DWA DOMY ZBUDOWANE I PRÓBOWANE - PYTANIA BEREAŃSKIE

(Dokończenie z T.P. `68, 16)

(19) Jak utracjusze koron nie toczą wojny? Jak oni na chwilę z początku wojują? Co się wtedy staje? Jak w porównaniu co się tyczy czasu? Jak oni spoglądają na stan tej wojny? Jaki jest skutek tego? Według jakiego wierszyka oni czasem chcą postąpić?

(20) Jaki jest często wynik postępowania według tego wiersza w ziemskiej wojnie? W niebiańskiej wojnie? Do czego doprowadza poddawanie się i ucieczka w tej wojnie? Na co one wystawiają tych, co to czynią? Dlaczego? Jak może ktoś dowieść, że jest niemożliwe zranić go w tej wojnie? Co za dwa zła wynikają z poddawania się i uciekania? Jaki to wywiera skutek na drugich i żołnierzach? Jakie są skutki tego postępowania stopniowo i ostatecznie? Co za negatywna i co za pozytywna rzecz staje się takim żołnierzom? Czym taki żołnierz się nie staje będąc ostatecznie wybawiony z niewoli? Jak on buduje w wybawieniu?

(21) Nad czym zastanowiliśmy się odnośnie budowania? Odnośnie czterech procesów zbawienia? Klas budowniczych? Jakie dwie rzeczy widzieliśmy w tym całym badaniu? Przez co Wierni budowali na Opoce? Przez nieczynienie czego częściowo wierni budowali na Piasku? Co robi różnicę w tym fundamencie? Czym czynienie nauk Chrystusowych przez Wiernych czyni Go dla nich? Czym nieczynienie nauk Chrystusowych przez Wiernych robi Go dla nich? Jak myśmy budowali co się tyczy Chrystusa? Czy budowaliśmy na Nim jako na Opoce, czy jako na Piasku?

(22) Co było omawiane w powyższej części naszego artykułu? Nad czym będziemy się teraz zastanawiali? Gdzie jest podane o ich budowie? O wypróbowaniu ich? Kto budował na Opoce? Kto budował na Piasku? Co istniało od początku Wieku? Kiedy się Wielkie Grono, jako takie, nie zaczęło? Kiedy ono się zaczęło? Jak Obj. 7:14 i 2 Tym. 4:1 udowadniają to? Jak czynność Dnia Pojednania przedstawia to? Jak potwierdzające ustępy Pisma Św. udowadniają to? Co za dwie czynności należące do tego pasma myśli odbywają się jednocześnie? Jak to dowodzi punkt, nad którym się zastanawiamy?

(23) Jak zastosowanie przybytku na Wiek Ewangelii udowadnia to? Jeżeli Wielkie Grono nie istniało aż dopiero w Epifanii, to jakie dotyczące osoby istniały podczas całego Wieku? Jak one musiały być uważane przez Boga? Jaki wniosek musi być wyciągnięty z tego? Dlaczego jest konieczne zapamiętać ten fakt w naszym obecnym badaniu? Czym na chwilę byli wszyscy budowniczy? Dlaczego? Co te myśli dowodzą odnośnie dnia prób i 1 Kor. 3:12,13? Co za próby poprzedziły te? Co one uczyniły? Co uczy Mal. 3:2,3 odnośnie tej myśli? Obj. 7:14? 2 Tym. 4:1? Kiedy więc ze względu na te klasy, jako takie, był czas budowania tych przypowieści? Ich czas wypróbowania? Co w zasadzie, według tej przypowieści, było uczynione z indywidualnymi nieutracjuszami i utracjuszami koron podczas całego Wieku? Dlaczego to wtedy było czynione? Jakie wnioski mają być wyciągnięte z tej myśli? Co udowadnia je?

(24) Do czego powyższe badanie przygotowało nas? Przez co jest dokonane wypróbowanie? Jak nie trzeba tych czynników rozumieć? Co za trzy rzeczy udowadniają to? Jak powinno się postąpić, ażeby się dowiedzieć co deszcz, powódź i wiatry znaczą? Co deszcz zwykle reprezentuje w Biblii? Jak to jest udowodnione przez 5 Moj. 32:2? Co znaczy drobny deszcz na nowo wschodzące (młode w ang. Biblii) zioła? Krople na trawę? Jak Ps. 72:6 dowodzi, że deszcz reprezentuje Prawdę? Co jego trawa reprezentuje? Co naucza pierwsze zdanie tego wiersza? Drugie? Które jeszcze ustępy używają deszcz za Prawdę?

