu Wielkiego Grona od Maluczkiego Stadka i dlatego po spadnięciu pozaobrazowego płaszcza Eliasza, a po uchwyceniu takowego przez pozaobrazowego Elizeusza. Dlatego to dowodzi ponowne okazanie się Maluczkiego Stadka w publicznej pracy naprzeciw naukom Nominalnego Kościoła, czyli ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza w czynności ku Nominalnemu Duchowemu Izraelowi.

    (5) IV. Czwarty Biblijny dowód, jest współdziałanie Ciała Najwyższego Kapłana świata z Głową, prowadząc nominalnego Kościoła części Kozła Azazela od drzwi Przybytku do bramy dziedzińca. Widzieliśmy jak to było uczynione w prowadzeniu części Kozła Azazela w Prawdzie, to jest tych pod dowództwem złych lewitów. Ma się rozumieć, że taka czynność dowodzi rozłączenia Ma-luczkiego Stadka od części Wielkiego Grona w Prawdzie. Po wypracowaniu tej części Kozła Azazela do bramy, następuje prowadzenie przez Najwyższego Kapłana Świata, części Kozła Azazela Nominalnego Kościoła od drzwi Przybytku do bramy dziedzińca. To wyobrażało by pracę Maluczkiego Stadka ku Nominalnemu ludowi Bożemu, po rozłączeniu pierwszego od części Kozła Azazela w Prawdzie pod złem dowództwem lewitów; a to dowodzi ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza w czynności ku Nominalnemu Duchowemu Izraelowi.

    (6) Tak więc epizod listu Eliasza, ostatnie doświadczenia Jana - z Herodem i Herodiadą - Gedeona wtóra walka, i prowadzenie przez Najwyższego Kapłana Świata części Kozła Azazela w nominalnym Kościele do bramy, są biblijnemi dowodami ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza, to jest, że Maluczkie Stadko po krótkim niedziałaniu (w którym jednak czasie wykonywało inną pracę) jako mówcze narzędzie Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela, miało ponownie być czynnym w tym urzędzie. Musimy o tym pamiętać, że choć Maluczkie Stadko przestało działać jako pozaobrazowy Eliasz, (mówcze narzędzie do świata) to nie we wszystkich urzędowych funkcjach, ponieważ w czasie niebycia mówczym narzędziem do świata (w pozaobrazie Eliasza) miało ono jednak czynność nad częścią Kozła Azazela w Prawdzie.

    (7) Ten fakt o ponownym okazaniu się figuralnego i pozafiguralnego Eliasza jest, ma się rozumieć, fatalnym dla br. Rutherforda nowego poglądu na pokrewieństwo pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza. Jego pierwszy nowy pogląd, że Eliasz jest typem na wodzów towarzystwa jako ciało, zbiliśmy w Ter. Praw., po którym zbiciu brat Rutherford podał drugi "nowy pogląd" na Eliasza i Elizeusza, według którego Eliasz wyobraża Maluczkie Stadko do 1918, a potem że znikł przez kłopoty wodzów towarzystwa, a od tego czasu Elizeusz (który przedtem działał z Eliaszem) wyobraża Maluczkie Stadko. Na nasze zbicie jego drugiego "nowego poglądu" (P. 19, 171-177) nie odważył się dać odpowiedzi, ponieważ nie może, albo czeka, nim mu się jaki inny trzeci "nowy pogląd" uroji, aby nam tym odpowiedzieć. Gdyby jego drugi "nowy pogląd" był prawdziwym, posłanie listu Eliasza nie mogłoby się odbyć. W jego drugim nowym poglądzie w Strażnicy 15 sierpnia 1919 nie mówi wiele o jego pierwszym nowym poglądzie, a to dla przyczyny epizodu listu Eliasza. Gdyby jego drugi "nowy pogląd" był prawdziwym, Eliasz nie mógł by już mieć żadnej czynności po rozłączeniu się od Elizeusza. Oprócz tego ostatnie dzieło i cierpienie Jana Chrzciciela nie mogło by być typem na pozaobrazowego Eliasza ostateczne dzieło i jego doświadczenie z rąk Nominalnego Duchowego Izraela, gdyby drugi nowy pogląd był prawdziwym. Tak więc widzimy niedorzeczność jego drugiego "nowego poglądu", który jako naczynie urobione przeciwko wiernym Pańskim, nie może teraz ostać się. - Iz. 54:17.

    (8) Pozaobrazowy Eliasz okazał się. Mając więc dowody z nauk Pisma Św., że pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się, to jest, że po krótkiej nieczynności jako Pańskie mówcze narzędzie do Nominalnego Duchowego Izraela, Maluczkie Stadko miało ponownie działać w tym urzędzie, damy teraz dowody, że ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza odbyło się. Naprzód damy dwa jasno dowiedzione i wypełnione biblijne typy i ich pozaobrazy, a potem porównamy z tym świadectwo Piramidy, że tak jest.

    (9) I. Są dwa szczególne pisma dowodzące ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza, to jest, że Maluczkie Stadko miało znów być czynnym jako mówcze narzędzie Pańskie (prorok) do świata. Pierwsze z nich jest to, które omawia pozaobrazowego Gedeona i Jego 300 w wtórej walce. Jak pokazaliśmy w, Ter. Pr. z maja 1926, wtóra walka jest przeciwko dwom królewskim błędom Nominalnego Duchowego Izraela - przeciwko wiecznym mękom i przytomności umarłych. W walce przeciwko tym dwom królewskim błędom Maluczkie Stadko działało jako mówcze narzędzie Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela, a ta walka jest w toku już przeszło 4 lata, i dowodzi, że pozaobrazowy Eliasz ponownie okazał się. Oprócz tego wypadki uprzedzające wtórą walkę - figura i pozafigura wskazują pokrewieństwo czasu tych wypadków; a według porządku wskazują, że teraz jest czas ponownego okazania się Pozaobrazowego Eliasza. Figura pokazuje, że przed wtórą walką mężowie z Neftali, Aser i Manase mieli gonić Madianitów, że mężowie z Efraim mieli wielu z nich odciąć, włącznie ich książąt i mieli narzekać na Gedeona; że mężowie z Sokot i Fanuel odmówili by Gedeonowi i jego 300 udzielić chleba, i że Gedeon miał pozostawić mieszkających w namiotach. Dlatego pozafigury tych wypadków miały odbyć się przed pozaobrazową wtórą walką. W majowym numerze tego roku pokazaliśmy, jak wszystkie te pozafigury wypełniły się przed rozpoczęciem pozaobrazowej wtórej walki, a ostatnia z tych, jak Pan przeminął i pozostawił za sobą dwie klasy Amramitów, jako przedstawicielskie klasy ich dwuch grup, podczas czerwca i pierwszych 11 dni lipca 1920. Po tygodniu wtóra pozaobrazowa walka zaczęła się. To nie tylko dowodzi, że pozaobrazowy Eliasz ponownie się okazał, lecz pokazuje również przez porządek czasu wypadki, że czas na ponowne okazanie się nadszedł.

