OFIARY KSIĄŻĄT WIEKU EWANGELII
(4 Moj. 7:1-29; dokończenie z T.P. `72, 64)
(54) W podobny sposób ci, tracący koronę, wodzowie adwentystów ofiarowali pozafiguralną czaszę - zbijania ataków przeciw proroczym okresom, jak to zostało podane przez br. Millera. Ruch Millera pociągnął za sobą wielkie zainteresowanie w swoim czasie a wielu nawet zdolnych ludzi stawiało mu opozycje tak w sposób ustny (osobisty) jak i pisemny. Między przeciwnikami jego byli profesorowie: Stowe, Pond, Bush, Stuart, Chase, i doktorzy Dowling, Jarvis, Hinton, Hamilton, Shimeal, Kendrick. Różniąc się w swoich poglądach oni starali się w rozmaity sposób zbić jego poglądy na proroctwa podające czas połączony z Wtórym Przyjściem. Niektórzy z nich przeczyli temu, że te 2300, 1260, 1290 i 1335 dni reprezentowały lata. Pozafiguralny Elijab zbił ich zarzuty przy pomocy tych 70 tygodni, czyli 490 dni, aż do zakończenia wyłącznej łaski danej Izraelowi i przez udowodnienie, że hebrajskie słowo chatach, przetłumaczone "zamierzono" w proroctwie Dan. 9:24, znaczy "odcięto", tj. od tych 2300 dni. Niektórzy z nich twierdzili, że Danielowe czwarte królestwo (Dan. 7 i 8) znaczyło podzielone greckie cesarstwo. To pozafiguralny Elijab zbił przez pokazanie, że wypełnienia większości faktów przepowiedzianych w proroctwie w rozdziałach Dan. 7 i 8 o tym czwartym królestwie nie można było znaleźć w podzielonym cesarstwie greckim, ale wszystkie fakty można było znaleźć w cesarstwie rzymskim i jego podziałach Niektórzy z jego przeciwników zastosowali ten "mały róg" do Antiochusa Epiphanesa, inni do władzy mahometańskiej. Pozafiguralny Elijab zbił te poglądy, dowodząc, że "mały róg" odnosi się do papiestwa. Niektórzy z jego przeciwników podawali, że te 1260 i 1290 dni są dniami literalnymi i że odnoszą się do historii Antiochusa Epiphanesa, a także, że 1260 dni z Objawienia odpowiadają tylu dniom literalnym w historii Nerona. Gdy jedni odmawiali naznaczenia czasu na rozpoczęcie się tych dni, to drudzy naznaczali rok 606 po Chrystusie, jako datę dekretu Phocusa. Na tym punkcie pozafiguralny Elijab był najbliższy Prawdy w obronie roku 538 po Chr., w którym to cesarz wschodni Justynian wydał rozkaz Belizariuszowi swemu generałowi, aby zmusił Ostrogotów do zaniechania oblężenia Rzymu. Lecz rok 539 po Chr. jest właściwą datą, kiedy Belizariusz zniszczył królestwo ostrogockie i tym sposobem uwolnił papieża od ich ucisku, pozostawiając mu wolność założenia swej własnej władzy we Włoszech. Co do daty Powrotu Chrystusa na ziemię brat Miller, ma się rozumieć mylił się i pozafiguralny Elijab musiał to przyznać i nie mógł podać zadowalającego wytłumaczenia odnośnie daty 1844 roku. Co do Przyjścia Pańskiego przed Tysiącleciem wielu z jego przeciwników zwalczało go na korzyść nauki o przyjściu Pańskim po Tysiącleciu, lecz pozafiguralny Elijab zdolnie wykazał ich błąd i udowodnił z Pisma Świętego naukę o Powrocie Pańskim przed Tysiącleciem. Tym więc sposobem pozafiguralny Elijab okazał się skutecznym w kontrowersji wobec przeciwników Prawdy, według nauki podanej przez br. Millera, a tak ofiarował pozafiguralną czaszę napełnioną pozafiguralną mąką zagniecioną z oliwą.