(25) Co deszcz naszego tekstu symbolizuje? Co znaczy padanie deszczu na obydwa domy? Co fakty dowodzą o trzech rzeczach pod tym względem? Co było uczynione z Prawdą Parousji od czasu śmierci naszego Pastora? Z Prawdą Epifanii? Dlaczego Prawda parousyjna jest ponownie przedstawiana? Co narzędzia Szatana czynią? Jak oni się różnią w swoich atakach Co się stanie zanim 60 grup się sformują? Co było uczynione około tej linii przez Towarzystwo? Przez Herald P.B.I., Straż, itd.? Przez Olsonitów? B.S.C. z Brytanii? Przez zwolenników Adama Rutherforda? Co wszystkie grupy Lewitów uczyniły z nauką o Arcykapłanie Świata? Co jednostki czyniły w tym?

(26) Do czego te ataki doprowadziły? Kto nawet brał udział w tym? Podaj niektóre przykłady tego! Co jednostki uczyniły pod tym względem? Kto przeważnie odnośnie Piramidy? W czym to było przeważnie uczynione? Dlaczego? Jak ona wypełniła jedną ze swoich ogłoszonych misji? Zgodnie z tym, co ona czyniła? W jaki sposób ona starała się wyjawiać, dowodzić i zbijać? W czym się jej powiodło? Z łaski kogo? Z czego się składa i będzie się składać jej zawartość?

(27) Jak niektórzy myślą o jej Redaktorze w tej łączności? Co było i jest jego usposobieniem odnośnie sporu? Czyje postępowania stopniowo powiększyły jego gotowość wchodzenia w te spory? Co za podobne postępowanie Szatana odznaczyło czasy po śmierci Apostołów i po śmierci onego Sługi? Jaki skutek miała znajomość tego na Redaktora? Jaka jeszcze wiedza pobudza go? Dlaczego on woła głośno i nie szczędzi? Jak te rzeczy oddziałują na niego? Kto nie obwinia go? Kto przeważnie obwinia go?

(28) Czym ponowne przedstawienie Prawdy parousyjnej okazuje się? Dla kogo? Dlaczego? Co jest pierwszym powodem tego? Jak wg. nich powinno się obchodzić z przesiewaczami? Dlaczego oni tak myślą? Co wskazuje, że oni są źle poinformowani o tym przedmiocie? Dla kogo jeszcze jest to podobną próbą? Jak takie postępowanie doświadcza stronniczość, służalczość i pychę niektórych naśladowców wodzów lewickich? Jak taka ponownie przedstawiona Prawda parousyjna staje się doświadczającą dla połykających Prawdę i błąd?

(29) Jakie jeszcze rzeczy w przedstawieniu jej czynią ją doświadczeniem? Dlaczego? Jak stanowisko ich wodzów oddziaływa na drugich? Dlaczego? Jakie formy Prawdy Biblijnej użyte w wyjaśnianiu Prawdy parousyjnej są doświadczeniem dla innych? Jak oddziaływa na niektórych długość pewnych artykułów Teraźniejszej Prawdy? Dlaczego? Dlaczego to czasopismo jest próbą dla niektórych? Nieobecność jakiego zarysu pracy wśród epifanicznego ludu jest próbą dla niektórych? Z jakich dwóch powodów to jest doświadczeniem? Jakie usposobienia niektórych względem Prawdy parousyjnej są doświadczeniem dla innych? Jak społeczność wskutek ulewy Prawdy jest próbą? Jak duch, w którym oni przyjęli Prawdę parousyjna, jest doświadczany przez tę ulewę? Czym okazuje się być Prawda parousyjna w tych przypowieściach?

