POSELSTWO W CZASIE WTOREGO PRZYJŚCIA NASZEGO PANA DLA JEGO LUDU

(Dokończenie z T.P. '69, 64)

    Lecz tutaj jest znów inna to jest budująca strona Jego czynności przedstawiona; ponieważ znaczy to, że Pan daje zdolność Swemu własnemu ludowi, aby mógł róść, stać się mocnym, zrównoważonym i wykrystalizowanym na podobieństwo Chrystusa. Słowo oczyści w drugim paragrafie nie sprzeciwia się temu, owszem popiera z następującego punktu widzenia: Ta część naszego budującego rozwijania charakteru, która już w nas działa, staje się w nas ośrodkiem zniszczenia naszych błędów przez to niszczące dzieło - ćwiczenie - które powiększa wzrost w charakterze (Rzym. 8:13; 12:21; Żyd. 5:14; Gal. 5:16, 17). Dlatego ta część naszego tekstu traktuje o budującym dziele naszego Pana na nasze charaktery, jako różniącym się od Jego niszczącej pracy w naszym charakterze, jak powyżej zwróciliśmy na to uwagę.

    (22) Syny Lewiego w tym tekście to Maluczkie Stadko i Wielkie Grono. To staje się jasnem z typu. Synowie Lewiego byli potomkami Jakuba z jego syna Lewi. Ci zostali podzieleni przy górze Synaj na dwie klasy, na ofiarujących i na pomocników, będąc nazwani kapłanami i Lewitami. Zajęli oni miejsce pierworodnych Izraela (4 Moj. 3:40-51), którzy jak nas Św. Paweł upewnia, byli typem na Kościół pierworodnych - na Maluczkie Stadko i Wielkie Grono (Żyd. 12:23; Obj. 7:1-8, 8-17). Jest także nadmienione o ich oczyszczeniu i rozwijaniu się, przedstawionym obrazowo przez roztapianie i rozwijanie złota i srebra. Gdy w symbolach biblijnych złoto zwykle wyobraża Boskość, a srebro Prawdę (1 Kor. 3:12, 13), to wyjątkowo złoto jest biblijnie użyte do wyobrażenia Maluczkiego Stadka, a srebro Wielkiego Grona (2 Tym. 2:20). Według tego nasz tekst uczy, że szóstą częścią misji naszego Pana do Jego własnego ludu przy Wtórej Obecności jest rozwinięcie Maluczkiego Stadka i Wielkiego Grona w charakterze, wzroście, mocy, równowadze i krystalizacji; między innymi sposobami Pan używa ich nabyte w przeszłości przymioty w tym względzie, aby zniszczyć ich błędy (wyczyścić ich). Pan dokonywa to przez Ducha, Słowo i opatrzności Boskie. Ten tekst kładzie nacisk głównie na opatrznościowe doświadczenia, przez które Pan wyrabia właśnie charakter w Jego własności, jak np. przez straty, zawody, zwłoki, powstrzymania, odkładania, przesiewania, nasze i innych błędy, omyłki i wady, karania, potrzeby, trudności, biedę, bogactwa, smutek, chorobę, cierpienia, prześladowania itd. On także służy im do tego Słowem, w zdolnościach oświecenia, energii, wzmocnienia i oczyszczania. Pan daje im Ducha w znaczeniu powiększenia go w nich. On także służy im Duchem w tym znaczeniu, że powiększa go w nich i daje im energię z tego co posiadają, w ćwiczeniu ku dobremu przeciwko złu. Przez to Pan wypełnia szóstą część misji przy Jego Wtórej Obecności, wyrażoną w słowach: "i wypoleruje [rozwinie] syny Lewiego, i przepławi je, jako złoto i jako srebro". Ma się rozumieć, że Pan czynił podobnie przez cały Wiek tak dla trzymających jak i tracących korony; lecz ta część Jego pracy nie jest dotknięta w naszym tekście, jej pogląd jest ograniczony do opisu, krótko i pojętnie, o pracach, które miał wykonywać dla Jego własnego ludu podczas okresów Parousii i Epifanii Jego Wtórej Obecności.

