NIBY-WYBRAŃCY
(Ciąg dalszy)
(35) Również, Brat Johnson odnosi się do Niby-wybranych członków Epifanii, w E tomie 10, str. 209 i 672, gdzie obóz epifaniczny jest określony odpowiednio jako "stan prawdziwie pokutujących i wierzących, lecz niepoświęconych żydów i pogan" i jako "wiernych usprawiedliwionych i nawróconych wiernych żydów"; w E tomie 14, str. 266, On nadmienia o "epifanicznym Obozie składającym się z cielesnych Izraelitów wierzących w Przymierze i wiernych usprawiedliwionych z wiary"; oraz w P '40, str. 13, gdzie epifaniczny Obóz jest określony jako składający się z "poprzednio usprawiedliwionych z wiary, którzy trzymają się Okupu i praktykowania sprawiedliwości, oraz nawróconego Izraela".
(36) W P '41, str. 50, oni są określeni jako "ci Izraelici, którzy za czasu Starego Testamentu, chociaż przywiązali się do swej części obietnic Abrahamowych, i usiłowali zachować Zakon Mojżeszowy, to jednak nie byli dosyć wierni aby stać się odpowiednimi do klasy Starożytno Godnych, i którzy za czasu Nowego Testamentu, chociaż przywiązali się do swej części obietnic Abrahamowych, i usiłowali zachować Zakon Mojżeszowy, to jednak pozostali w niedowiarstwie co się tyczy Chrystusa".
(37) W E tomie 15, str. 545, brat Johnson podaje powód, dla którego "Bóg uczynił elekcyjne zarysy w Swym Planie, i wypełnia je przez przygotowanie czterech wybranych klas oraz dwóch klas Niby-wybrańców... pierwsze jako cztery panujące części Jego Królestwa, a drugie jako dwie główne podrzędne części Jego Królestwa", te dwie niby-wybrane klasy są określone jako "wierzący żydzi i wierni usprawiedliwieni"; a na str. 546 i 547 (u góry) one są opisane, jako pomocnicy klas Starożytne i Młodociano Godnych w ziemskiej albo widocznej fazie Królestwa.
(38) "Synowie" u Joela 2:28, tj. Niby-wybrańcy, są określeni w Ter. Prawdzie 33, str. 86, szpal. 2, par. 5 jako "nawróceni cieleśni Izraelici i wytrwali, ale nie poświęceni wierzący Wieku Ewangelicznego"; a w E tomie 15, str. 535, 717, oni są odpowiednio określeni jako "wierzący Izraelici i wierni usprawiedliwieni z wiary" oraz jako "cieleśni Izraelici i wytrwali niepoświęceni usprawiedliwieni z wiary".
(39) W P 26, str. 118, "synowie" (Joela 2:28; Iz. 60:4) są znowu opisani, jak następuje: "Synowie przyszłego Wieku będą stanowić częściowo wiernych wierzących z okresów sprzed Tysiąclecia, a córkami będą ci, którzy byli niewierzącymi w obecnym życiu... Synowie z Tysiąclecia czyli synowie Chrystusa (Głowy i Ciała) będą składać się częściowo z tych żydów Wieku Żydowskiego i Wieku Ewangelii, którzy częściowo wierzyli w obietnice Abrahamowe i przyjście Mesjasza, lecz nie byli dosyć wierni tym obietnicom i Zakonowi Mojżeszowemu aby stać się członkami klasy Starożytno Godnej w Wieku Żydowskim albo chrześcijanami w Wieku Ewangelii, oraz częściowo z tych pogan, którzy podczas Wieku Ewangelii przyjęli Jezusa, jako swego Wybawiciela, trzymając się Okupu i sprawiedliwości, i pozostając w tym stanie aż do końca, lecz nie czynili poświęcenia".