    (10) II. Drugie Pismo z jego pozafigurą, również dowodzi pozaobrazowego Eliasza ponowne okazanie się, to jest prowadzenie przez Najwyższego Kapłana świata nominalnego Kościoła części Kozła Azazela do bramy. Typ nie wskazuje różnicy czasu względem działania nad częścią w prawdzie i nad częścią w nominalnym Kościele, Kozła Azazela, dlatego nie wiedzieliśmy, czy czynność miała odbyć się nad całą, lub nad każdą częścią z osobna klasy Kozła Azazela. Lecz czas pokazał, a pozafigurą dowodzi, że po wyznawaniu grzechów, czynności odbyły się z osobna, najprzód nad klasą kozła Azazela w Prawdzie w jej osiem subdywizjach, a potem nad częścią kozła Azazela w nominalnym Kościele. Gdyby tej różnicy działania nie było, pozaobrazowy Eliasz przestał by działać. Pozaobraz postąpił już tak daleko, że można zauważyć nie tylko powzięcie wszystkich kroków nad częścią Kozła Azazela w Prawdzie, lecz również tych odnoszących się do części Kozła Azazela w Nominalnym Kościele, prowadzący je do bramy. Ten ostatni czyn jest Jego sprzeciwiania się duchowej rewolucji, mianowicie tej około linii nauczania o wiecznych mękach i przytomności umarłych, które składa się z publicznego świadectwa do Nominalnego Kościoła przeciwko wiecznym mękom i przytomności umarłych, które już blisko 5 lat postępuje, po którym później strofowanie nieprawnej łączności Kościoła z Państwem zabierze miejsce. Danie takiego Boskiego świadectwa Nominalnemu Duchowemu Izraelowi, znaczy być mówczym Boskiem narzędziem; dlatego Maluczkie Stadko mając teraz ten urząd do No-minalnego Duchowego Izraela, znaczy, że pozaobrazowy Eliasz okazał się ponownie na scenie jego nadzwyczajnych czynności.

    (11) Przeto nie mamy rozumieć, że pozaobrazowy Eliasz już skończył wysłanie listu do pozaobrazowego Jorama; lub że pozaobrazowy Jan Chrzciciel już dokończył strofowania pozaobrazowego Heroda i Herodiady, i że już został uwięziony i ścięty. Te czynności wypełnią się może w bardzo krótkiej przyszłości. Mimo tego pozaobrazowy Eliasz jest teraz czynnym w jego urzędzie, nie posiadając już płaszcza to jest władzy i kontrolerstwa nad całą pracą w Prawdzie, jak przed 1917 roku. Nigdzie nie jest podane, ażeby Eliasz w typie miał z powrotem otrzymać płaszcz, a to dla dobrej przyczyny, dlatego że pozaobrazowi lewici byli by odcięci od ich pracy do świata; dlatego nie możemy spodziewać się, ażeby pozaobrazowy Eliasz miał z powrotem otrzymać płaszcz. Do tego czasu nie otrzymał z powrotem, ani nie jest mu potrzebny do wykonania jego ostatniej od Boga nakreślonej pracy. Jednak możemy czuć się odświeżająco z tego, że wiemy, iż ponownie okazał się i znów wykonuje jego urzędową pracę. Serca nasze radują się wielce z tego.

    (12) III. Wszystkie ważne zarysy Boskiego Planu są z Jego chronologią symbolizowane w Wielkiej Piramidzie. Pamiętajmy o tym, że pozaobrazowego Elizeusza okazanie się, odłącznie od pozaobrazowego Eliasza, jest pokazane razem w Piramidzie z akuratną datą. Jak już było pokazane (T.P. nr. 8, str. 9, 10), jest to wskazane przez długość linii, która odchodzi od wystawionej linii podłogi Wielkiej Galeryi - jest linia od stopy wielkiego progu przy górnym końcu Wielkiej Galeryi, do miejsca zejścia się wierzchu stopu i wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galeryi. Długość tej linii jest 70.75995 piramidowych cali, a przy powyżej wymienionym miejscu schodzenia się pokazuje na 27 czerwca 1917. Jeżeli pozaobrazowego Elizeusza pokazanie się jest osobno i wyraźnie podane, akuratną datą, w piramidzie; to możemy jeszcze więcej spodziewać się, że piramida wykaże również akuratną datę, ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza. I tak rzeczywiście.