(55) Pozafiguralny Elijab także ofiarował swoją łyżkę napełnioną wonnym kadzidłem. Ta łyżka reprezentuje ćwiczenia w sprawiedliwości, nauki etyczne, które tracący koronę wodzowie adwentystów przedstawili w łączności z proroctwami czasowymi połączonymi z powrotem naszego Pana, jak to było podane przez br. Millera. Tak jak doktryna o szybkim Powrocie naszego Pana, skłoniła tych, co ją przyjmowali, ku oczyszczeniu z grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, tak też służyła ona wierzącym do wyrobienia w nich cnót Ducha Świętego. Z tego powodu pozafiguralny Elijab zalecał ją jako błogosławioną nadzieję, której urzeczywistnienie znaczyło wybawienie i uwielbienie Kościoła i jego wieczne połączenie się z Panem i jedni z drugimi. To, rozumie się, ożywiało nadzieję. Oni wskazywali na konieczność miłości ku Bogu, Panu Jezusowi, ku braciom, rodzajowi ludzkiemu, włączając i miłość dla nieprzyjaciół, jako niezbędnej, by się okazać zdolnym i mieć udział w urzeczywistnieniu tej nadziei; i ma się rozumieć, iż to zmierzało ku wyrobieniu miłości potrzebnej w wiernych. Oni wskazywali na konieczność trzymania tej nadziei w sercu, jako sposób uzdolniający braci w cierpliwości wśród rozmaitych przeszkód w życiu codziennym, a to dopomagało do wyrobienia cierpliwości w tych, którzy to przyjmowali. Oni krzewili tę nadzieję pomiędzy braćmi, ażeby uzdolnić ich do uprawiania myśli dążących do przedsmaku niebios. Wskazując na znikomość naszych obecnych cierpień, zaparcia się samych Siebie i samoofiary w porównaniu z tą "chwałą, jaka będzie objawiona", pozafiguralny Elijab dał nauki, które pomogły braciom uprawiać ducha posłuszeństwa. Przez porównywanie tej błogosławionej nadziei z naszą znikomością, oni dali nauki zmierzające do pokory. Gdy wskazywali, że Jezus przyjdzie jako Król i Pan, oni dali nauki zamierzone do wyrobienia cichości. Przez porównywanie nicości obecnych i bezwartościowych ziemskich rzeczy, z pełnymi treści obecnymi przywilejami służby i nadzieją chwały, oni dali nauki zmierzające do wyrobienia gorliwości. Tym sposobem, gdy pozafiguralny Elijab wskazywał na różne zarysy poselstwa, o bliskości Wtórego Przyjścia, były one w jego ręku środkiem do ćwiczenia w sprawiedliwości, czyli, że były to nauki ważności pierwszorzędnej. Wiele pozafiguralnego wonnego kadzidła było w pozafiguralnej łyżce i ona rzeczywiście była ofiarowana przez pozafiguralnego Elijaba.
(56) Nasze krótkie przestudiowanie ofiar pozafiguralnego Elijaba jest jeszcze jednym świadectwem, że właściwie zrozumieliśmy pozafigurę ofiar książąt Wieku Ewangelii; a jako takie, ono pokazuje nam jeszcze jeden rozdział w historii Kościoła, jak upodobało się naszemu Niebiańskiemu Ojcu dać to figuralnie w 4 ks. Mojżeszowej. Zapewne, iż radujemy się w blasku księżycowym przyświecającym w tej symbolicznej nocy i dziękujemy Bogu za jeszcze jedno świadectwo więcej, że Pismo Święte jest od Ducha Bożego Słowem natchnionym. Obyśmy mogli z tego badania nauczyć się oceniać proroctwa biblijne jako skarby duchowe i użyć tę błogosławioną nadzieję, jako środek do oczyszczenia nas od złego, a budowania nas w dobrem ku zbawieniu naszemu.
PYTANIA BEREAŃSKIE DO POWYŻSZEGO
(1) Czym się odznacza 4 ks. Moj. roz. 7? Co tych dwunastu książąt reprezentuje ogólnie i szczegółowo? Co za fakt często powtarzany w tym rozdziale dowodzi akuratności określenia pozafigury? Co wnioskujemy z tego faktu i że oni nie byli z kapłaństwa?