OFIARY W SPRAWIEDLIWOŚCI

    (23) Reszta trzeciego wiersza zwraca nasza uwagę na siódmą część misji naszego Pana przy Jego Wtórej Obecności słowami: "i będą ofiarować Panu dar w sprawiedliwości", literalnie "ażeby przynosili ofiarę mięsną Jehowie w sprawiedliwości". Ta część wiersza pokazuje jedną z przyczyn dlaczego Pan Jezus rozwija Maluczkie Stadko i Wielkie Grono w charakterze i oczyszcza ich z błędów. Między innymi rzeczami dlatego, aby uzdolnić ich do sprawiedliwego służenia Panu w głoszeniu Prawdy, mianowicie jej głębszych i pełniejszych zarysów - ofiary mięsnej. Jak już nauczyliśmy się, mokra ofiara wyobraża przedstawianie łatwiejszych Prawd Słowa, a mięsna ofiara twardsze zarysy tegoż. Prawda jest udzielana tym, którzy trzymają swe korony i utracjuszom tychże. Im mniej są oni przypodobani do charakteru naszego Pana, tym więcej jaskrawe będą ich błędy i tym mniejszą będą mieli zdolność do głoszenia Prawdy ku pomocy i tym większą będą przeszkodą do jej rozszerzania i wpływu. Oni nie mają mówić: "Czyńcie to co ja mówię, a nie co ja czynię" jak niektórzy kaznodzieje podobni cymbałowi brzmiącemu mówili. Lecz mają tak być podobni Panu, aby byli w stanie powiedzieć: "Czyńcie tak jak ja czynię i mówię". Jedni ofiarują Panu mięsną ofiarę w niesprawiedliwości, drudzy w sprawiedliwości. Dlatego, ażeby pozaobrazowi synowie Lewiego mogli przynosić mięsną ofiarę Panu w sprawiedliwości, Pan nasz, którego pracą jako Najwyższego Kapłana jest uczynić nasze ofiary przyjemnymi, ażebyśmy byli w stanie utrzymać te ofiary we właściwej postawie, działa na nasz charakter, by go rozwinąć, wzmocnić, zrównoważyć i wykrystalizować, jak również wyczyścić go z naszych błędów. Czyni On to stopniowo i wzrastająco z której to przyczyny jesteśmy stopniowo coraz więcej przez Niego uzdonieni, w siódmej części Jego misji do Jego własności, podczas Wtórej Obecności, abyśmy mogli przynosić mięsną ofiarę Panu w sprawiedliwości. Takie kształcenie pozaobrazowych synów Lewiego, aby mogli przynosić przyjemne ofiary, takie ich początkowe ofiarowanie, uzdalniając ich do współdziałania z Nim w ich ofiarach, Pan nasz czynił na pewno podczas Parousji i Epifanii. Bez tego wyrabiania charakteru i czyszczenia, Prawda nie byłaby ani jasno widzianą, ani owocnie głoszoną i dlatego taka ofiara nie byłaby w sprawiedliwości; a Jego pracą jest, aby przygotować i uzdolnić ich do przynoszenia mięsnej ofiary, t j. do głoszenia Prawdy w sprawiedliwości dla Boskiego upodobania.