(40) Te cytaty pokazują, że brat Johnson jasno wskazywał nam na identyczność klasy Niby-wybrańców. Jego ogólne określenie "synów" w ostatniej powyższej cytacie, mianowicie że są to "częściowo wierni wierzący okresów sprzed Tysiąclecia", stosuje się do wszystkich członków Niby-wybrańców aż do końca 40-letniej Epifanii, końca Wieku Ewangelii, tj. do punktu gdzie Wiek Ewangelii zaczyna zachodzić na Bazyleję w Jej Pierwszym początku. Co więcej, przez analogię wnosimy, że ta definicja Niby-wybrańcy będzie również obejmowała, jeszcze inną grupę mianowicie tych "częściowo wiernych wyznawców", którzy po jesieni 1954, lecz przed otwarciem Gościńca Świętobliwości (a zatem jeszcze w "okresach przed Tysiącleciem") przyjdą (1) spośród Żydów do wiary w obietnice Abrahamowe i Przymierze Mojżeszowe, i którzy będą wiernie w nich trwać; oraz (2) tych spośród Żydów i pogan, którzy przyjdą do wiary w Jezusa, jako Swego Zbawiciela, i którzy będą wiernie trwali przy Okupie i sprawiedliwości. Aby odróżnić te dwie grupy od tych z Niby-wybrańców sprzed jesieni 1954, tj. sprzed Bazylei w jej pierwszym początku, moglibyśmy je określić jako bazylijno przedrestytucyjni niby-wybrańcy. Wszyscy ci z Niby-wybrańców sprzed Bazylei (tj. sprzed daty 16 września 1954), którzy poświęcą się w Bazylei przed restytucją będą dalej zaliczeni do klasy niby-wybrańców, ale z powodu ich poświęcenia, będą zajmowali najwyższe stanowisko wśród tej klasy. Ponieważ wielu z takich poświęconych okażą się całkowicie wiernymi w swym poświęceniu, przeto wyraźnie "częściowo wierni wierzący" nie będzie się do nich stosowało.
(41) Słusznie załączamy takich poświęconych okresu Bazylei sprzed restytucji do klasy Niby-wybrańców. ponieważ: (1) Wszyscy z Niby-wybrańców poświęcą się podczas Tysiąclecia, czy to obecnie czy też po zaczęciu się restytucji, bo inaczej nie otrzymaliby wiecznego żywota (F str. 186, par. 1; Cienie Przybytku str. 11, par. 1). (2) Rozumiemy, że ci, którzy obecnie poświęcają się nie mogą należeć do epifanicznego Dziedzińca, albowiem ostatni nowy poświęcony został przyjęty do tego Dziedzińca 16 września 1954; przeto, chociaż nawet poświęceni, oni muszą być wyobrażeni w następnym najbliższym miejscu Przybytku, tj. w Obozie; a wiemy, że epifaniczny Obóz "będzie składał się z wiernych usprawiedliwionych i nawróconych wiernych żydów" (E tom 10, str. 672, 661; porównaj z innymi odnośnikami podanymi powyżej), tj. z członków Niby-wybrańców. (3) Tymczasowe usprawiedliwienie dalej będzie działało "aż do zaczęcia się restytucji" (E tom 4, str. 346, par. 1). Ponieważ takie usprawiedliwienie jest dane wierzącym dla celu poświęcenia (A str. 279; E str. 165; F str. 136), przeto tak długo jak ono działa, niezawodnie wielu jest i będzie w stanie tymczasowego usprawiedliwienia, którzy poświęcą się przed rozpoczęciem się restytucji.