(2) Jak możemy wytłumaczyć fakt, że pozafiguralni książęta, będąc utracjuszami koron jednak uczestniczą w ofierze za grzech? Pod jakimi tylko warunkami tacy są odróżnieni od pozafiguralnego Aarona? Jaka myśl jest dowiedziona i zdaje się być właściwą, z punktu zapatrywania na obraz Wieku Ewangelii, przez przyniesienie przez tych książąt ofiary za grzech? Dlaczego? Aż do jakiego czasu utracjusze koron byli częściami pozafiguralnego Aarona? Co od tego czasu nastąpiło? W łączności z jaką pracą? Jakie cztery konkluzje wyciągamy z tych zastanowień? W krótkości daj akuratną definicję dwunastu pozafiguralnych książąt.
(3) Daj kilka ilustracji tej myśli z figury i pozafigury Wytłumacz, zgodnie z tą myślą, figurę i pozafigurę kłótni między Abrahamem i Lotem oraz ich pasterzami. Także kłótnię między pasterzami Izaaka i Filistyńskimi. Podaj myśli zgodne co do figury studni. Daj kilka przykładów z historii Kościoła wyjaśniających tę pozafigurę. Dlaczego te figury odróżniają wiernych od tych drugich? Pod jakimi warunkami figury nie podają takiego odróżnienia? Daj przykład takiej figury.
(4) Odnośnie kogo powinniśmy zrobić niektóre poprawki? Jaka pomyłka była popełniona? Dlaczego ta poprawka jest potrzebna? Jak mamy myśleć o tych osobach co do ich stanowiska?
(5) Co podaliśmy w poprzedniej części tego artykułu? Co jest przedstawione w sposób ogólny przez rzeczy ofiarowane przez tych dwunastu książąt? Na co te ogólności przygotowują nas? Z jakich punktów zapatrywania badaliśmy pozafigury 4 ks. Moj., a z jakich nie badaliśmy?
(6) Jak zastosowaliśmy (T.P. 1927, str. 78, par. 24) 4 Moj. 7:1? Jakie słowa były użyte na dowód tego zastosowania? Jakie pytania nasuwają się przez to zastosowanie? Do jakich trzech pozafiguralnych okresów stosują się wypadki z 4 ks. Moj.? Co wymagają te trzy zastosowania? Czego dowodzą dwa z tych zastosowań? Dlaczego? Dlaczego zastosowanie do Epifanii nasuwa to drugie z tych dwóch pytań?
(7) Co musimy zapamiętać, ażebyśmy mogli zauważyć zgodność dobrego nauczania Słowa Prawdy? Które to są trzy odróżnienia? Wyjaśnij każde z tych odróżnień. Daj dowód Pisma Św. na pierwsze.
(8) Wyjaśnij to drugie odróżnienie. Podaj i odpowiedz na pytanie tyczące się tymczasowej części tego odróżnienia. Daj przykład. Czy Boskie przewidzenie zmusiło rzecz przewidzianą, by się stała taką? Jaka jest różnica między Jego przewidzeniem i przewidzianym wypadkiem? Dlaczego jest właściwe mówić o Kościele w Epifanii, jako wystawionym indywidualnie? Kiedy Kościół będzie wystawiony niezmiennie i indywidualnie? Dlaczego?
(9) Z powodu potrójnego odróżnienia, jak możemy zastosować słowa: w dzień którego dokończył Mojżesz i wystawił przybytek? Jak te słowa mają być tłumaczone odnośnie Wieku Ewangelii? Kiedy się ten dzień rozpoczął, kiedy skończył? Co było uczynione tego dnia zanim pozafiguralni książęta ofiarowali? Co jest pozafigurą pomazania przybytku i poświęcenia go? Jak te dwie pozafigury były wykonane? Co jest pozafigurą pomazania każdego sprzętu i naczynia? Poświęcenia każdego sprzętu i naczynia?
(10) Co znaczy ołtarz? Co jest pozafigurą pomazania go? Jego poświęcenia? Pomazania jego naczyń? Poświęcenia ich?
(11) Co łączność między wierszem 1 a 2 pokazuje? Jak wypełniła się pozafigurą tego? Jakie jest pozafiguralne pokrewieństwo ofiary tego rozdziału do pozafiguralnego liczenia w 4 ks. Moj. roz. 1? Co jest reprezentowane przez ofiarowanie książąt? Jakiego charakteru nie były te ofiary, a jakiego były? Jak mogła ta sama klasa ofiarowywać Azazelowi i Jehowie? Która część ich usług jest podana w tym rozdziale?