    (24) Że Jego posługa stopniowo uzdolniła Maluczkie Stadko do przynoszenia mięsnej ofiary Panu w sprawiedliwości podczas Parousji i Epifanii jest widoczne z faktów. Podczas Parousji przedstawiali członkowie Maluczkiego Stadka chwalebne Prawdy nie tylko pojedyncze lecz także głębsze i czynili to w sprawiedliwości. W wyniku tego wykonali nie całą, lecz główną część pracy żęcia i przez to byli uzdolnieni do pociągnięcia większości członków nóg, członków Chrystusa, jak również wielu utracjuszy koron i indywidualnych Młodocianych Godnych. Ich charaktery będąc przez Pana stopniowo przypodobane do Prawdy, którą przedstawiali, dawały moc, wagę i wpływ ich poselstwu, a w ten sposób z większym skutkiem wykonały pracę żęcia. Jego posługa do nich uzdolniła ich do pracy świadczenia światu względem grzechu, sprawiedliwości i sądu przyszłego Królestwa. Ta sama posługa naszego Pana uzdolniła ich do skutecznej i owocnej pracy wobec Kozła Azazela. Jako dowód i nagrodę ich wierności trzymania koron, Pan dał im chwałę wyznawania grzechów pozaobrazowego Izraela nad Kozłem Azazela (Ps. 149:5-9; 3 Moj. 16:20-22), prowadząc go do bramy i przeznaczonego człowieka, i pozostawiając go w warunkach puszczy. Wykwalifikowani przez usługę naszego Pana we Wtórej Jego Obecności względem nich, z powodzeniem doprowadzili do uzupełnienia wyznawania grzechów nad Kozłem Azazela od 1914 do 1916 r. A od jesieni 1916 wykonywali inną pracę w przedstawianiu innych części poselstwa Prawdy, stosownych do Kozła Azazela. To doprowadzi w swoim czasie do oczyszczenia ostatniego i tak ten zarys ich pracy będzie z powodzeniem zakończony. To samo poselstwo naszego Pana dla ich korzyści uzdolni ich do tego, aby byli w stanie głosić Słowo, które pomoże oczyszczonemu Wielkiemu Gronu do wykonania jego prawdziwej pracy epifanicznej w sprawiedliwości. Ono również kwalifikuje i uzdalnia ich, aby głosili Słowo Boże, które zgromadza i rozwija klasę Młodocianych Godnych na okres Epifanii. Przeto widzimy, że usługa naszego Pana dla Maluczkiego Stadka w Parousji uzdolniła ich do tego stopnia, aby byli zdolni głosić Słowo Boże w sprawiedliwości i przyprowadzić większość Pszenicy do Prawdy i dobrze ich rozwinąć, być pomocnymi światu i tym, którzy stracili korony nie będąc jeszcze w owym czasie objawieni jako Lewici i indywidualni Młodociani Godni, jak również, aby w Epifanii mogli głosić w sprawiedliwości i ze skutkiem ponieważ według woli Bożej jest to ich praca względem Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych.

    (25) Tak dalece, jak przeszłe i teraźniejsze warunki Wielkiego Grona pozwalały, aby móc skutecznie pracować między nimi w Jego usłudze rozwijania i przeczyszczania, to On im dopomagał, aby mogli głosić w sprawiedliwości. Oni to wykonywali lepiej, będąc utracjuszami koron jeszcze nie objawionymi jako członkowie Wielkiego Grona w Parousji, aniżeli to czynią teraz, jako objawieni członkowie Wielkiego Grona w Epifanii. Dlatego podczas Parousji głosili sprawiedliwie Słowo Boże, aby zebrać niektórych ostatnich członków Maluczkiego Stadka i niektórych nieobjawionych Młodocianych Godnych. Razem z Młodocianymi Godnymi jako "przychodniami", Wielkie Grono jako "biedni" dokonało przeważnie pracy pokłosia (1914-1916), gdy Maluczkie Stadko było zajęte głównie wyznawaniem grzechów nad Kozłem Azazela. Ich teraźniejsza praca jest po części z dobrej, lecz głównie ze złej strony wykonywana przez ich dwoistość umysłów; dlatego nie jest wypełniana w sprawiedliwości i stąd będzie w większości spaloną. Lecz gdy będą oczyszczeni, będą przynosić Panu mięsną ofiarę w sprawiedliwości. Ich praca będzie chwalebną, bo przez posługę naszego Pana ku nim, będzie po ich oczyszczeniu prawdziwą. Na pierwszym miejscu nawrócą nominalny lud Boży do Prawdy, podanej w tomie I Wykładów Pisma Św. Pan buduje teraz Jego Przybytek Epifaniczny, którego Najświętszym miejscem jest część Maluczkiego Stadka narodzona z Ducha, którego Święte miejsce stanowią ci, którzy zatrzymali korony, którego Dziedzińcem jest Wielkie Grono i Młodociani Godni, a którego Obóz będą stanowić ci, którzy wytrwają w wierze w Jezusa jako ich Zbawiciela i Króla. Przybytek Epifaniczny jest właściwie ukompletowany, Dziedziniec w procesie ustawiania, to jest słupy są wstawiane; około 40 podziałów Wielkiego Grona już zostało postawionych między ludem w Prawdzie i w kilku latach reszta z wszystkich 60 słupów będzie postawiona. Potem biała opona będzie przywieszona do słupów i będzie przez nie trzymana, aby wszyscy w Obozie mogli ją oglądać. Ta biała opona wyobraża Chrystusa jako Zbawiciela i Króla. Zawartości I-go Tomu mogą być dobrze streszczone przez wyrażenie: "Chrystus jako Zbawca i Król". Taką będzie substancja poselstwa Wielkiego Grona, gdy będzie oczyszczone (Obj. 19:5; 4 Moj. 8:20-22). To poselstwo będzie dane przez wykłady, kolporterkę, pracę strzelców, ochotników, rozmowy i przez pracę pasterską a zbory będą badać I tom metodą bereańską. W ten sposób nawrócą nominalny lud Boży do Prawdy I tomu - do Chrystusa jako Zbawcy i Króla - gdy trzęsienie ziemi zniszczy bestię i jej obraz i wpływ kleru nominalnego kościoła. Tak więc praca Pana rozwijania i oczyszczania uzdolni ich do przynoszenia mięsnej ofiary Bogu w sprawiedliwości, co zapewni jej skuteczność.