    (13) Możemy sobie przypomnieć, że w powyżej wspomnianych artykułach wskazaliśmy, że jakiekolwiek zboczenie od kąta podłogowej linii Wielkiej Galeryi między zaczęciem się i końcem, symbolizuje zboczenie z ważkiej drogi prawdy i sprawiedliwości. Linia między stopą progu a powyżej wymienionym miejscem schodzenia się, jest zboczoną i dlatego symbolizuje postępek częściowo niewiernych pozaobrazowego Elizeusza, od 24 września 1846 do 27 czerwca 1917. Pozaobrazowego Eliasza linia nie mogła by być takim zboczeniem, ponieważ symbolizowało by to niewierność; ponieważ Eliasz wyobraża klasę wiernych, działających jako Boskie mówcze narzędzie do Nominalnego Duchowego Izraela. Dlatego droga pozaobrazowego Eliasza jest symbolizowana od twardej ściany stopy, do wertykalnej linii południowej ściany, w tej samej prostej linii, (kierunku) jak podłogowa linia, przez całą Wielką Galeryę. Zobacz ilustrację w III tomie str. 407, i "Przyjścia Wielkiej Piramidy" Tom. II, 70. Wystawiona podłogowa linia schodzi się z wertykalną linią południowej ściany w murze schodu, blisko 6 cali poniżej podłogowej linii progu. Co mamy od tego miejsca schodzenia uczynić? Mamy w ciągu dalszym wystawiać podłogową linię w tym samym kącie? Z dwuch przyczyn odpowiadamy, że nie: (1) takie wystawienie (rozciągnięcie) w tym samym kierunku linii wyprowadziło by nas z Wielkiej Galeryi, i symbolizowało by, że taka droga byłaby poza Wysokiem Powołaniem, jakie jest wyobrażone przez Wielką Galeryę; i (2) takie wystawienie na 13.198 brytyjskich cali, doszło by do podłogowej linii przechodu do podpokoju, i 11.831 brytyjskich cali poza wertykalną linię południowej ściany Wielkiej Galeryi, pod kamień, który reprezentuje pierwszy stopień poświęcenia, to jest pozbycie się naszej woli, nim weźmiemy drugi stopień poświęcenia, to jest przydawszy Boską wolę jako naszą, wyobrażone przez granitowy liść, który jest jeszcze więcej od południowej ściany Wielkiej Galeryi oddalony, w stronę do przedpokoju; takie więc wystawienie linii symbolizowało by nasz stan niekompletnego poświęcenia (ofiarowania) i w którym miejscu nasze ofiarowanie nie mogło by być przyjęte, co dowodzi, że w harmonii z symbolami Piramidy, nie możemy wystawić (rozciągnąć) tę linię w ten sposób; ponieważ ta linia symbolizuje prawdziwą drogę nowych stworzeń, a jej długość symbolizuje okres czasu, w którym spłodzenie z Ducha dla celów Wieku Ewangelii było możebnym; gdy zaś symbolizm przechodu do przedpokoju odnosi się do tych dwuch rzeczy, które poświęceni wierzący muszą czynić. Innemi słowy, symbolizm tej części Piramidy, choć pokrewny, różni się bardzo od owej Wielkiej Galeryi. Dlatego nie musimy mieszać tych symbolizmów przez takie wystawienie podłogowych linii. Pewien szwedzki pielgrzym przeoczył z tej przyczyny te fakty, że wystawiając tę podłogową linię do zejścia wystawionej linii pokoju króla - akuratna odległość 14.8774 piramidowych cali - użył tą odległość za 15 piramidowych cali do poparcia jego teoryi, że w jesieni 1929 roku - 15 lat od 1914 roku - (prawdziwe mierzenie dosięgło by do około 1 sierpnia 1929) Kościół będąc jeszcze w ciele, ma na zawsze być wyzwolony od Babilońskiego ucisku, i będąc w ciele ma doświadczyć Chwały Psalmu 149:5-9. Jego cała teorya na tą rzecz, i włącznie jego myśl, że nasz brat Russell utracił koronę, jest rzeczywiście znacznym przykładem nie udowodnionych twierdzeń i błędnego rozumowania.

    (14) Jedyna dlatego droga do wyjścia pozaobrazowego Eliasza z muru pozaobrazowego progu na jaw, po dosięgnięciu pozaobrazowej wystawionej podłogowej linii pozaobrazowej wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galeryi, jest stąd droga do góry na pozaobrazowej wertykalnej linii. Lecz niektórzy mogli by temu zarzucić, że jest to zboczeniem od kąta podłogowej linii Wielkiej Galeryi, i przeto symbolizuje zboczenie z wąskiej drogi. Odpowiadamy, zboczenie od podłogowej linii między jej początkiem a końcem symbolizowało by zboczenie z wąskiej drogi; lecz nie było by takim symbolizmem po dosiągnięciu końca Wielkiej Galeryi; ponieważ jak było pokazane, linia ta nie może być dalej rozciągniętą na południe, aby pozostała w harmonji z symbolizmami Piramidy. Dlatego jedyna droga stąd jest szczególnie trudną - wertykalną do góry. Dlatego, gdy pozaobrazowy Eliasz doszedł do miejsca schodzenia się wystawionej podłogowej i wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galeryi do miejsca blisko sześć cali poniżej wierzchu progu - jego droga od tego miejsca (symbolu na 16 września 1914) zmienia się prosto w górę do wierzchu progu przy prawym kącie. Rozumiemy więc, że pozaobrazowy Eliasz doszedł do tego pierwszego miejsca, do końca podłogowej wystawionej linii, 16 września 1914, a do wierzchu progu (odległość blisko 6 cali) 18 lipca 1920 roku.

    (15) Daliśmy już raz przypuszczenie (T.P. nr. 8, str. 9) że stopa wielkiego progu wskazała godzinę 24 września 1846, o 8:50 przed południem, podając wyraźnie (T.P. nr. 8, str. 9) że godzina nie była pewną, lecz dzień był pewnym. Przyczyna z której przypuszczaliśmy godzinę (T.P. nr. 8, str. 9) była, ponieważ akuratnie 70 3/4 lat do godziny później brat Rutherford nabrał nieprzejednane stanowisko ku nam, (ku bratu Johnson) gdy oboje działaliśmy bezwiednie i bezprzytomnie jako przedstawiciele dwuch klas; i ponieważ czasy Piramidy są specjalnie złączone z pierwszymi pełnymi dniami wiosny, lata, jesieni i zimy. Jednakowoż w tym paragrafie pokazaliśmy, że było 3 dni, 15 godzin, 13 minut i 10 sekund więcej czasu od powyżej wzmiankowanych 70 3/4 lat symbolizowanych przez długość zboczonej linii, wskazując na 27 czerwca 1917 jako daty, kiedy pozaobrazowy Elizeusz miał wyjść na jaw z muru pozaobrazowego progu. Od czasu pierwszej publikacji tego artykułu przyszło nam do myśli, że z punktu widzenia na fakt, że koniec 70 3/4 lat nie wyprowadził pozaobrazowego Elizeusza z muru pozaobrazowego progu, czy nie było by lepiej mierzyć wstecz od godziny dnia, w którym czasie pozaobrazowy Elizeusz wyszedł z pozaobrazowego progu, i w ten sposób otrzymać godzinę 24 września 1846, gdy pierwsze zboczenie od pozaobrazowej podłogowej linii odbyło się? Myślimy, że to jest lepsza metoda, ponieważ nie jest oparta na zgadywaniu, ale na fakcie. Jak żeśmy wskazali (T.P. nr. 8, str. 9, par. 2), było to o 8 przed południem 27 czerwca 1917, że członkowie pozaobrazowego Elizeusza w Betel pierwszy raz i na zawsze odłączyli się od pracy pozaobrazowego Eliasza w jego pierwszym i przedstawicielskim członku. Rachując wstecz 70 3/4 lat, 3 dni, 15 godzin, 13 minut i 10 sekund, przyprowadza nas do około 4:47 godz. po południu 24 września 1846, około osiem godzin później od naszej pierwszej podanej godziny. Używając tę godzinę jako akuratny czas u stopy progu, podaje to również czas na pozaobrazowego Eliasza wejście w mur pozaobrazowego progu. Według powyżej podanych liczb, czas od godz. 4:47 po południu 24. września 1846, do miejsca symbolizującego wyjścia Eliasza, przyprowadził by nas do godz. 1:06 przed południem 18-lipca 1920. Nie możemy jednak spodziewać się, ażeby piramida mierzyła akuratną godzinę dnia. Wystarczy nam, że wskazuje na akuratny dzień; ponieważ w takim razie próg musiał by być ścięty i ustawiony nawet na jedną 365.242 cala, a do wskazania akuratnej godziny, budujący musieli by tak akuratnie, to jest na jedne 8765.808 cala, nad długością 97 cali budować, długości przodku i wierzchu progu, i musieli by mieć pod rozwagą kąt wpuszczony blisko sześć cali w murze progu. Takiej małej miary nie można widzieć. Lecz zastanawiając się nad akuratnością dnia, możemy powiedzieć, że to jest cudem. Bez wątpliwie Pan wziął pod rozwagę dwa wypadki, symbolizując je łącznie z progiem takiej przewyższającej ważności, że usymbolizował je tak w Piramidzie, aby dać nam akuratne dni dwuch wypadków.