(12) Co wiersz 3-ci określa? Na co jest figurą fakt, że oni przynieśli swoje ofiary przed Pana? Postawienie ich przed przybytkiem? Co wozy reprezentują? Daj dowód z Pisma Świętego. Co ogólnie jest pozafigurą wozów 4 Moj. 7:3-8? Czego figurą są wozy przykryte? Czego obrazem są pociągowe zwierzęta - konie, osły i woły? Udowodnij odpowiedź. Na co jest obrazem przyprowadzenie wozu przez dwóch książąt? A na co przyprowadzenie przez każdego książęcia jednego wołu?
(13) Dlaczego definicja organizacji, albo nawet religijnych organizacji, nie jest dosyć precyzyjna na pozafiguralne wozy? Jakie są akuratne pozafigury wołów? Dlaczego?
(14) Przeciw jakiej pomyłce musimy się strzec odnośnie pozafiguralnych wozów? Dlaczego? Daj przykłady dowodzące, że sześć gatunków organizacji, a nie sześć organizacji są pozafigurami sześciu wozów. Przeciw jakim pomyłkom powinniśmy się strzec, co się tyczy tych sześciu par wołów? Dlaczego? Daj przykłady, że sześciorakie konstytucje, albo czartery i sześciorakie regulaminy są pozafigurą sześciu par wołów. Co byłoby pozafigurą każdej pary wołów?
(15) W zrozumieniu pozafigury co musimy pamiętać? Kiedy nie istniały, a od kiedy istniały takie towarzystwa? Jak ich praca była wykonywana zanim one weszły w istnienie? Jak skończony obraz przedstawia tę sprawę? Daj parę ilustracji w tym kierunku. Jacy wydawcy dzieł, nie będący towarzystwami, są jednak włączeni w tę pozafigurę? Daj parę przykładów. Kiedy nastały towarzystwa wydawnicze czasopism? Kto jeszcze był włączony, a kto nie w ten pozafiguralny wóz?
(16) Co wiersze 4-8 określają? Co Jehowa rozkazał Mojżeszowi względem wozów w figurze i pozafigurze? Co reprezentuje rozkazanie dane Mojżeszowi względem Lewitów? A co według ich służby? Których Lewitów to ograniczyło - figura i pozafigura? Dlaczego? Ile dostało się Gersonitom, a ile Merarytom - figura i pozafigurą? Dlaczego jest różnica w liczbie?
(17) Jakie dwie rzeczy były pracą pozafiguralnych Gersonitów? Jaki był wynik tego ze względu na pozafiguralne wozy? Dlaczego oni potrzebowali tylko dwa pozafiguralne wozy? Który dostał się Lobnitom, a który Semeitom? Kiedy te towarzystwa miały konstytucje, a kiedy czartery? Co akuratnie reprezentowały dwa woły do każdego wozu? Jakim pożytkiem były te pozafiguralne wozy?
(18) Które to są te dwie klasy pozafiguralnych Merarytów i jaką pracę względnie wykonywali? Jakiego rodzaju była ich praca? Ile pozafiguralnych wozów przez to było im potrzebne? Dlaczego każdy wóz był potrzebny? Do czego była przystosowana każda pozafiguralna para wołów?
(19) Co słowo Itamar znaczy? Jaka pozafigura jest wywnioskowana przez to znaczenie? Kto stanowi Itamara podczas Wieku Ewangelii? Kto był figurą na gwiazdy okresów żęcia? Co jest reprezentowane przez Mojżesza dającego te wozy Lewitom przez Itamara? Podaj kilka przykładów, że nasz Pan czyni to przez pozafiguralnego Itamara.
(20) Co Kaatowie nie otrzymali? Dlaczego nie? Co to reprezentuje? Jakimi dwoma sposobami służą pozafiguralni Kaatowie według figury? Dlaczego oni nie mogą czynić swej pracy przez pozafiguralne wozy? Z jakich czterech klas składają się? Jaka jest praca każdej z tych klas? Jak oni pozafiguralnie niosą swój ciężar na ramionach? Co jest figurą na ich współdziałanie? Jakimi dwoma sposobami oni pomagają jeden drugiemu? Daj przykłady.
(21) Jaki charakter ma powyżej podane tłumaczenie? Co te zalety dodają do naszego wyrozumienia pozafigur 4 ks. Moj. na Wiek Ewangelii? Co one pokazują? Czego trzymaliśmy się w tych badaniach? Jaki był pierwszy skutek? Drugi skutek? Do czego to powinno nas pobudzić?