(30) Jaka jeszcze Prawda była przedstawiona, która jest przedstawiona w deszczu tych przypowieści? W jakiej literaturze ona była przedstawiona? Co jest Prawdą parousyjna? Prawdą Epifaniczną? Od którego czasu ta ostatnia Prawda wychodzi? Co za podobieństwo występuje w dawaniu obydwóch Prawd przez ich przynależnych posłańców? Kto jest źródłem obydwóch? Co jest najwyższym przywilejem posłańców?

(31) Co nasuwają na myśl doświadczenia jakie przyniosły Prawdy epifaniczne? Które są główniejsze z nich? Które dwa z nich są specjalnie doświadczającymi? Jakie dwa zarysy, tyczące się czasu, są próbą dla poświęconych? Dlaczego to było ciężką próbą dla wielu Wiernych? Dlaczego to było doświadczeniem dla wodzów częściowo wiernych? Dla ich zwolenników? Co jest najwięcej doświadczającym zarysem Prawdy epifanicznej? Dlaczego dla Wiernych? Częściowo niewiernych? Jak oni usiłowali uniknąć tej Prawdy? Jakie główne nauki są w ten sposób odrzucane? Jak oddziałuje na nich potrójna praca Kapłanów z Kozłem Azazela?

(32) Czyja niepopularność czyni tę Prawdę doświadczającą dla obydwóch klas? Do czego taka niepopularność nie powinna się stać okazją? Dlaczego nie? Jakie ilustracje to wyjaśniają? W jakiej zmianie pracy ta zasada się nie zmieniła? Co z tego wynika? Jak to oddziaływa na Posłańca Epifanicznego? Co byłoby, gdyby on nie był niepopularny? Czym jest ta niepopularność dla obydwóch klas budowniczych? Co jeszcze jest powodem doświadczenia?

(33) Która nauka epifaniczna jest jedną z najostrzejszych prób? Czego okazją staje się przedstawienie jej? Jaki błąd jest przez to uczyniony? Dlaczego? Co jest przeoczone przez takie postąpienie? Co za ustęp oni w tej łączności błędnie zastosowują? Jak oni go traktują? Kiedy nasz Pan powrócił? Jakie trzy fazy objawienia ma Jego obecność? Co za manifestacje odbywają się w pierwszej fazie? W drugiej? Trzeciej? Co ten ustęp zabrania w każdej z tych faz? Przed czym? Co on nakazuje nam w każdym z tych okresów? Po czym? Co więc było właściwym uczynić po stosownym objawieniu niektórych w Parousji? W Epifanii? Jaki musi być wynik dla tych, którzy zastosowują do Epifanii ten zakaz, który stosuje się tylko przed wyjawieniami epifanicznymi?

(34) Co więc zauważyliśmy? Jak te próby w porównaniu poskutkowały na obydwie klasy budowniczych? Jaki skutek one nie miały na Wiernych? Jaki skutek one nie będą miały na nich? Dlaczego nie? Odnośnie Prawdy parousyjnej? Odnośnie Prawdy epifanicznej? Jaki jest skutek tego na Wiernych? Co ilustruje to?

(35) Jaki jest skutek ulewy Prawdy na tych, którzy budują na Chrystusie, jako na Piasku? Jakie pięć warunków przyczynia się do tego skutku? Co ta Prawda znajduje w tych, którzy budują na Piasku? Co dowodzi obecność tychże? Które główne Prawdy są odrzucone? Jaką Prawdę oni prawie zupełnie odrzucają? Jak ona jest spokrewniona z Prawdą parousyjną? Jaki stan umysłu istnieje wśród utracjuszy koron? W jakich kółkach szczególnie? Jak on działa? Czyje zdanie ilustruje ten stan umysłowy? Jakie to było zdanie i jak ono było szczegółowo i kolejno wypowiedziane?

(36) Czy to zburzenie wykonywa się tylko na grupach? Jaki jest skutek tego wśród grup w Prawdzie? Jaka grupa czyni wyjątek pod tym względem? Co dowodzi prawdziwość tego określenia? Jaka nawet grupa Lewitów doznała takiego zburzenia? Jaką Prawdę Lewici bez wyjątku odrzucili? Co oni twierdzą w tej łączności? Co Pismo Św. naucza o tym przedmiocie? Jakie ustępy o tym dowodzą? Jak one to pokazują? Na czym jest oparte odrzucenie tej Prawdy? Kto więcej oprócz grup odrzuca różne Prawdy parousyjne? Którzy bracia często dają przykład tego? Jakimi sposobami oni pokazują ich odrzucenie Prawdy parousyjnej?