Mierzenie dwuch podróży Kościoła

    (16) Teraz wykażemy piramidą daty 16 września 1914 i 18 lipca 1920. Naszem pierwszem zadaniem jest otrzymać odległość w piramidowych calach od stopy progu do miejsca gdzie wystawiona podłogowa linia spotyka się w murze progu z wertykalną linią południowej ściany Wielkiej Galeryi. Brat Edgar (P.P. II tom 70) P.P. znaczy Przejścia Piramidy - trygonometrią daje nam 68.045 brytyjskich cali i dał nam dziesiątki do trzech miejsc tylko, gdy zaś akuratność wymaga dać je do siódmego miejsca. Długość wierzchu progu, to jest od wierzchu przodku progu do południowej ściany jest 61 cali. Aby trygonometrią otrzymać długość naszej wystawionej podłogowej linii, musimy pomnożyć sieczność kąta podłogowej linii (zob. P.P. tom II, 329) 1.11-54926, przez długość wierzchu progu, 61 cali, czego wynikiem będzie 68.0450486 brytyjskich cali. A ponieważ cal piramidowy jest 001 cala dłuższym od brytyjskiego cala, to do zmienienia 68.0450486 brytyjskich na piramidowe cale, odbierzemy od tej liczby .001 od każdego cala to jest .0680450486. To co pozostaje, 67.9770035 było by długością wystawionej linii w piramidowych calach, co w symbolach piramidy było by 67 lat i .9770035 części jednego roku. Aby zmienić tę dziesiątną część roku na dni, musimy pomnożyć to przez akuratną długość przeciętnego słonecznego roku w dniach - 365.242 czyli 365 dni, 5 godzin, 48 minut i 48 sekund. Wynik tego będzie 356.842712347 dni. Aby zmienić teraz tę dziesiątkę części dnia na godziny, musimy pomnożyć przez tyle godzin dnia, to jest przez 24, czego wynikiem jest 20.225069328 godzin. Zmienić teraz tę dziesiątkę części godziny na minuty, musimy pomnożyć przez liczbę minut godziny, to jest przez 60, czego wynikiem jest 30.3467808 sekund. A więc długość wystawionej podłogowej linii wyobraża 67 lat, 356 dni, 20 godzin, 13 minut i 30 sekund, co jest osiem dni, 9 godzin, 35 minut i 18 sekund mniej od roku z 365 dni, 5 godzin, 48 minut i 48 sekund. Pierwszy jesienny dzień 1914 roku był 24. września (Whitakera Almanak na rok 1914 str. 19). Akuratnie 68 lat przed tym czasem, to jest w 1846, pierwszy jesienny dzień był 24. września o 4:47 po południu, gdzie jest miejsce stopy progu; odejmując od tego 8 dni, 9 godzin, 35 minut i 18 sekund (to jest od 24. września 1914) dowiadujemy się, że wystawiona linia kończy się w miejscu, wskazując na datę 7:12 przed południem 16. września 1914. Widocznie w tym czasie, symbolizowanym przez koniec wystawionej podłogowej linii Wielkiej Galeryi, ostatni członek do Wysokiego Powołania został spłodzony z Ducha, i z tej przyczyny żęcie lecz nie pokłosie tedy się skończyło. Od tego czasu droga Kościoła była trudniejszą, symbolizowane przez linie w górę do wierzchu progu.