(22) Co byłoby korzystnym uczynić na tym miejscu? Dlaczego? Co przedstawia 4 Moj. 1:1-17? 4 Moj. 1:18-46? 4 Moj. 1:47-54? Z jakich dwóch punktów zapatrywania są te dwanaście denominacji chrześcijaństwa figuralnie przedstawione w 4 Moj. w roz. 2? Podaj w streszczeniu pozafiguralne nauki 4 ks. Moj. rozdziałów 1, 2 i 26.
(23) Co jest figuralnie przedstawione w 4 Moj. 3:1-4? 4 Moj. 3:5-4:49? Do ilu grup i subdywizji to się odnosi? Podaj w streszczeniu pozafigurę 4 Moj. l-4. Czego figurą jest 4 Moj. 5:1-10? 4 Moj. 5:11-31? 4 Moj. 6:1-27? 4 Moj. 7:1-9? 4 Moj. 7:10-89? W której jeszcze Księdze i w których rozdziałach są te same rzeczy omawiane? W krótkości streść cały pogląd. Co jest naszym następnym zadaniem?
(24) Do jakiego ołtarza odnosi się wiersz 10? Dlaczego? Dlaczego nie do tego drugiego ołtarza? Jakie jest poprawne tłumaczenie wyrażenia, podanego "przed ołtarzem" w wierszu 10? Dlaczego? Z jakiego punktu i w jakich czynnościach ołtarz jest figurą na Chrystusa? Co jego pomazanie reprezentuje? Kiedy jego pozafigury się wypełniły z punktu zapatrywania tego rozdziału? Jak pod względem czasu i osób, pozafiguralne pomazanie i ofiarowanie z punktu zapatrywania tego rozdziału wypełniło się? Daj ilustracyjny przykład. Na co naczynia były ofiarowane - figura i pozafigura?
(25) Co wiersz 11 przedstawia? Co to reprezentuje? Co jest reprezentowane przez dzień wyznaczony dla każdego książęcia na złożenie ofiary? Jak te okresy Wieku Ewangelii równają się jeden z drugim? W jakim porządku jest niekiedy chronologiczna różnica między czasowym porządkiem figury, a pozafigury? W których wierszach jest figuralny porządek podany? Jak możemy wytłumaczyć przyczynę odnoszącą się do tej różnicy?
(26) Na co jest figurą Izrael w jego zorganizowanym stanie i przybytek? Co jest jednym z zamiarów Jehowy? Jak Jego przymioty były symbolizowane dla Kapłanów, Lewitów i Izraelitów? Jakie biblijne symbole są użyte na cztery główne przymioty Jehowy? Co rabini twierdzą o tych godłach w pokrewieństwie do czterech chorągwi czterech obozów Izraela? Czy to twierdzenie może być jasno udowodnione z Pisma Świętego? Co jest rozumnym dowodem tego? Co jest zasadniczą myślą wyznaniową każdego z czterech obozów pozafiguralnego Izraela? Wymień te trzy denominacje w każdym z czterech pozafiguralnych obozów. Udowodnij zasadniczą myśl wyznaniową każdego obozu. Czego pozafigurą są wyznania? Dlaczego? Co jest rozumnym wnioskować z tego? Który przymiot Boski najpierw zachwyca naturalnego człowieka? Czego to jest możliwie powodem? Czyje naczynia i ofiarnicze dary - figura i pozafigura - są najpierw podane w tym rozdziale?
(27) Co znaczą imiona: Naason, Aminadab i Juda? Kogo reprezentuje Naason? Jaki był pogląd Zwingliego na Wieczerzę Pańską? Jakie było pokrewieństwo tego poglądu do Prawdy? Kto najpierw zaczął tak nauczać, a kto wkrótce też tak nauczał? Którzy to byli głównymi przekręcicielami ruchu Zwingliego w sektę? Kto był najgłówniejszy spomiędzy nich? Określ dwóch innych i wymień jeszcze trzech innych.