    (26) Jeszcze jedną wielką pracę przez posługę Jezusa w rozwijaniu i oczyszczaniu będzie Wielkie Grono mogło wypełnić, tj. będzie mogło tak skutecznie głosić do Żydów, że nawróci ich do Chrystusa. Już pokazaliśmy, że ta praca będzie przez Wielkie Grono wykonana, aby dać świadectwo ich oczyszczenia, jako pozaobrazowej matki córki (3 Moj. 12:5-8) od 1954 do 1956, w równoległym czasie pracy świadczenia Maluczkiego Stadka, jako matki syna, 40 lat przedtem. Że Wielkie Grono ma taką pracę wykonać, jest także pokazane w PnP 5:8-6:1. Ich głoszenie do Izraela jest opisane w wierszach 10-16; a nawrócenie Izraela jest pokazane w 6:1. Że narodowe nawrócenie Izraela odbędzie się w Palestynie podczas ucisku Jakuba a szczególnie przy jego zakończeniu jest widoczne z Zach. 12:2-14; Jer. 30:3-9; Ezech. 39:17-29. W nawróceniu Izraela przez głoszenie Słowa Bożego do niego, Wielkie Grono będzie przynosić skuteczną mięsną ofiarę Panu w sprawiedliwości. A posługa naszego Pana w rozwijaniu i oczyszczeniu ich charakterów zakwalifikuje i uzdolni ich do owocnego czystego i przekonywającego głoszenia Prawdy, aby pociągnąć Izraela do Pana. Będzie to na pewno chwalebny wynik ich "mięsnej ofiary", czego z nabożnością można im powinszować.

    (27) Gdy głęboko i nabożnie zastanawiamy się nad powyżej określonymi siedmioma częściami posługi naszego Pana przy Wtórej Jego Obecności do Jego własnego ludu, możemy słusznie zawołać: "Jak wspaniałą posługę otrzymał nasz Pan!" Lecz to jest tylko częścią Jego pracy Wieku Ewangelii; ponieważ przez cały Wiek pracował Pan nad trzymającymi korony i nad utracjuszami takowych, rozwijając i oczyszczając ich w charakterze dla ich różnej służby, jak również przygotowując ich do służby w przyszłości. Ta Jego praca całego Wieku pokazuje takt, wiarę, nadzieję, umiejętność, samokontrolę, cierpliwość, miłość, grzeczność, nieskwapliwość, przebaczenie, znoszenie, gorliwość, dobrotliwość i wierność, jakich nie można w żadnej istocie znaleźć z wyjątkiem Boga. Gdy zastanawiamy się nad Jego cudownym charakterem i wielką pracą całego Wieku nad Maluczkim Stadkiem i Wielkim Gronem, a szczególnie w Jego poselstwie Parousji i Epifanii, jesteśmy zgubieni w zadziwieniu, miłości i chwale. Mając korzyść z tak wielkiej Jego posługi możemy z poważaniem i uwielbieniem zawołać: "Godzien jest ten Baranek zabity, wziąć moc i bogactwo, i mądrość, i siłę, i cześć, i chwałę, i błogosławieństwo" (Obj. 5:12)! Złączmy dlatego wszystkie nasze siły, abyśmy mogli pokazać Mu nasze poważanie za Jego miłą dobroć (O, jak dobrotliwym jest Pan!) będąc wiernymi Jego Ojcu, Jezusowi, Jego ludowi i Jego Sprawie.

