EPIFANIA WŚRÓD NAS
WSZYSCY Badacze Biblii są zapoznani z faktem, że Wtóre Przyjście Jezusa przechodzi trzy okresy pokazane przez greckie słowa: "Parousia, Epiphaneia albo Apokalypsis i Basileia. Nie wszyscy są obeznani z tym, że od czasu śmierci "wiernego Sługi" - przeszliśmy z Parousji (obecności) do Epifanji (jasnego przyświecania) i odtąd okres ten nazywać będziemy w polskim języku "Epifania". Dla zdrowo myślącego wiernego dziecka Bożego, znajduje się obecnie wiele jasnych dowodów potwierdzających to. Tak jak Parousja przyniosła ludowi Boże-mu wiele świadomości odnośnie Kościoła i świata, z punktu zapatrywania Planu i Słowa Bożego, na tej podstawie i wypracowana w harmonii z tym światłem Epifania dodaje bardzo wiele do tego, co dzieci Boże przedtem posiadały i szczegóły, które wielce interesują i zadowalniają cichych, lecz z pewnych przyczyn nie mogły być przedtem wyrozumiane.
(2) Odnośnie ludu Bożego szczegóły te napewno odnoszą się więcej do Wielkiego Grona, aniżeli do Maluczkiego Stadka, chociaż więcej jest znajome Maluczkiemu Stadku, niż Wiel-kiemu Gronu i rozumie się, iż będą prędzej przyjęte przez Małe Stadko jak przez Wielką Kompanię. Niektóre szczegóły światła Epifanii odnoszą się także do ofiarowanych niespłodzonych z Ducha, którzy zostali nazwani Młodocianymi świętymi" i którym Bóg, jeśli okażą się wiernymi aż do śmierci, da dziedzictwo razem z świętymi Starego Testamentu. Znajduje się również ilość światła i dla usprawiedliwionych, trwających w wierze Okupu i którzy mają w nienawiści nieprawość a miłują sprawiedliwość. Odnośnie klasy wtórej śmierci, również trochę światła jest obecnie widocznym. Co się tyczy nominalnego ludu Bożego - politycznego, eklezjastycznego i arystokratycznego - Epifania dodaje także swego światła z wzmagającą się świetnością a szczególnie o tych, którzy są przedstawieni w Hazaelu i Jehu. 1 Król. 19:16, 17.
(3) Nie tylko, że specjalne działalności tych różnych klas wypełniają się w czasie Epifanii, ale w dodatku, dzieło Epifanii Chrystusa z poza drugiej zasłony jasno wyjawia rodzaj i jakość tych czynności, jak i też rzuca szczególne światło na typy, symbole i proroctwa Pisma świętego, odnośnie działalności tych klas w okresie Epifanii. Nasz Pan jeszcze zwraca uwagę Swo-jemu ludowi, szczególnie Małemu Stadku, ku wyrozumieniu zupełnego znaczenia różnych zarysów Pisma świętego, dotyczących tych klas, w łączności z ich działalnością i stanowiskiem w czasie Epifanii.
(4) Upodobało się Panu nas uświadomić cokolwiek tym światłem Epifanii - nie przez natchnienie, ani nasze wielkie talenty, których sobie nie przypisujemy lecz przez łaskawe oświecanie naszych starannych badań Pisma Świętego; przez obserwację różnych zdarzeń w Kościele i poza Kościołem, w świetle Biblii i przez wprowadzenie nas do otaczającego położenia, a szczególnie dotyczącego ofiarowanych. Ta iluminacja zwykle przyszła po tym doświadczeniu i zdaje się nam jakoby to było wynagrodzeniem za wierne bronienie spraw Maluczkiego Stadka, przeciw ambitnym przywłaszczycielom władzy i dążeniom pewnych wodzów w Prawdzie. Nie myślimy, że Pan udzielił nam tej świadomości jedynie ku nasiej przyjemności, ale ku pożytkowi wszystkiemu ludowi Bożemu, w jakimkolwiek stanie są, aby ją otrzymać. Z tej przyczyny, tak jak Pan będzie nam zsyłał, pokarm na czas słuszny i zaopatrywał w finansowe potrzeby, będziemy takowe podawać od czasu do czasu w tym Piśmie, mając nadzieję, że przyniesie ono korzyść i zadowolenie wszystkim dzieciom Bożym. W tym podzielonym na różne przedmioty Piśmie, podajemy ludowi Bożemu małą część wzmagającego się światła Epifanii. Naszym zamiarem jest tylko dopomagać, a nie ranić, nadmienić, lecz nie zmuszać nikogo do przyjęcia tych Biblijnych myśli. Aby upodobało się naszemu drogiemu Panu błogosławić ku odświeżeniu wszystkich nas, jest naszym gorliwym pragnieniem i modlitwą, co On łaskawie uczyni jeśli jesteśmy wiernymi.
P. Dec. 9, 1318; 1932, 114.
PYTANIA BEREAŃSKIE
Przez ile okresów przechodzi Wtóre Przyjście? Jakie cztery słowa greckie są użyte do wyrażenia tych okresów? Jaki wypadek zdarzył się zaraz po zakończeniu się Parousji? Dla jakich dzieci Bożych jest dosyć światła udowadniającego Epifanję?
(2) Do jakiej klasy dzieci Bożych Prawda Epifanji głównie się odnosi? Która klasa dzieci Bożych naprzód ją zrozumie i przyjmie? Do jakiej jeszcze klasy poświęconego ludu niektóre szczegóły Prawdy Epifanicznej odnoszą się? Do jakich jeszcze klas Prawda Epifaniczna odnosi się? Dlaczego?
(3) W jakim czasie są te klasy szczególnie czynne? Jaka jest czynność Chrystusa z poza drugiej zasłony odnośnie działalności Epifanicznej tych klas? Na co Pan nasz jeszcze zwraca uwagę ludowi Swemu?
(4) Kto jest źródłem Prawdy Epifanicznej? Jak jej znajomość była, a jak nie była osiągniętą? Dla kogo jest zamierzona? Pod jakimi warunkami Pan rozpoczyna ją między Swoim ludem? Jaki powinien być nasz zamiar w używaniu Prawdy Epifanicznej?
TP ’35, 82.