(28) Jaka jest umysłowa zaleta kalwinistycznych teologów? W czym to jest znamionowane? Jaka jest zaleta serca kalwinistycznych teologów? Jak to jest wykazane? Jak są nazwane w Europie kościoły kalwinistyczne? A jak w W. Brytanii i Ameryce? Kto jest figurą na nie? Co słowo Juda znaczy? Wytłumacz jego pozafiguralne zastosowanie. Jakie jest ich hasło przedstawiające podstawową zasadę ich doktrynalnego systemu? Dlaczego kalwinistycznym kościołom jest dane pierwsze miejsce w ich obozie? Jak to figura pokazuje?
(29) Ile i jakie naczynia przyniósł Naason i drudzy książęta na korzyść ołtarza? Jakie jeszcze podobieństwo było w ich ofierze? Co reprezentują misy, czasze i łyżki? Gdzie jest dodatkowy potwierdzający dowód dany na te pozafigury? Czego oni nie ofiarowali, a było użyte w świątnicy? Jakie są dwa pozafiguralne powody na ich opuszczenie? Daj przykład na to. Jak Kalwin i jego zwolennicy, podczas trzymania się Zwingliego symbolicznego i pamiątkowego wytłumaczenia Wieczerzy Pańskiej, przekręcili jej cel i skutek? Jaka reakcja nastąpiła później?
(30) Jakie dwie myśli trzeba zapamiętać, które pomogą nam zrozumieć pozafigurę ofiarowanych naczyń przez Naasona? Co jest pozafigura? Do czego najpierw stosujemy tę myśl? Co misa reprezentuje? Jaki był pogląd Zwingliego o Wieczerzy Pańskiej? Czego on nie widział w symbolu współuczestnictwa? Co uczynili koronę tracący kalwini-styczni teologowie w ofiarowaniu pozafiguralnej misy? Przez jakie siedem głównych punktów nauk oni to uczynili?
(31) Co reprezentowała czasza Naasona? Jakie kościoły szczególnie atakowały pozafiguralnego Naasona nauki o Wieczerzy Pańskiej? Przez które dwie doktryny? Jak postąpił sobie pozafiguralny Naason z tymi atakami? Gdzie są niektóre z tych argumentów podane? Porównaj zdanie Teraźniejszej Prawdy na ten przedmiot z naukami pozafiguralnego Naasona. Co niektórzy z tej klasy uczynili z katolickimi i luterańskimi atakami? Przytocz przykład z doświadczeń Bezy.
(32) Co reprezentuje łyżka Naasona? Co katolicy i luteranie twierdzili, co do skutków etycznych nauk pozafiguralnego Naasona o Wieczerzy Pańskiej? Jakimi dwoma sposobami on zbijał ich twierdzenie? Jak te nauki skłaniały się ku wyrobieniu miłości, wiary, nadziei, posłuszeństwa, pokory, gorliwości i samoofiary?
(33) Z czego były zrobione czasze i łyżki wszystkich książąt? Co złoto i srebro symbolizuje? Co to znaczy ze względu na misy, czasze i łyżki pozafiguralnego Naasona? Ile ważyła każda misa, czasza i łyżka? Ile ważyły misa, czasza i łyżka razem? Co jest reprezentowane przez wagę każdego naczynia i tych trzech naczyń? Dlaczego? Co jest reprezentowane przez fakt, że ich waga razem jest liczbą wielokrotną liczby siedem i dziesięć? Co reprezentuje waga każdego naczynia? Co jest pozafigurą przeciwieństwa między srebrnymi i złotymi naczyniami?
(34) Co zawierały w sobie misa i czasza? Na co to było ofiarowane? Co to znaczy ze względu na ofiarę śniedną pozafiguralnego Naasona? Co mąka reprezentuje? Co reprezentuje zagniecenie jej z oliwą? Czego była pełną złota łyżka? Co to kadzidło reprezentuje? Dlaczego ono było przyjemne Panu do r. 1917? Co ono uczyniło dla etycznych skutków symbolicznego wyrozumienia Wieczerzy Pańskiej i dla pozafiguralnego Naasona? Co jest udowodnione przez Naasona przyniesienie tych trzech naczyń do ołtarza? Przez to, że były złote i srebrne?
(35) Co wiersze 15-17 podają? W ilu formach były ofiary zwierząt przyniesione? Co ofiary palone reprezentują? Ofiary za grzech? Ofiary spokojne? Co cielec, baranek i baran reprezentują w ofierze palonej? Woły, barany, kozły i baranki w ofierze spokojnej? Co reprezentuje, że baranek był roczny w ofierze palonej i ofierze spokojnej? Które siedem rzeczy dowodzą, że utracjusze koron wodzowie tych dwunastu denominacji są reprezentowani przez tych dwunastu książąt? Jak one tego dowodzą?