 

BEREANSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU

(1) Jakie jest pierwsze zastosowanie Mal. 3:1-3? Jakimi są drugie zastosowania części Mal. 3:1-3? Które będziemy badać w tej lekcji? Kto jest Aniołem 1-go wiersza? Jaką była jego misja? Kto jest Panem 1-go wiersza? Co jest Jego Świątynią? Co dowodzi, że przyszedł do Jego Kościoła w 1874? Jak czuł się Kościół wobec Niego i Jego powrotu? Dlaczego zdawało się to nagłem dla nich? Dlaczego jest nazwany Aniołem Przymierza? Jakie jest streszczenie 1-go wiersza? Jakie jest jego pokrewieństwo do wierszy 213? Dlaczego jest to tu podane? O czym traktują wiersze 2 i 3? Ilorakim jest takowe?

(2) O czym traktują dwa pytania 2 wiersza? W jakim pokrewieństwie nie są te dwa pytania do siebie? Jak stoją w pokrewieństwie? Jaka podwójność przeciwnych sobie rzeczy dowodzi tego? Jakie jest znaczenie przetłumaczonego słowa "znieść"? Co wyjaśnia to znaczenie? Co znaczy pierwsze pytanie? Jakie trzy rzeczy obejmuje w sobie? Co te trzy rzeczy jeszcze w sobie obejmują?

(3) Jakie skutki miały cztery rzeczy na pięć wezwań i przesiewań Parousji? Przez co przyszły stosowne próby? Jak się nazywają i kiedy się zaczęły? Jaki jest dowód, że były zamierzone do objawienia klasy Wtórej Śmierci? Co uczy w całości pierwsze pytanie 2 wiersza? Co można z tego wnioskować?

(4) Co jest drugą częścią misji naszego Pana we Wtórej Obecności? Przez co to się okaże? Jakim jest właściwe tłumaczenie drugiej kwestii 2 wiersza? Do jakiego okresu czasu odnosi się to zastosowanie? Jaki zachodzi kontrast między tymi dwoma pytaniami? Jakie przeciwne słowa dowodzą tego względem drugiego pytania? Jaka jest siła słowa "ostać"? Jakie światło na to znaczenie daje Rzym 5:2? Dlaczego? Jaka szczególna rzecz według drugiego pytania jest przeznaczona na Epifanię? Jakie dwie rzeczy wychodzą z tego?

(5) Co jeszcze dowodzi tych dwóch rzeczy? Jak dowodzi tego Obj. 7:14? Jak dowodzi tego 2 Tym. 4:1? Którzy są umarli i żywi? Jaki jest dowód na to? Kiedy każda klasa otrzymuje jej sąd? Jakie poboczne światło jest rzucone, na słowo "sądzić" w 2 Tym. 4:1 przez Mat. 25:32? Jaki jest kontrast między pracą Parousii a Epifanii Chrystusa, według pytań 2 wiersza? Przez co jest Wielkie Grono od Maluczkiego Stadka rozłączone? Jakie trzy rzeczy obejmuje 2 pytanie?

(6) Jakie dwie przeczące rzeczy są objęte w tych dwóch pytaniach? Jaki pierwszy wniosek można wyciągnąć z tych dwóch przeczących rzeczy? Jaką była stosowana przestroga na Parousję? Jakie dwie przyczyny dały dowód naszej niezdolności w Parousji, do zadecydowania, którzy byli utracjuszami koron? Czego ten fakt dowodzi?