(37) Co wypełnia postępowanie tych odrzucicieli? W jakim szczególe? Co znajduje się w dachach domów zbudowanych na piasku mimo pokrycia? Czym one pokazują się być? Co deszcz z nimi czyni? Co on czyni ze strychem i sufitem? Jaki skutek on ma na sufit? Na dywan i meble? Co deszcz czyni ze ścianami i tapetą lub malowaniem tego domu? Jaki skutek ma częsty deszcz na drzewo tego domu i na powietrze? Jaki w streszczeniu jest skutek tego symbolicznego deszczu?

(38) Jak ten deszcz stoi według liczbowego porządku pomiędzy sposobami doświadczenia? O ilu innych sposobach doświadczenia mówi nasz tekst? Do jakiej konkluzji ostrożne zegzaminowanie tych prób doprowadza? Jak dom zbudowany na Opoce wytrzymuje te próby? Jak dom zbudowany na Piasku wytrzymuje je? Jaki jest jego ostateczny stan po tych próbach?

(39) Co jest drugą rzeczą wypróbowania tych dwóch domów? O jakich powodziach nasz tekst mówi? Z czego one się składają? Co staje się warunkiem ich koloru? Z jakich wód takie powodzie się nie składają? Co czysta, przezroczysta woda reprezentuje w symbolach biblijnych? Dlaczego? Jak to jest pokazane w Obj. 21:6; 22:1, 2, 17? Zacytuj i wytłumacz symboliczny użytek wody w tych drugich dowodzących ustępach, podanych w niniejszym paragrafie! O jakich jeszcze symbolicznych wodach Biblia mówi? Gdzie i jak ona to czyni? Co Ezech. 34:18, 19 nasuwa nam odnośnie wód powodziowych naszego tekstu? Co więc jest drugim doświadczającym czynnikiem tych dwóch domów? Jeśli to wyrozumienie jest prawdziwe, widzenia czego wokół nas powinniśmy się spodziewać?

(40) Co widzimy pod tym względem? Szatan jest za przebiegły, żeby co uczynić? Dlaczego? Na czym jest oparta jego nadzieja oszukania kogoś z ludu Bożego? Wśród kogo jeszcze on używa tej metody? Co więc widzimy? Kogo Szatan używa jako swoich agentów w takim szukaniu i jakimi sposobami? Jakie drukowane i ustne narzędzia Szatan używa w tym? Co one czynią wszystkim nowym stworzeniom? Co nie jest charakterem wszystkich artykułów Strażnicy? Co także jest w nich? Zwłaszcza w czyich pismach? Jaki wysiłek jest wciąż w nich czyniony?

(41) Przeczytaj jeden po drugim i podaj komentarze na każdy z wielu błędów, zacytowanych w paragrafie, jako pochodzących spod pióra J. F. R.! Z czego te błędy są wybrane? Co one dowodzą odnośnie zamąconych wód?

(42) Przez jaki jeszcze przewód płyną zamącone wody? Jakie błędne tłumaczenia oni dają odnośnie Objawienia? Jaka specjalna ilustracja stosuje się tutaj? Co za błędne tłumaczenia oni dają odnośnie Ks. Daniela? Jaką fałszywą chronologię oni podają? Co to nie pozwala im uczynić? Jakie specjalne daty ważnych wypadków oni odrzucają? Co oni tymczasowo podają jako datę na zaczęcie i skończenie się Żniwa? Co obala tę myśl? Jaki skutek mają te błędy na ich usposobienie względem Piramidy? Które książki oni prawie całkowicie odrzucają, a które częściowo? O korporacjach, co się tyczy organizacji Kościoła? O ostatnich pokrewnych czynnościach Eliasza i Elizeusza? O onym Słudze? Co błędy dowodzą o wodzach P. B. I.?