Dziesięć grup Niby-wybrańców
(42) Niby-wybrańcy ("synowie" z Joela 2:28; Iz. 60:4) wraz z resztą rodzaju doznającego restytucji ("córki"), będą stanowić Obóz Tysiąclecia, "stan świata doznającego restytucji" (P '40, str.14, linia 5), "pragnący mniej więcej zgody z Bogiem, lecz który nie będzie jeszcze usprawiedliwionym przez uczynki" (E tom 6, str. 195). Ogólnie mówiąc, niepoświęceni z Niby-wybrańców dzielą się jak następuje: "Wierzący i praktykujący żydzi w Abrahamowe i Mojżeszowe Przymierze, którzy nie byli godni aby należeć do którejkolwiek z czterech wybranych klas, oraz niepoświęceni lecz wierzący w okup i czyniący sprawiedliwość usprawiedliwieni z wiary, oni stanowią dwie klasy Niby-wybrańców, "wyobrażone przez pewne zwierzęta, które zostały wprowadzone do Arki Noego" (P '44, str. 28). Jednak, te dwie ogólne klasy mogą być podzielone na różne grupy, i jeżeli załączymy członków Niby-wybrańców, którzy rozwijają się tu w pierwszym początku Bazylei przed otwarciem Gościńca Świętobliwości, to okazuje się, że całkiem mogłoby być dziesięć odrębnych grup. Brat Johnson wymienia niektóre subdywizje, np. w E tomie 12, str. 519 (zacytowane poniżej). Podajemy te dziesięć grup jak następuje: (a) "Ci Izraelici, którzy w Wieku Żydowskim nie byli dosyć wierni aby stać się członkami klasy Starożytno Godnych,... lecz dalej zachowali wiarę w Abrahamowe obietnice i trzymali się Mojżeszowego Przymierza", tj. wierni Przymierzu wierzący żydzi z Wieku Żydowskiego.
(b) "Ci Izraelici, którzy w... Wieku Ewangelii (przed 16 września 1954) nie byli dosyć wierni aby stać się naśladowcami stóp Jezusa, lecz dalej zachowali wiarę w obietnice Abrahamowe i trzymali się Przymierza Mojżeszowego", tj. wierni tymczasowo usprawiedliwieni żydzi z Wieku Ewangelii.
(c) Ci "żydzi... którzy (podczas Wieku Ewangelii, lecz przed jesienią 1954, gdy Bazyleja nastała w jej pierwszym początku) przyjęli Jezusa jako Zbawiciela, lecz omieszkali poświęcić się, jednak pozostali wierni Okupowi i sprawiedliwości", tj. wierni tymczasowo usprawiedliwieni żydzi z Wieku Ewangelii.
(d) Ci żydzi, którzy po dacie 16 września 1954, lecz przed nawróceniem Izraela stali się wierzącymi w obietnice Abrahamowe i Mojżeszowe Przymierze, oraz pozostają wierni w nich aż do śmierci przed nawróceniem Izraela, tj. wierni żydzi wierzący w Przymierze okresu Bazylei sprzed restytucji.
(e) Ci żydzi, którzy po dacie 16 września 1954, lecz przed czasem nawrócenia Izraela, przyjęli Jezusa jako swego Zbawiciela i jako niepoświęceni wierzący pozostają wierni okupowi czynieniu sprawiedliwości, tj. wierni tymczasowo usprawiedliwieni żydzi okresu Bazylei sprzed restytucji.
(f) "Nawrócony cielesny Izrael" (Ter. Prawda 33, str. 86, par. 5), narodowe "nawrócenie Izraela do Jezusa jako Mesjasza" nastąpi "w łączności z uciskiem Jakuba i tuż przy jego końcu" (Ter. Prawda 54, str. 75, szpal. 1 u dołu).
(g) Ci żydzi, którzy poświęcają się i pozostaną wierni w poświęceniu po dacie 16 września 1954, lecz przed otwarciem Gościńca Świątobliwości i przywilejów restytucji, tj. wierni poświęceni żydzi okresu Bazylei sprzed restytucji.
(43) Tym sposobem wierzący żydzi, "Izrael według ciała", którzy będą z Niby-wybrańców w Obozie Wieku Tysiąclecia, mogą być uważani, z punktu widzenia ich czasu rozwoju, jako stanowiący siedem oddzielnych albo odrębnych grup. Poganie, którzy będą wśród Niby-wybrańców Obozu Wieku Tysiąclecia, z punktu widzenia ich czasu rozwoju, mogą stanowić trzy grupy:
(h) Ci "poganie, którzy (podczas Wieku Ewangelii, lecz przed jesienią 1954, gdy nastała Bazyleja w jej pierwszym początku) przyjęli Jezusa jako Zbawiciela, lecz omieszkali poświęcić się, jednak pozostali wiernymi okupowi i sprawiedliwości", tj. wierni tymczasowo usprawiedliwieni poganie z Wieku Ewangelii.