(7) Jaki drugi wniosek można wyciągnąć z tych dwóch przeczących rzeczy? Kto powiedział, że to byłoby właściwe? Gdzie o tym powiedział? Dlaczego możemy teraz to zadecy-dować? Jaką nie jest a jaką jest oznaka objawienia Wielkiego Grona? Jakie Pismo dowodzi tego? Jaki trzeci wniosek można wyciągnąć z tych dwóch przeczących rzeczy? Dlaczego jest taki wniosek gwarantowany? Dlaczego Kapłani muszą znać Wielkie Grono, jako takie? Jaki wniosek o sądzeniu przed i po czasie powinien być wyciągnięty z 1 Kor. 4:5? Jaki czwarty wniosek powinien być wyciągnięty z tych dwóch przeczących rzeczy?

(8) Jakie inne części pracy naszego Pana w Jego Wtórej Obecności są podane w 2-gim wierszu? Jakie wyrażenia dają takowe? Jak uznaje powierzchowny czytelnik te dwie przeczące rzeczy? Co jest potrzebne do wyrozumienia wyrażenia ogień roztapiający? Określ figurę! Co w symbolach Biblii jest ogólnie wyobrażone przez srebro? Jak dowodzą tego podane pisma? Na co jest ruda srebra symbolem? Przez co Pan nasz jest w tej figurze przedstawiony? Przez co Prawda, którą lud Boży posiadał, jest oczyszczana z błędu? Co ta praca uczyniła w nim?

(9) Dlaczego była taka czynność potrzebna? Co uczy Mat. 13:33 o tym? Co znalazł, a czego nie znalazł nasz Pan w umysłach Jego ludu przy Jego powrocie? Co czynił, aby odłączyć w ich umysłach błąd od Prawdy? Z czego składała się symboliczna gorączka i ogień, przez co żużel błędu został od srebra Prawdy odjęty? W jakim okresie czasu doświadczano tego?

(10) Ile miniatur Wieku Ewangelii znajduje się w Epifanii? Jak długo trwał ten mniejszy i jakie były jego cele, główne prace i doświadczenia? Jak długo trwał ten większy i jakie były jego główne prace, doświadczenia i cel? Największy? Częścią jakiej większej pracy naszego Pana była Jego działalność w tych miniaturach Wieków Ewangelii?

(11) Gdzie jest czwarta część pracy Jego Wtórej Obecności podana? Jakiego faktu nie widzi przeciętny badacz Pisma Św.? Jaka jest różnica między tym a poprzednim? Co to pokazuje? Z jakich trzech procesów składała się praca blecharza? Do jakiego z tych odnosi się nasz tekst? Opisz to w szczegółach! Co wyobrażają rzeczy tego procesu? Jakie są dowody Pisma Św. na każdy punkt? Jaka jest różnica między oczyszczeniem przez krew Jezusa a przez Słowo Boże? Daj dowody z Pisma Św. na to! Co jest wyobrażone przez blecharzowe wyczyszczanie plam? Co wyobrażało używanie mydła i ługu? Dlaczego były używane te rzeczy w obrazie? Jakie są niektóre zarysy figuralnego ługu? Co jest wyobrażone przez łatwe, trudne i niemożebne do wyczyszczenia plamy w praniu?

(12) Co uczynił nasz Pan w tym względzie od roku 1874? Jak postępował w tej pracy? W jakich pokrewieństwach przyszły te prania do nas? Do czego służyły? Jakiego Proroctwa wypełnieniem są te doświadczenia? O czym możemy na tym punkcie świadczyć? Jakie są wyniki właściwego poddania się pod te doświadczenia?

(13) Jakie pokrewieństwo mają doświadczenia roztapiania i czyszczenia odnośnie wytrwania i stania według naszego tekstu? Co dowodzi tego pokrewieństwa? Co uczyniły te dwa procesy we wszystkich Nowych Stworzeniach? Jaki miały skutek na te trzy klasy? Czego nie uczynią wiernym? Dlaczego nie?

