TRĄBY I MARSZE WIEKU EWANGELII - PYTANIA BEREAŃSKIE
(32) Jakie było trzecie pokolenie w obozie Judy? Co znaczy to imię? Kto był księciem tego pokolenia? Co znaczy jego imię i imię jego ojca? Co wyobraża to pokolenie? Kto rozpoczął ruch zamieniony później w Kościół Adwentystów? Kiedy? Jaka była jego specjalna nauka? Co ta doktryna podkreślała? Jaki był charakter jej poselstwa? Przez ile lat on je głosił? Dlaczego on trąbił na alarm? Jak jeszcze inaczej on trąbił? Kto był drugim członkiem pary, w której William Miller był członkiem gwiazdy? Kto do nich dołączył się w głoszeniu poselstwa? Jaki był tego rezultat? Jacy inni przywódcy bez koron przyłączyli się do mich? Kiedy? Co oni uczynili z ruchem Millera? Gdzie są podane bliższe szczegóły o tym? Czyim byli oni pozaobrazem? Jaki użytek uczynili ze swej doktryny? Jakimi metodami ofiarowywali oni tę naukę? Co z tego wynikło? W jaki sposób ich zwolennicy używali tej szatańskiej doktryny? Jak specjalnie? Co to wyobrażało? Co oni posunęli naprzód i obronili poprzez użycie doktryny w czworaki sposób?
(33) Co pokazuje wiersz 17? Co spowodowało, że oni w tym miejscu podróżowali? Jakie dwie sprawy uczyniły to miejsce logicznie im przynależnym? Kto wziął udział w pozaobrazowej pracy Gersonitów? W pracy pozaobrazowych Merarytów? Gdzie to jest pokazane w szczegółach? Jaka była praca pozaobrazowych Lobnickich Gersonitów? Jaka była praca pozaobrazowych Semeickich Gersonitów? O co oni głównie dbali czyniąc to? Co im kazała czynić ta służba względem tej części usprawiedliwienia w Bożym planie? Czego to dowodzi jeśli chodzi o ich pozycję jako symbolicznie maszerujących? Co praca Semeickich Gersonitów kazała im czynić? Czego to dowodzi, jeśli chodzi o ich pozycję jako symbolicznie maszerujących?
(34) Co nam okaże logiczny porządek marszu Merarytów? Czym byli pozaobrazowi Meraryci, jeśli chodzi o ich pracę biurową? Dla jakiego celu byli oni takimi pośrednikami? Jakim rodzajem służby pozaobrazowych Gersonitów i Kaatytów oni nie służyli? Jakie były tego rodzaju służby Gersonitów? Kaatytów? Jaka była służba i pomoc pozaobrazowych Merarytów w stosunku do pozaobrazowych Ger-sonitów? Kaatytów? Czego dowodzą fakty pokazane w poprzednim paragrafie okazujące logiczne miejsce pozaobrazowych Gersonitów w marszu, jako odnoszące się do prac pozaobrazowych Merarytów? W jaki sposób służyli oni Kaatytom w rozgłaszaniu Bożej mocy i mądrości? Czego te rozważania dowodzą, jeśli chodzi o pozaobrazowych Gersonitów i Merarytów? Co jest przedstawione poprzez złożenie przez Gersonitów ich części Przybytku? Poza-obrazowych Lobnitów? Pozaobrazowych Semeitów? Pozaobrazowych Mahelitów? Pozaobrazowych Muzytów? Co reprezentuje niesienie przez Gersonitów ich części Przybytku? Przez Merarytów? Co jest przedstawione przez ich ruszenie w podróż?
(35) Co wprowadza w. 18? Jaka była nazwa drugiego obozu? Jaka postać znajdowała się na jego sztandarze? Co wyobraża orzeł? Jak jego pozaobraz łączy się z drugim pozaobrazowym obozem? Co zgodnie z 4 Moj. 2:2 miało każde pokolenie niezależnie od tego co miał każdy obóz? Czemu nie służyły cztery sztandary? Czemu one służyły? Czemu służyło dwanaście znaków domów ojców ich? Z czym one się łączyły myślowo? Co obydwa rodzaje symboli przedstawiały? Jak tych dwanaście cnót (łask) jest jeszcze inaczej symbolicznie przedstawionych? W jakim stosunku było pokolenie Rubena względem drugiego obozu? Co wyobrażało to pokolenie? Jaka jest jego doktryna szafarska?