    (17) Nasze drugie zadanie jest otrzymać odległość między miejscem, gdzie wertykalna linia południowej ściany Wielkiej Galeryi spotyka się z podłogową linią progu i miejscem, gdzie wertykalna linia spotyka się z wystawioną podłogową linią Wielkiej Galeryi w murze progu, gdzie jest podana data 16 września 1914; ponieważ odległość od tego miejsca, do miejsca wertykalnie w górę, gdzie wertykalna linia południowej ściany Wielkiej Galeryi spotyka się z wierzchem progu, symbolizuje ile czasu wzięło by od naznaczonego miejsca (16 września 1914 ) aż do wyjścia z muru progu; a przez piramidowe cale da nam datę wyjścia na jaw pozaobrazowego Eliasza z muru pozaobrazowego progu, to jest datę ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza. W jaki sposób otrzymujemy te odległość? Przed pokazaniem tego radzimy naszym drogim czytelnikom zegzaminować ostrożnie brata Edgara P.P. II Tom str. 70, większy rysunek progu, gdzie podane są miary wystawionej podłogowej linii i przodku i wierzchu progu (Cena tej książki $1.00 do nabycia od Morton Edgar, 224 W. Regent Str., Glasgow, Scotland). Jest to nadzwyczajne dzieło mianowicie na zarysy czasu w symbolach Piramidy. Rozumiemy, że I Tom Przejść Piramidy nie wychodzi więcej z druku. W powyżej nadmienionym rysunku widzimy, że próg jest 36 cali wysoki i 61 cali długi, a wierzch i przodek progu ma formę prawego kąta. Jeżeli możemy znaleźć sposób, aby uczynić z prawego kata trójkąt, składający się z części przodku progu, z całego wierzchu progu i wystawionej podłogowej linii, wiedząc już długość wystawionej podłogowej linii i wierzchu progu, możemy z łatwością przez geometrę otrzymać odległość od obecnego wierzchu progu do końca wystawionej podłogowej linii, i to w ten sposób. Gdybyśmy mieli sobie wyobrazić, że cała powierzchnia wierzchu progu była by równo zgniecioną, ażby nowy wierzch był utworzony, spotykając się z wystawioną podłogową linią w miejscu, gdzie wertykalna linia Wielkiej Galeryi spotyka się, to jest gdzie jest wskazana data 16. września 1914, otrzymamy prawy kąt trójkąt, którego spód i przeciwprostokątna jest 61 i 68.0450486 brytyjskich cali i których prostopadłość jest tyle mniej od 36 cali, aktualnej wysokości przodku progu, jak przodek wyobrażonego progu był by krótszym od aktualnego progu, którego różnica była by równą do odległości wyobrażonego wierzchu progu w miejscu wskazującym na 16. września 1916, od aktualnego wierzchu progu w górę; ponieważ otrzymaliśmy równe zgniecenie wierzchu progu po całej powierzchni. Wiemy z gieometryi, że kwadrat przeciwprostokątni prawego kąta trójkąta równa się wszystkim kwadratom drugich dwuch stron. Kwadrat przeciwprostokątnej 68.045048 jest 4630.128557322304. Kwadrat spodu, 61 jest 3721. Jeżeli ten kwadrat i kwadrat prostopadłości równa się kwadratowi przeciwprostokątni, wtenczas odliczając ten kwadrat od przeciwprostokątnji da nam kwadrat prostopadłości, to jest 909.128557322304, którego korzeń kwadratowy 30.151758 jest w brytyjskich calach przodek naszego wyobrażonego progu Odliczając tę liczbę od 36 cali, wysokości przodku aktualnego progu, da nam pozostałość 5.848242 brytyjskich cali, miarę głębokości wyobrażonego zgniecienia, to jest odległości od miejsca, gdzie wertykalna linia południowej ściany Wielkiej Galeryi spotyka się z wierzchem aktualnego progu, do miejsca, gdzie ta wertykalna linia spotyka się z wystawioną podłogową linią. Zniżając tę liczbę brytyjskich cali na cale piramidowe, odciągając .001, to jest .00584242, otrzymujemy 5.842397 piramidowych cali, które symbolizują liczbę lat. Zmieniając dziesiątki części roku na miesiące, dni godziny, minuty i sekundy, tą samą metodą jak przedtem, znajdujemy rzeczywisty czas 5 3/4 lat, 33 dni, 17 godzin, 54 minut i 31 sekund, do czego doliczając przeszłe 67 lat, 356 dni, 20 godzin, 12 minut i 30 sekund, otrzymujemy 73 3/4 lat, 25 dni, 8 godzin, 19 minut i 33 sekund. Dodawając ten czas do 4:47 po południu 24 września 1846, da nam datę wskazaną w miejscu zejścia się wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galeryi i wierzchu rzeczywistego progu; ponieważ 4:47 po południu 24 września 1846 jest datą u stopy progu; te 67 lat, 356 dni, 20 godzin, 13 minut i 30 sekund przyprowadza nas do miejsca zejścia się wertykalnej linii i wystawionej podłogowej linii, co wskazuje na datę 7:12 przed południem, 16 września 1914; a 5 3/4 lat, 33 dni, 17 godzin, 54 minut i 51 sekund wyprowadzają nas z muru progu na wierzch, w otwarte miejsce, wertykalnie pod południową ścianą Wielkiej Galeryi. 73 3/4 lat od 4:47 po południu 24. września 1846 przyprowadzają nas do 4:47 po południu pierwszego dnia lata 1920, to jest 22-czerwca, a 25 dni, 8 godzin, 19 minut i 33 sekund dodawając do tego czasu, otrzymujemy datę 1:06 przed południem 18 lipca 1920. Tak więc długość tych linii wskazuje na 18 lipca 1920, jako datę ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza.

    (18) Nadzwyczajne wypełnienia się. Co więc działo się 18 lipca 1920, odnośnie ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza? Odpowiadamy, że w tym dniu grupa Pańskiego ludu, który odłączył się od pozaobrazowego Elizeusza począwszy od lata 1917, i który potem został od innych lewickich pod złym dowództwem ciał odłączony, po pierwszy raz od lata 1917 roku zgromadził się pod nazwą "Świecki Ruch Misjonarski" (Laymen's Home Missionary Movement) podczas pierwszej Gedeonowej Konwencji w Filadelfii od 15-19 lipca 1920, prowadząc jego pierwszy publiczny wykład, którego wydawca, jako przedstawiciel Pana i Jego ludu miał przywilej udzielić dla zgromadzonej publiczności, staraniem ogłoszeń tych braci. Ten publiczny wykład, którego słuchało 1000 przedstawicieli Nominalnego Duchowego Izraela - mimo wielkiego deszczu przed i podczas wykładu - który w następnym dniu został szeroko opisany w gazetach, pokazuje ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza, zapoczątkowanie pozaobrazowej wtórej walki Gedeona, zapoczątkowanie współdziałalności Ciała Najwyższego Kapłana Świata z Głową, aby prowadzić część Kozła Azazela w Nominalnym Kościele do bramy dziedzińca. Ponieważ piramida wskazuje na akuratny dzień, kiedy pozaobrazowy Elizeusz odłączył się od pozaobrazowego Eliasza w jego przedstawicielskim członku, odcinając przeto klasę Eliasza od publicznej pracy, nie też dziwnego, że ta sama Piramida wskazuje na akuratny dzień, to jest na jeszcze ważniejszy wypadek, to jest, że pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się, czyli że Maluczkie Stadko miało znów urzędowo stać się mówczym narzędziem do świata. Czy nie było by to dziwnym, gdyby ważniejszy wypadek nie był symbolizowany, a mniejważniejszy był? "Wielkie i dziwne są sprawy Twoje, o Boże Wszechmogący, Sprawiedliwe i prawe są drogi Twoje, O Królu Świętych!"