(43) Pod jakimi względami zbłądzili Olsonici? Syońscy Posłańcy? Adamo-Rutherfordowcy? Standfastowcy? Towarzystwo Głosu Eliasza? Orłowcy? Bolgerowcy? Jacy jeszcze inni wprowadzili błędy między lud w Prawdzie? Kto jeszcze? Jaki znany brat, który wykonał dobrą pracę, dołożył się do tego błędu? Którzy inni mniej lub więcej znani bracia przedstawiali błędy? Nawet kto oprócz nich czynił to? Jakimi jeszcze sposobami niektórzy posługują się w krzewieniu błędu? Gdzie te błędy są widziane? Jak one się równają błędom poprzednich czasów? W czym na przykład?

(44) Co Św. Paweł określa jako źródło takich błędów? Dlaczego większość z tych, co przywłaszcza sobie przemawianie do powszechnego Kościoła, nie ma prawa tego czynić? Którzy bracia gwałcą ten porządek? Czym oni się przez to stają? Pomimo czego trwają oni w swoich uzurpacjach? Co z tego wynikło? Czyj ostrzegający przykład powinien był ich powstrzymać? Jaki brak i jakie zło w nich przyczyniło się do ich chwytania władzy? Co ich nawet nie powstrzymało?

(45) Co te powodzie czynią z tymi dwoma domami? Jak w porównaniu? Jakie zalety wystawiają Wiernych na te próby? Jak każda z nich to czyni? Co te zalety w końcu czynią dla nich? Co najwięcej im te próby robią? Od czego oni są wybawieni? Co wody powodziowe nie mogą im uczynić? Dlaczego nie? Co mogą, a czego nie mogą wody powodziowe uczynić im? Przez co i przez kogo oni są podtrzymani?

(46) Kiedy niektórzy z nich byli wybawieni? Kiedy drudzy byli wybawieni? Do czego Pan nie dopuści, aby się miało stać któremuś z Wiernych? Co ten Wierny doznaje podczas próby? Co za tekst stosuje się do tej pociechy i ostoi? W którym Psalmie jest mu obiecana bezpieczność?

(47) Jakie jeszcze domy są wypróbowane przez powodzie? Jaką różnicę one objawiają? Dlaczego? Jakie są niektóre z 13 rzeczy w utracjuszach koron, będące powodem tego? Co więc powodzie czynią z ich domem?

(48) Kto jest dobrym przykładem tych, co ponieśli szkodę przez powodzie? W jakich czworakich naukach oni zbłądzili? Którzy jeszcze są dobrymi przykładami takowych? Pod jakimi dwoma kierunkami oni błądzą? Kto stanowi trzecią grupę takowych? Pod jakimi trzema względami oni zbłądzili? Kto stanowi czwartą grupę? Pod jakimi czterema względami oni zbłądzili? Kto stanowi piątą grupę? Pod jakimi trzema względami oni zbłądzili? Kto stanowi szóstą grupę? Pod jakim względem oni zbłądzili? Jak woda powodziowa wznosi się w Niemczech, Polsce i Szwajcarii pomiędzy zwolennikami P.B.I.? Kto wypuszcza tę wodę powodziową? Kto dał popęd temu błędowi? Jak?

(49) Kto jeszcze jest odpowiedzialny za otwarcie tam powodzi błędu? Co w nich czyni ich skłonnymi do takiej pracy? Jaki jest proces ich wyrobienia się na nauczycieli błędu? Jaki ustęp Pisma Św. udowadnia to o nich? Jak on to udowadnia? Kto ma się na baczności z takimi? Co on czyni, aby ich pozyskać dla swego celu? Kto ostatecznie jest źródłem tej powodzi?

(50) Jaki skutek mają wody powodziowe na dom zbudowany na Piasku? Jakie są pierwsze i drugie skutki takich wód powodziowych w obrazie i w rzeczy zobrazowanej przezeń? Jaki jest trzeci skutek w tym obrazie i w rzeczy zobrazowanej? Czwarty i piąty skutek?

(51) Co było trzecim czynnikiem próbowania tych dwóch domów? Jakimi wiatrami one nie były? Dlaczego? Jakimi one muszą być? Co wiatr symbolizuje w Biblii? Jak to jest pokazane w 1 Król. 19:11? W Obj. 7:1? W Ps. 48:7? Przeczytaj i wyjaśnij użytek tego słowa w innych przytoczonych ustępach!