(36) Kto rozpoczął ruch, który został prze-mieniony w Kościół Grecko-Katolicki? Jaka nauka zapoczątkowała ten ruch? W przeciwstawieniu, do czego i w jakiej fazie? Co Polikarp mówi o Janie i Ceryntusie? Gdzie Święty Jan sformułował odpowiednią doktrynę? Co było jego myślą na ten temat? Czego Święty Jan nie miał jako Apostoł, pomimo że był także członkiem gwiazdy Smyrneńskiej, a co mieli inni członkowie gwiezdni pięciu Kościołów pomiędzy Żniwami? Dlaczego? Kto to był Polikarp? Jakie były jego niektóre przywileje? Do kogo i w czym on przyłączył się? Kiedy? Kto był jego specjalnym towarzyszem pomocnikiem? Kto nim był jeśli chodzi o jakąkolwiek inną sprawę? Kto jeszcze przyłączył się do nich w rozgłaszaniu tego poselstwa? Jaki był rezultat ich zbiorowych wysiłków? Kto wtedy ukazał się na scenie? Co oni ohydnie zniekształcili? Czego się jednak trzymali? Którzy to byli i kiedy działali? Jaki był rezultat ich pracy? Co ofiarowanie przez nich pozaobrazowej czaszy, misy i łyżki rozpoczęło zgodnie z typem, który studiujemy? Kogo oni przyciągnęli? W związku z czym? W jaki sposób przyłączyli się oni do podróży pozaobrazowego Rubena? Przez jakie czworakie użycie doktryny szafarskiej? Jakie rodzaje walki prowadzili oni z jej pomocą? Jaki rodzaj konstruktywnej pracy oni wykonywali? Gdzie można znaleźć szczegóły, dotyczące ofiarowania utratników koron Kościoła Grecko-Katolickiego?
(37) O czym mówi w. 19? Co znaczy słowo Symeon? W którym był on obozie i w jakim miejscu? Kto był jego księciem? Co oznaczają imiona Selumijel i Surysadda? Co przedstawia pokolenie Symeona? Czym była poprzedzona jego podróż? Kto zaczął trąbić ten symboliczny alarm? Czyim był on uczniem? Czym było spowodowane to trąbienie na alarm? Jaką myśl przeciwstawił on ich nauce? Co można powiedzieć o jego nauce w tych czasach? Czego nie można powiedzieć o niej obecnie? Dlaczego? Do wypowiedzenia jakiej prawdy przez Ireneusza przyczyniły się ówczesne warunki? Co on czynił z tą prawdą? Kto był pomocnikiem i towarzyszem Ireneusza? Co on czynił? Kto przyłączył się do tych dwóch w ich pozafiguralnym trąbieniu? Co towarzyszyło temu trąbieniu i co z niego wynikło? Jaka była prawda, którą oni głosili? Którzy z utratników koron zniekształcili ruch Małego Stadka? Jakie było znaczenie różnych przywódców w przemienieniu ruchu? W co oni zamienili ruch Małego Stadka? Jacy byli dwaj najwięksi przywódcy w tej pracy? Który, z nich był ważniejszy? W jaki sposób oni jako pozaobraz Selumijela, syna Surysadda rozpoczęli wędrówkę pozaobrazowego Symeona? Jacy ludzie przyłączyli się do nich jako członkowie Kościoła Rzymsko-Katolickiego? W jaki sposób rozpoczęli oni pozafiguralną wędrówkę? Jak ją kontynuowali? Jaką omyłkę oni popełnili? Gdzie znajdują się bliższe szczegóły na ten przedmiot? Co pozaobrazowy Symeon posunął naprzód i wywalczył dzięki swej wędrówce? W związku z czym?
(38) O czym mówi w. 20? Jakie było miejsce pokolenia Gad w obozie Rubena? Kto był jego księciem? Co oznaczają słowa: Gad, Elijazaf i Duel? Co wyobraża Gad? Elijazaf? Jacy byli główni wodzowie utratników koron pozaobrazowego Gada? Kto był członkiem Małego Stadka, który rozpoczął odpowiedni ruch? Mniej więcej kiedy? Jakie było jego trąbienie alarmowe? Kto był towarzyszem i pomocnikiem Cranmera? W jakim wzajemnym stosunku do siebie oni byli, gdy chodzi o ich parę? Kto do nich przyłączył się w trąbieniu na alarm? Co temu towarzyszyło i jaki był tego skutek? Przez kogo ruch Małego Stadka był zamieniony częściowo w sektę? Z powodu jakiego błędnego poglądu? Przez kogo było dokonane prawdziwe zamienienie ruchu w sektę? Najpierw? Później? W jaki sposób rozpoczęli oni jako pozaobrazowy Elijazaf swą pozafiguralną wędrówkę? Gdzie można znaleźć o tym więcej szczegółów? Kto przyłączył się do ich pozafiguralnego marszu? W jaki sposób oni to uczynili? Co było przedstawione przez postęp Gada w wędrówce? Co przez to oni posunęli naprzód i obronili? Pod jakim Względem? Czego dowodzi ta dyskusja, jeśli chodzi o trzy pokolenia znajdujące się na pozafiguralnym południu od Przybytku?