    Prawie wszyscy z nas wiedzą, jaka jest odległość od miejsca schodzenia się progu i wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galeryi, do wystawionej podłogowej linii pokoju Króla, że jest 3/4 piramidowego cala. Jak w wypadku pozaobrazowego Elizeusza zauważyliśmy, że ta odległość wyobraża 9 miesięcy od jego okazania się, 27 czerwca 1917, aż do zwodniczej daty Wielkiego Grona na zamknięcie drzwi spłodzenia 7 Ducha, 27 marca 1918 - naukę, którą od czasu wodzowie towarzystwa później odrzucili - tak możemy widzieć, że ta odległość w wypadku pozaobrazowego Eliasza jest również symboliczną w 9 miesiącach od jego objawienia się, aż do ruchu, w którym miał być czynnym i który miał być szczególnie naznaczonym i wskazanym jako ruch pozaobrazowego Eliasza, w niedzielę wieczorem 17 kwietnia 1921 (Boski czas 18 kwietnia) akuratnie 9 miesięcy po pozaobrazowego Eliasza ponownym okazaniu się przy ostatniej sesji Jersey City konwencji, 16 i 17 kwietnia, pierwszy raz daliśmy wykład na temat pozaobrazowego Eliasza ponowne okazanie się, którego całością jest ten artykuł. Dziwujemy się, czy te 9 miesięcy między pozaobrazowego Eliasza ponownym okazaniu się, które odbyło się najprzód w Filadelfii, a Publicznym wykładem Jersey City konwencji, w którym ten pozaobrazowy ruch Eliasza był najprzód naznaczony i wskazany, nie mają łączności z 3/4 cala od wierzchu progu do wystawionej podłogowej linii pokoju Króla. Możemy tu nadmienić, że zbory, Filadelfii i Jersey City przechodziły największe doświadczenia Amramickiego przesiewania. Nie dziwiło by nas wcale, czy czasem te dwa zbory nie były uszczycone przeto od Pana tymi pierwszemi publicznemi wykładami w czasach naznaczonych przez te dwa miejsca w piramidzie, ażeby Pan przez ich zebrania mógł wskazać, że pozaobrazowy Eliasz był czynnym w publicznej pracy z poręki Świeckiego Ruchu Misjonarskiego, w której te dwa zbory brały udział przez pierwszy wykład na początku a drugi na końcu tych 9 miesięcy wskazanych w piramidzie. Gdy zbór w Jersey City prosił o zarządzenie Konwencji w kwietniu, jedyna niedziela w tym miesiącu, która nie była zajęta, była 17 kwietnia. Tak więc opatrznościowo, bez żadnej manipulacji, publiczny wykład odbył się na powyższy temat we właściwej dacie na końcu dziewięciu miesięcy wskazanych w piramidzie, przez drugi najwięcej doświadczony zbór w Amramickiem przesiewaniu, tak samo jak wielkie opatrzności służyły na początku tych dziewięć miesięcy, aby we właściwej dacie odbyć publiczny wykład zboru Filadelfijskiego, najwięcej doświadczonego w tym przesiewaniu. Pan w Swój własny sposób zaszczyca Jego wierny lud, i wrażającemi rzeczywiście są te drogi. "Od Pana się to stało, i jest to dziwnym w oczach naszych!"

    (19) Fakt, że pozaobrazowy Eliasz ponownie okazał się, nie znaczy jednak, że kto nie bierze udziału w Świeckim Ruchu Misjonarskim, że nie będzie należeć do Maluczkiego Stadka; ponieważ między różnemi lewickiemi grupami znajdują się jeszcze zabłąkani bracia Maluczkiego Stadka, którzy swoje powołanie i wybór pewnemi uczynią; ponieważ Pan wybrał jakoby tych odważnych z Maluczkiego Stadka do przywileju Prawdy Epifanji, i aby nimi sprzeciwić się więcej rewolucji Lewitów, pozostawiając mniej od ważniejszych między Lewitami, ażeby między nimi również, lecz nie w tak znaczny sposób sprzeciwiać się rewolucji Lewitów, to jest prowadząc ich do bramy. Tak samo z Maluczkiego Stadka nie będący w Świeckim Ruchu Misjonarskim, lecz między grupami Lewitów, dawają świadectwo przeciwko wiecznym mękom i przytomności umarłych, biorąc udział w pozaobrazowego Gedeona wtórej walce, i współdziałają w prowadzeniu części Kozła Azazela w nominalnym Kościele do bramy; lecz nie mając Prawdy Epifanji i będąc poza Świeckim Ruchem Misjonarskim, nie są bez wątpliwie tak korzystnie użyci. W dodatku ich wysiłki są mniej lub więcej mylnie prowadzone z powodu ograniczeń do lewickich otoczeń. Tyle można w prawdzie o nich mówić - że nie biorą udziału w tym, co Pan uważa jako urzędową pracę pozaobrazowego Eliasza, Gedeona i Najwyższego Kapłana.