(14) Jak rozróżnia 2 wiersz między czterema pracami naszego Pana, które określa? Jakie są te różnice?

(15) Przez jakie słowa jest piąta część misji do Jego własności przy Jego Wtórej Obecności określona? Do czego nie odnosi się ta mowa? Dlaczego nie? Jakie jest znaczenie słów przetapiać i oczyszczać? Jak są użyte w tej łączności? Dlaczego tak? Jaką więc jest naszego Pana piąta misja Jego Wtórej Obecności? Co obejmuje jej druga część? Jakie są różnice między trzecią a piątą częścią misji naszego Pana do Jego własności przy Jego Wtórej Obecności? Co wspólnego mają ze sobą?

(16) Według tego jakie jest jego pokrewieństwo do błędu i Prawdy? Jakie słowo trzeciego wiersza obejmuje to? Jak to? Jaka praca szatańska przyczyniła się do tego, że taka praca naszego Pana jest potrzebną? Dlaczego popsuł Szatan każdy zarys Prawdy? Przez kogo atakował Pan głównie religijne błędy w Parousji? Gdzie zawierają się te ataki? Jak jest to symbolizowane w Objawieniu względem tomów Wykł. Pisma Św.? Jaką postawę zajmuje Strażnica i Zwiastun P. B. I. odnośnie kontrowersji? Co taka postawa znaczy?

(17) Jakie świeckie błędy atakował nasz Pan w Parousji? Przez jakie dwie ajencje? Przez jakie środki były te ataki uczynione? Do czego zmusiły Szatana te ataki? Jak Pan ominął zamysł Szatana?

(18) Jaką pracę około tej linii wykonuje nasz Pan w Epifanii? Przez jakie Pisma jest to głównie czynione na polu religijnym? Dlaczego zawierają w sobie ogłoszenia Epifanii tyle zbijających rzeczy! Przeciwko czemu powinien postępek naszego Pana z tymi publikacjami nas pobudzić? Dlaczego? Jakie jest teraz pokrewieństwo tych dwóch podziałów pisma do świeckich błędów? Co jest teraz przeciwko świeckim błędom szczególnie używane? Na co skutkują te ataki? Jaką urzędową pracę wykonuje nasz Pan w zarządzaniu tych ataków na błąd?

(19) Jaką inną funkcję wykonuje nasz Pan w tej piątej pracy? Co to znaczy? Jaki będzie wynik tego? Jak było to przyniesione do naszego poglądu w religii? Jak w świeckim oddziale? Jakie narzędzia używał Pan w tej pracy w Epifanii?

(20) Kto ma być czczony za pracę roztapiania i polerowania? Jak mają Jego słudzy być poważani? Jak nie mają? Którzy mają być za źródła Prawdy uznani? Jak są jako takie spokrewnieni? Jaki jest najwyższy zaszczyt sług tej pracy? Od czego wyswobodzi nas taka postawa? W jakiej właściwej postawie utrzyma nas? Co powinna dać nam ta myśl do zapamiętania?

(21) W jakich słowach jest szósta część misji naszego Pana przy Jego Wtórej Obecności podana? Co znaczy słowo tu przetłumaczone "wyczyścić"? Dlaczego? Jaką formę myśli podaje hebrajski czasownik? Jakie dwie formy pracy nad charakterem wykonuje nasz Pan? Jakie są skutki z każdego? Jakiej myśli nie sprzeciwia się słowo "oczyści" w tym zdaniu? Dlaczego nie? Jakie Pisma dowodzą tego? Jaka jest różnica między czwartą a szóstą pracą naszego Pana do Jego ludu przy Wtórej Jego Obecności?

(22) Na kogo są obrazem synowie Lewiego w 3-im wierszu? Jaki jest biblijny dowód na to? Jaka inna rzecz w 3-im wierszu dowodzi tego? Daj biblijne symboliczne znaczenia tych dwóch podziałów podanych przez słowa złoto i srebro! Jaką jest według tego szósta część misji naszego Pana przy Jego Wtórej Obecności? Jakimi środkami wykonuje to Pan? Na jaki z tych jest szczególny nacisk uczyniony w 3-im wierszu? Około jakich linii działają Boskie opatrzności do tego końca? Jak używa Pan Słowo w tej pracy? Jak Ducha? W jakim innym czasie czynił to Pan dla zwolenników i utracjuszy koron? Do jakiego czasu ogranicza ten tekst jego stosowne czynności?