(39) Co wyobrażał trzydniowy marsz z 4 Moj. 10:11-36? Kto prowadził ten pozafiguralny marsz? Jak? Kto z punktu widzenia logicznego, lecz nie chronologicznego szedł następnie? Kto szedł za nimi? Kto później? Kto jeszcze później? Jak to się działo z innymi? Co poprzedzało podróż każdego obozu? Co poprzedzało chronologicznie podróż każdego pokolenia? Dlaczego w każdym wypadku podróż pokolenia następowała po ruchu Kapłańskim? Jaki był porządek w podróży każdego pokolenia? Jakiego rodzaju typem w świetle tych rozważań jest typ z 4 Moj. 10:11-36? Gdzie jesteśmy obecnie jeśli chodzi o pozafiguralny marsz? Co w związku z tym uczynią niedługo Kapłani? Co będzie szukać tego miejsca odpocznienia? Dla kogo? Jaki okres będzie zakończeniem marszu Kapłanów? Kto wkrótce potem zakończy ich wędrówkę? Kto następnie? Co będzie towarzyszyć zakończeniu Wieku Ewangelii? Co się wydarzy w obrazie pokoleń podczas tego miniaturowego Wieku Ewangelii? Kiedy przeminą większe pokolenia? Co zajmie ich miejsce? Co nie jest ukazane w typie? Dlaczego? Dlaczego tę kwestię musimy mieć w pamięci?
(40) Jaką część badanej sekcji zakończyliśmy w paragrafie 38? Co opisuje wiersz 21? Jaka była ich pozycja w maszerującym orszaku? Jaki był negatywny i pozytywny charakter tej pozycji? Co dowodzi tego w sposób ogólny? Jeśli chodzi o Kapłanów, przywódców pokoleń, Lewitów i Izraelitów? Jakie wnioski można wyciągnąć z tych rozważań.
(41) Jaki to ma wpływ na pozycję pozaobra-zowych Kaatytów? Jaka jest poczwórna praca Kaatytów Wieku Ewangelii? Czego oni według tego dostarczają pozaobrazowym Kapłanom? Jeśli chodzi o co? W jaki sposób ich służba była wypełniona w odniesieniu do wyższej części Arki? W odniesieniu do Umywalni? W jaki sposób ich służba dopomagała Kapłanom w związku z poizafiguralnymi naczyniami? Komu jeszcze poza Kapłanami oni w ten sposób pomagali? Co jest przedstawione przez fakt, że Kaatytowie maszerowali w środku orszaku? Gdzie jest objaśniona praca Kaatytów Wieku Ewangelii? Jak oni byli przedstawieni przez marsz Kaatytów opisany w wierszu 21? Co jest przedstawione przez Gersonitów wznoszących swoją część Przybytku przed przybyciem Kaatytów? Przez Merarytów czyniących to samo?
(42) Do czego dopomogły Gersonickim Amramickim Kaatytom wcześniej drukowane greckie i hebrajskie wydania? Jakie przykłady tego dowodzą, jeśli chodzi o wydania greckie? Jakie uwagi należy tu uczynić gdy chodzi o Liczbowany Grecki Testament pana Panina? Do jakich omyłek sąsiednie liczbowania doprowadziły w jego wypadku? Czego te przykłady dowodzą? W czyich pracach jest to też widoczne? Czyja praca z punktu widzenia tej zasady jest w pewnym sensie podobna? Jak te sprawy są powiązane? Jak działanie tej zasady jest pokazane w związku ze wznoszeniem przez pozaobrazowych Merarytów ich części pozafiguralnego Przybytku?
(43) Co jest przedstawione przez znajdowanie się Kaatytów w środku orszaku? Jak ten pozaobraz ukazuje stosunek ich prac względem Kapłanów? Co oni przez to im ofiarowywali? Jaki ich stosunek względem wodzów bez koron został ukazany w tym typie? Jak ci ostatni byli uważani przez Boga do roku 1917? Co tego dowodzi? Pomimo czego? Z czego nie składała się ta pomoc, mówiąc ogólnie, którą pozaobrazowi Kaatytowie okazywali pozaobrazowym Izraelitom? Z czego się ona składała? Jakie prace są tego przykładem? Dla jakich jeszcze innych powodów typowi Kaatytowie byli umieszczeni w środku orszaku? Jakie były różnorodne prace pozaobrazowych Kaatytów? Czemu one służyły z punktu widzenia drugiej przyczyny ich pozycji logicznej? Jak one były przedstawione? Pod jakimi względami? Jak ten drugi powód może być krótko podany?
(44) W jakiej pozycji poprzednia dyskusja postawiła nas? Jakie fakty już podane dowodzą, że porządek logiczny więcej stosuje się do pozafiguralnego marszu aniżeli porządek czasowy? Jaka inna grupa faktów także tego dowodzi? Co wyprzedzało wyruszenie każdego wyznania, jeśli chodzi o porządek czasowy? Do czego takie trąbienie na alarm prowadziło? Co potem następowało? Co następowało jeszcze później? Jak musieliby być przedstawieni Kapłani, gdyby intencją było typowanie porządku czasowego odpowiednich wydarzeń? Jak byli oni przedstawieni? Jaka przyczyna o charakterze negatywnym sprawiła, że nie był przedstawiony obraz poprzedni? Jakie cztery pozytywne przyczyny miał Bóg przedstawiając typ w ten sposób, jak jest on przedstawiony? W jaki sposób Kapłani niosący Arkę ukazują stosunki czasowe, jako oglądane z punktu widzenia całości obrazu? Jakich szczegółów ten obraz nie podaje? Czego dowodzi trąbienie na alarm dla czterech obozów?
(T.P. 1955, 17)
(Ciąg dalszy nastąpi)
TP ’62, 22-24.