    (20) Tak samo fakt, że pozabrazowy Eliasz ponownie urzędowo okazał się w Świeckim Ruchu Misjonarskim, że nie wszyscy, którzy biorą udział w nim, uczynią ostatecznie ich wybór i powołanie pewnymi. Nawet z wyjątkiem współdziałających Młodocianych Świętych nie można powiedzieć, że wszyscy poświęceni bracia biorący udział w tym ruchu, będą ostatecznie należeć do Maluczkiego Stadka, ponieważ gdy dobrzy lewici zostaną objawieni, bez wątpliwie niektórzy z nich znajdą się w tej fazie urzędowego Ruchu Najwyższego Kapłana, tak jak w wypadku poprzednich objawionych lewitów biorących udział w innych fazach tego Ruchu. Nie będzie dlatego prędzej objawione, którzy będą ewentualnie członkami Maluczkiego Stadka, aż wszyscy lewici w Prawdzie zostaną objawieni, i oczyszczą się (4 Moj. 8:7) i poznają się jako Lewitów (4 Moj. 8:9, 10) aż umyją ich szaty w krwi Barankowej (4 Moj. 8:12) zostaną odłączeni dla prawdziwej służby lewickiej (4 Moj. 8:11) i zostaną przedstawieni Kapłaństwu jako ich słudzy (4 Moj. 8:13). Nie spodziewamy się, aby te rzeczy miały się w krótkim czasie wypełnić, w kilku latach. Dlatego nie ma tu żadnego miejsca do upewnienia się cieleśnie; napomnienie stosuje się jeszcze do każdego z Kapłaństwa: "Pilnie starajcie się, abyście wasze powołanie i wybranie pewnym uczynili." I w tym właśnie będzie Pan błogosławił wiernych w zwycięstwie. Radujmy się dlatego z tej przyczyny wszyscy, wzmacniajmy się i trwajmy ustawicznie aż do końca! A należąc do pozaobrazowego Eliasza, mamy jeszcze więcej przyczyny do wzmacniania się w takim wytrwaniu Drodzy bracia i siostry, radujmy się wielce z tego, że pozaobrazowy Eliasz ponownie okazał się; i bierzmy wierny udział w Jego dziele. O jak wielkim jest nasz przywilej!

 

PYTANIA DO BEREAŃSKICH BADAŃ

(P. 22, 181)

Ponowne Okazanie się Pozaobrazowego Elijasza

(1) Jakie dwa wypadki odnośnie pozaobrazowego Elizeusza są symbolizowane w pyramidzie? Jak są tam symbolizowane? Jakie daty daje pyramida na te dwa wypadki? Jakie dwa artykuły powinnne być zbadane do przygotowania się tego badania?

(2) Jakie jest pierwsze zastanowienie Biblijne, które dowodzi, że pozaobrazowy Elijasz miał ponownie się okazać? Co znaczy, że obrazowy Elizeusz okazał się z płaszczem odłączony i różniący się od obrazowego Elijasza? Co to znaczy w pozaobrazach i co wyobraża Elijasza ponowne okazanie się w epizodzie listu? Jaka różnica w urzędach Maluczkiego Stadka dopomoże nam do wyjaśnienia pozafigury? Nie będąc czynnem w pozafigurze Elijasza, jaki urząd zajmował Kościół w tym czasie? Co tego dowodzi? Na jakie dwa punkta w figurze i pozafigurze musimy kłaść nacisk, ażeby wyjaśnić i udowodnić ponowne okazanie się pozaobraz. Elijasza?

(3) Jakiem jest drugie biblijne zastanowienie, które dowodzi, że pozaobrazowy Elijasz miał ponownie okazać się? Jakie jest dwojakie pokrewieństwo Jana Chrzciciela do Elijasza? Co tego dowodzi? Które z tych pokrewieństw ma łączność z ponownem okazaniem się pozaobrazowego Elijasza? Jakie trzy linie widoku dowodzą rozdzielenia pozaobrazowego Elijasza i Elizeusza? Jakie wypadki doświadczeń Jana nie były jeszcze - 4 1/2 lat po rozdzieleniu pozaobrazowego Elijasza i Elizeusza - w pozafigurze? W kim w dodatku do pozaobrazowego Jana, wypełnią się te typy w pozafigurze? Co to dowodzi względem ponownego okazania się pozaobrazowego Elijasza?

(4) Jakie jest trzecie biblijne zastanowienie, które dowodzi, że pozaobrazowy Elijasz miał ponownie okazać się? Jakie dwie przyczyny dowodzą trzeciego zastanowienia się względem jego ponownego okazania się?

(5) Jakie jest czwarte biblijne zastanowienie, które dowodzi, pozaobrazowy Elijasz miał ponownie okazać się? Co uczynił Najwyższy Kapłan Świata dla Lewitów pod złym dowódctwem w Prawdzie? Co znaczą takie czynności? Jaka praca powinna postępować po takich czynnościach? Co taka praca znaczy? Jak dowodzi prowadzenie nominalnego Kościoła części Kozła Azazela do bramy, że pozaobrazowy Elijasz ponownie okazał się?

(6) Powtórz wszystkie cztery zastanowienia, żeby dowieść ponownego okazania się pozaobrazowego Elijasza. W jakim jedynem urzędzie jest Elijasz typem na Kościół? Jakie są inne urzędy Kościoła?

(7) Co czyni ponowne okazanie się pozaobrazowego Elijasza z drugiem "nowym poglądem" na pozaobrazowego Elijasza i Elizeusza? Jakie są te dwa nowe poglądy? Dlaczego były widocznie wynalezione, i gdzie są zbite? Jaki inny fakt zbija drugi nowy pogląd?

(8) Ile jest ogólnych dowodów, że pozaobrazowy Elijasz już ponownie okazał się?

(9) Jakie jest pierwsze biblijne zastanowienie, które dowodzi, że pozaobrazowy Elijasz ponownie okazał się? Co jest pozaobrazową wtórą walką Giedeona? W jakiej mierze jest Kościół czynnem w tej walce? Jaki jest wynik z faktu, że ta walka teraz jest w toku? Jakie są wypadki, w figurze i pozafigurze, które uprzedzały tę walkę? Co one dowodzą względem ponownego okazania się pozaobrazowego Elijasza?

(10) Jakie jest drugie biblijne zastanowienie, które dowodzi, że pozaobrazowy Elijasz już ponownie okazał się? Jakie osobliwości znajdujące się w obrazach Elijasza i Giedeona, nie znajdują się w obrazie Najwyższego Kapłana prowadzącego Kozła Azazela do bramy? Z czego możemy się tylko dowiedzieć, że Kozieł Azazela miał być prowadzony do bramy w różnych czasach, w częściach w Prawdzie i w nominalnym Kościele? Co nie zdarzyło by się pozaobrazowemu Elijaszowi, jeżeli by ta różnica czasu w prowadzeniu tych części Kozła Azazela do bramy nie była? Jak daleko postąpił pozaobraz tego? Około jakich linii postępuje i będzie postępować prowadzenie Kozła Azazela do bramy? Co znaczy świadectwo Kościoła do nominalnego ludu Bożego przeciw rewolucyi Kozła Azazela?

(11) Jakie wnioski powinne być wyciągnięte, a jakie nie powinne być z powyzszych dowodów? Jaką władzę nie posiada teraz pozabrazowy Elijasz? Czego można się spodziewać, że nie otrzyma? Dlaczego? Jakie wrażenie powinno uczynić na nas jego ponowne okazanie się?