(23) Jakimi słowami jest siódma część misji naszego Pana przy Wtórej Jego Obecności określona? Jakie jest jego literalne znaczenie? Co ono pokazuje? Co to pokazuje? Jaka jest różnica między ofiarą mięsną a ofiarą mokrą? Kto jest uprzywilejowany do głoszenia Prawdy? Jakie skutki przynoszą wadliwe charaktery i uczynki na zdolność głoszenia i wpływ? Co nie mają a co mają mówić? Dlaczego? Jakie są trzy prace naszego Pana, jako Najwyższego Kapłana w tym względzie? Co czyni On względem charakterów pozaobrazowych synów Lewiego w tym szczególe? Jak to jest przez Niego czynione? Jakie wyniki z tego są dla nich? Kiedy wykonywał w nich te trzy powyższe prace jako Najwyższy Kapłan? Jak byłaby Prawda widzianą, gdyby Pan nie wyrabiał i nie oczyszczał naszych charakterów?

(24) Czego dowodzą fakty o posłudze naszego Pana w Parousji i Epifanii na Maluczkie Stadko około tej linii? Co uczyniły w Parousji ze Słowem? Jaki wielki skutek był z tego? Co uczyniły ich poprawione charaktery z ich poselstwem do Kościoła w jego trzech wybranych klasach i do świata? Co to uczyniło do ich głoszenia względem Kozła Azazela? Jaką pracę dał im Pan do utrzymania ich koron? W jakich dwóch różnych pracach do Kozła Azazela uzdolnił ich Pan? W jakiej przyszłej pracy wobec Wielkiego Grona uzdolni ich Pan? Do jakiej teraźniejszej i przyszłej pracy przeciw Młodocianym Godnym uzdolni ich Pan? Jakie jest zsumowanie ich pracy w Parousii i Epifanii? Kto przygotował i uzdolnił ich do tego?

(25) Co było skutecznem dla Wielkiego Grona w jego przeszłym i teraźniejszym głoszeniu? Kiedy była ich praca w porównaniu lepszą jak jest teraz? Co czynili przez ich kazania w Parousji? Jaką pracę wykonywali w czasie przechodzenia wieków Parousji w Epifanię wspólnie z Młodocianymi Godnymi? W wypełnieniu jakiego typu? Jakie jest trzeźwe oszacowanie ich pracy? Co uczynią po ich oczyszczeniu? Jaka będzie ich pierwsza praca po ich oczyszczeniu? Czym jest Przybytek Epifanii? Wyjaśnij jego ustawienie! Jak mogą być zsumowane zawartości I-go tomu? Co będzie stanowić? Jak będzie dane? Co dokona Wielkie Grono przez to poselstwo? Jakie wypadki utorują drogę do tej pracy?

(26) Jaką inną wielką pracę wypełni Wielkie Grono przez tę posługę? Jak jest to pokazane w 3 Moj. 12:5-12? Jak jest to wskazane w PnP 5:8-6:1? Gdzie i kiedy nawróci Wielkie Grono Izraela? Jak dowodzi tego Pismo Św. w proroctwie Zachariasza 12:12-14, Jeremiasza 30:3-9 i Ezechiela 36:17-29? Co to obejmuje w naszym tekście? Jaki będzie wynik tej pracy budowania charakteru i czyszczenia?

(27) Jak powinniśmy oceniać posługę naszego Pana z powyższego badania? Jaką pracę dla zachowawców i utracjuszy koron wykonywał nasz Pan przez Wiek Ewangelii? Jakie zdolności Jego charakteru są objawione przez te prace? Jak mogą być porównane do charakterystyk innych? Jaki wpływ powinno to na nas wywrzeć odnośnie myślenia, poczucia, mówienia i czynienia względem Pana?

TP ’69, 78-82.

Wróć do Archiwum