(52) Czym te symboliczne wiatry nie były? Dlaczego nie? Do czego się odnoszą wiatry naszego tekstu? Jakie to są wojny? Przeciw komu są one toczone? Jakich dwóch specjalnych rzeczy one wymagają? Jak je nasz Pastor nazywa? Co dowodzi, że one są wojnami, do których nasz tekst się odnosi? Co my wiemy o nich, z doświadczenia? Pod jakimi warunkami często toczy się ta wojna? Co ona ostatecznie objawia?

(53) Na co przeważnie oddziałują te wiatry jako próba? Jak budowaliśmy charakter? Na co deszcz i powodzie przeważnie działają jako próby? Jak budowaliśmy strukturę wiary? Co jest przeto próbowane w tym symbolicznym domu? Jak rozmaicie? Jakich więc prób powinniśmy się spodziewać? Czym są nasze duchowe walki? Co objawiają doświadczenie i obserwacja pod tym względem? Jak nasze czasy równają się z innymi pod względem pokuszeń? Jakie warunki przyczyniają się do tego? Co grzech teraz czyni? Szatan? Co jest skutkiem tego?

(54) Na co te pokusy oddziaływają? Kto miał podobne doświadczenia? Na jakie przymioty charakteru one oddziaływają? Co to czyni koniecznym? Jakie wady czynią człowieka podlegającym pokusie? Jakie zalety powstrzymają i zniszczą złe charakterystyki? Jeżeli one nie uczynią tych rzeczy, jaki będzie skutek? Kiedy tylko odniesiemy zwycięstwo? Dlaczego Pan dozwala na takie pokusy? Kto jedynie zwycięży je? Co daje im możność aby zdobyć zwycięstwo? Jak oni wyjdą z tej wojny? O czym wierni mogą wydać świadectwo? Jakie dwie rzeczy uzdolniąją ich do zdobycia zwycięstwa?

(55) Jak rzeczy stoją w porównaniu z utracjuszami koron? Czego im brakuje? Dlaczego? Co jest w ich charakterach? W jakiej mierze w przeciwstawieniu do cnót? Jak ich znajdują ich pokuszenia? Jak ich pokuszenia oddziaływają na nich? W jakich trzech warunkach oni rozmaicie żyją? Co w streszczeniu jest ich doświadczeniem? Co jest świadectwem br. Wise'a w tej łączności? Na kogo on włożył odpowiedzialność za przynależne stosunki w Towarzystwie? Jakie było wyrażenie jednej siostry z Towarzystwa pod tym względem? Co zdaje sprawę z uczynków ciała, diabła i świata wśród utracjuszy koron?

(56) Co dopomoże wyjaśnić doświadczenia połączone z symbolicznymi wiatrami? Podaj ilu-strację tego z doświadczeń trzech brytyjskich dyrektorów! Z doświadczenia specjalnego przedstawiciela Towarzystwa, który miał do czynienia z nimi! Ze starania J.F.R. o dodatkowe władze czarterowe jako prezes! Z usposobienia innego brata do prezesostwa!

(57) Jak J.F.R. zachowywał się, gdy przy-puszczalny współzawodnik jako nauczyciel i wykonawca okazał się? Gdy był doświadczany odnośnie poddania się Zarządowi? Jak drugi postąpił wśród pokus z powodu tych warunków? Co objawiło się względem J. F. Rutherforda wśród tych doświadczeń?

(58) Jak była wynagrodzona wierność wśród pokus rozdzielenia? Jak to wypróbowało Mentę Sturgeona? Pod jakimi względami? Tak jak kto w podobnych warunkach on czynił? Jaki był wynik tego pokuszenia dla niego i dla drugiego? Jakie dwie próby przyszły na członków Komitetu Fort Pitt? Jakie pokuszenia towarzyszyły im? Jak dotyczące osoby postąpiły w nich?

(59) Co każdy budowniczy może uczynić odnośnie tych symbolicznych wojen? Jakie bliskie i ostateczne skutki mają wiatry na Wiernych? Na niewiernych? Któremu budowniczemu jest każdy z nas podobny? Co to na pewno objawi?

TP ’68, 37-41.

Wróć do Archiwum