(12) Co czyni Pyramida z wszystkimi ważnemi zarysami Boskiego Planu? Jak pokazuje pozaoarazowego Elizeusza okazanie się, odłączenie od pozaobzowego Ęlijasza, i w datach? Co powinniśmy wnioskować z tego faktu?

(13) Co symbolizują zboczenia od podłogowej linii Wielkiej Galeryi? Jak jest symbolizowana nie całkiem wierna droga pozaobrazow. Elizeusza? Czego nie można spodziewać się w linii reprezentującej pozaobrazowego Elijasza drogę w Wielkiej Galeryi? Dlaczego nie? Jak jest tam jego droga przedstawiona? Jaką linię nie ma jego droga symbolizować przy końcu Wielkiej Galeryi? Jakie dwie przyczyny zakazują tego? Jaka jest różnica między symbolem Wielkiej Galeryi i przejściem z niej do przedpokoju? Jaka zła teorya tworzy się przez ignorowanie tej różnicy przez nieakuratne mierzenie?

(14) Jak jedynie w harmonii z symbolami pyramidy mógł pozaobrazowy Eijasz wyjść z pozaobrazowego proga? Jak możemy odpowiedzieć na zarzut do tego? Jakie są dwie linie, które wskazują na pozaobrazowego Elijasza drogę przez próg? (Przewodniczący zebrania mógł by przygotować wielki rysunek południowej ściany Wielkiej Galeryi, włącznie z progiem i przejściem do przedpokoju aby mógł wskazać na rysunku linie i miary, które symbolizują drogi pozaobrazowego Elijasza i Elizeusza przez próg. Próbkę takiego rysunku można otrzymać z książki: "Przejścia Wielkiej Pyramidy"' II. Tom., str. 70) Jakie daty są wskazane przy końcach tych dwuch linii?

(15) Jaki czas dnia, 24 września, 1846, został osiągnięty przy stopie dołu proga? Jakim był charakter tego czasu, i dłaczego był osiągnięty? Jakim jest lepszy sposób, aby znaleść czas dnia przy stopie (dołu) proga? Dlaczego jest lepszy? Od jakiego dnia i godziny powinniśmy rachować wstecz do stopy (podołka) proga? Jaki czas otrzymujemy z tego rachowania dla pozaobrazowego Elizeusza i Elijasza wejścia w pozaobrazowy próg? Jaka data wskazana w pyramidzie dla wyjścia ostatniego z proga? Czego nie mamy się szczególnie spodziewać w pyramidzie? Dlaczego nie? Jak mamy uznawać jej akuratność aż do dnia?

(16) Jakiem jest nasze pierwsze zadanie do śledzenia dat pozaobrazowego Elijasza, symbolizowanych w pyramidzie? Czego akuratność w tej sprawie wymaga? Jak otrzymujemy w pyramidowych calach długość wystawionej podłogowej linii w progu? Jaka jest akuratna długość? Jak możemy przemienić dziesiątki pyramidowego cala na dni, godziny itd? Co jest akuratny czas, symbolizowany przez długość, wystawionej podłogowej linii w progu? Jak wiemy że 7:12 przed południem 16 września 1914 jest czasem, kiedy pozaobrazowy Elijasz doszedł do wertykalnej linii pozaobrazowej południowej ściany Wielkiej Galeryi? Co tego dowodzi?

(17) Jakiem jest drugie zadanie w naszem śledzeniu dat pozaobrazowego Elijasza symbolizowanych przez pyramidę? Dlaczego trzeba wiedzieć długość wertykalnej linii do otrzymania drugiej z tych dat? Gdzie są miary proga dane? Jakie są te miary? Jaki kąt jest utworzony przez przodek i wierzch proga? Jakie dwie rzeczy są potrzebne do osiągnięcia odległości wertykalnej linii z wierzchu proga do miejsca zejścia się z wystawioną podłogową linią? Co symbolizuje ta wertykalna linia w calach pyramidowych? Jakim jest ten czas w latach, kwartałach roku, dniach, godzinach itd? Jak otrzymujemy długość dwuch linii symbolizujących dwie części pozaobrazowego Elijasza podróży w progu? W jakiej dacie dosięgła druga linia do wierzchu proga? Jaki dowód na to?

(18) Co działo się 18 lipca 1920, jak to było proroczo symbolizowane w pyramidzie? Jaki obraz wypełnił ten wypadek w pozaobrazie? Dlaczego jest rozumną rzeczą spodziewać się wskazań poz. Elijasza w Biblii i w pyramidzie? Jaka jest odległość od miejsca zejścia (wcięcia) wierzchu progu i wertykalnej linii południowej ściany Pyramidy, do wystawionej podłogowej linii pokoju Króla? Jakie dwa wypadki i daty w doświadczeniach pozaobrazowego Elizeusza i Elijasza są symbolizowane na początku i na końcu tego cala? Jakie dwa zbory były uprzywilejowane do publicznych wykładów dla pracy pozaobrazowego Elijasza, które były potrzebne do naznaczenia tych dat? Dlaczego Bóg uczcił te zbory? Gdzie, kiedy i w jakiej służbie był Świecki Ruch Misjonarski najprzód wskazany publicznie jako ruch, w którym pozaobrazowy Elijasz w jego ponownem okazaniu się miał być czynnem? Dlaczego było to uczynione w tej dacie?

(19) Co nie powinniśmy wnioskować z faktu, że pozaobrazowy Elijasz ponownie okazał się? Dlaczego nie? Jaki udział biorą Kapłani w grupach lewickich w obecnej pracy pozaobrazowego Elijasza? Co jest dla nich przeszkodą? W czem nie biorą udziału?

(20) Co jeszcze nic powinniśmy wnioskować z faktu, że pozaobrazowy Elijasz ponownie okazał się? Jakie szczególnie dwie klasy działające z Świeckim Ruchem Misjonarskim nie będą należeć do Maluczkiego Stadka? Jakie równoległe czynności dają nam ilustracyę tego? Jakie wypadki muszą najprzód się wypełnić, nim ewentualne członki Maluczkiego Stadka będą jako takie objawione? Jakie wrażenie powinno to uczynić na nas?

TP ’26, 97-104.

Wróć do Archiwum