(i) Ci poganie, którzy po dacie 16 września 1954, lecz przed otwarciem Gościńca Świątobliwości i jego restytucyjnych przywilejów, przyjmują Jezusa jako swego Zbawiciela i jako niepoświęceni wierzący pozostają wierni okupowi i wykonywaniu sprawiedliwości, tj. wierni tymczasowo usprawiedliwieni poganie okresu Bazylei sprzed restytucji.
(j) Ci poganie, którzy poświęcają się i są wierni w poświęceniu po dacie 16 września 1954, lecz przed otwarciem Gościńca Świętobliwości i przywilejów restytucji, tj. wierni poświęceni poganie okresu Bazylei sprzed restytucji.
(44) Tym sposobem, widocznie, "synowie czyli Niby-wybrańcy przyszłego Wieku", wszyscy którzy są rozwijani jako tacy podczas "okresów przed Tysiącleciem (w znaczeniu Królestwa w jego czasie restytucji, albowiem gdy brat Johnson pisał te słowa w P 26, str. 118, to my już byliśmy w Tysiącleciu, w jego początkach od r. 1874)", mogą być uważani, jako określone powyżej, jako stanowiący dziesięć odrębnych grup. Należy uznać, że ci poświęceni żydzi i poganie wymienieni pod literami (g) i (j) okresu Bazylei sprzed restytucji stanowią klasę, która jest znana jako poświęceni epifaniczni Obozowcy, ostatnia klasa, która poświęca się przed otwarciem Gościńca Świętobliwości. Niechaj Pan pobłogosławi to badanie dla nas wszystkich w Jego służbie!
Pytania Bereańskie
(35) Jak one są określone w łączności z epifanicznym Obozem? Daj przykłady.
(36) Jak są oni opisani w P '41, str.50?
(37) Co jest o nich powiedziane w E. tomie 15, str. 545-547?
(38) Jak są oni określeni w E. tomie 4, str. 319? W E. tomie 15, str.535, 717?
(39) Jak są opisani " synowie" restytucji w P '26, str.110, par.5?
(40) Co te cytaty z pism brata Johnsona pokazują? Do kogo i do jakiego czasu odnosi się Jego definicja "synów" jako częściowo wiernych wierzących okresów sprzed tysiąclecia? Jaka inna grupa "częściowo wierzących" jest pokryta w definicji, która przychodzi "w okresach przed tysiącleciem"? Z jakich dwóch klas oni pochodzą? Jak mogliby oni być określeni? Czy poświęceni sprzed restytucji powinni być uważani jako z Niby-wybrańców? Jaka będzie ich stosunkowa pozycja? Czy należy termin "częściowo wierni wierzący" stosować do wiernych poświęconych?
(41) Ile powodów jest tutaj podanych na włączenie poświęconych okresu Bazylei sprzed restytucji do Niby-wybrańców? Jeżeli mają otrzymać życie wieczne, to co muszą wszyscy z Niby-wybrańców uczynić? Kiedy? Dlaczego nie mogą należeć do epifanicznego Dziedzińca? Z kogo epifaniczny Obóz się składa? Jak długo będzie działało tymczasowe usprawiedliwienie? W jakim celu było ono dane? Czy możemy więc spodziewać się dalszych poświęceń przed zaczęciem restytucji?
(42) Z kogo będzie się składał Obóz Tysiąclecia? Określij go. Z jakich dwóch ogólnych klas będą się składać niepoświęceni członkowie Niby-Wybrańców? Na ile grup zostaną podzieleni wszyscy należący do Niby-Wybrańców? Gdzie brat Johnson wymienia niektóre z nich? Określij siedem subdywizji odnoszących się do żydów?
(43) Określij trzy grupy odnoszące się do pogan?
(44) Co należy rozumieć przez "Tysiąclecie" w oświadczeniu br. Johnsona podanym w P '28, str.118, gdzie mówi o " synach następnego wieku", którzy byli "częściowo wiernymi wierzącymi okresów sprzed tysiąclecia"? Dlaczego? Która z dziesięciu grup stanowi poświęconych epifanicznych Obozowców? Kiedy oni się poświęcą?
TP ’58, 10-16.