(36) O czym zastanawialiśmy się w poprzednich paragrafach? Co nie będzie potrzeba czynić, odnośnie niektórych szczegółów od wiersza 19 i dalej? Dlaczego nie? W czym zachodzi różnica między tymi dwunastoma kompletami ofiar? Co uczynimy z powodu jednakich szczegółów?
(37) Jaka była różnica w czasie ofiarowania tych figuralnych książąt? Jak to się przedstawia w pozafigurze? Jak to się nie przedstawia w pozafigurze? Daj przykłady czasu kolejnego w pozafiguralnym obozie. Daj przykłady nie obejmujące żadnego czasu kolejnego, co do różnych obozów. Dlaczego musimy te fakty pamiętać?
(38) Co było specjalnym szafarstwem denominacji Chrześcijańskiej, czyli Kościoła Uczni? Kto pierwszy ją ogłosił? Kiedy on to uczynił? Porównaj jego pracę z pracą Zwingliego i pozafiguralnego Natanaela z pracą pozafiguralnego Naasona. Kto przyłączył się do niego w tej pracy?
(39) Kto był najprzedniejszy co przyłączył się do tej pracy? Kto był jego synem? Ten ostatni działał w tym ruchu tak jak kto? Kiedy jego ojciec zapoczątkował ten ruch? Jakie były pokrewieństwa ojca do brata Stone'a? Które punkty mieli oni jednakie?
(40) Kto przekręcił ten ruch w sektę? Jakie nazwy ta sekta przyjęła? Co Kalwin uczynił z ruchem Zwingliego? Pod jakimi względami Kalwin i Aleksander Campbell popełnili jednakowy błąd? Kto był najprzedniejszym członkiem pozafiguralnego Natanaela? Kim byli jego słowni współpracownicy? Do czego oni byli zawsze gotowi? Pod jakimi względami był Aleksander Campbell najzdolniejszy? Jakie były tematy jego trzech głównych debat? Z kim one były prowadzone? Jaki był ich skutek?
(41) Co było specjalną prawdą poleconą Chrześcijańskiej denominacji czyli Kościołowi Uczniów? Kto był pozafiguralnym Natanaelem? Jakie trzy rzeczy oni ofiarowali? Co było figurą na te rzeczy? Wytłumacz zastosowanie znaczenia Natanael i Suhar do koronę tracących wodzów tej denominacji?
(42) Co misa pozafiguralnego Natanaela uczyniła? Przeciw jakim dwóm złom ona świadczyła? Jakie było zło sekciarstwa, a jakie zło wyznań przeciw którym ona świadczyła? Jak ta pozafiguralna misa wskazała sposób w jaki zło może być usunięte? Co Bóg uczynił z tą pozafiguralną misą?
(43) Jak pozafiguralny
Natanael ofiarował swoją czaszę? Jakie stanowisko zajmowano wobec poglądów
denominacyjnych wyznań? Jakim dwom poglądom ta pozafiguralna czasza sprzeciwiała
się w dodatku? W jakich formach były denominacyjne poglądy ułożone? Co te
denominacje uczyniły z poglądem pozafiguralnego Natanaela? Jak on zbił zło
wyznań? Jak on bronił właściwego swego poglądu na ten przedmiot? Co było szyboletem
lub hasłem pozafiguralnego Natanaela? Jakiego rodzaju było ich postępowanie
w tym względzie? W czym leży moc tego twierdzenia? Co ono dawało swym obrońcom
w debacie?
(44) Co było złotą łyżką pozafiguralnego Natanaela? Jak on wskazał, że ta
nauka doprowadza do sprawiedliwości odnośnie: Boga? Chrystusa? Braci? Mianowicie,
jakie cnoty miała ona wyrobić?
(45) Które rzeczy nie będziemy omawiali na tym miejscu ani w późniejszych artykułach? Gdzie mamy udać się po szczegóły odnośnie tych rzeczy?
(46) Co będziemy opuszczali w dalszych tłumaczeniach 4 ks. Moj. roz. 7 i dlaczego?
(47) Kogo Elijab, syn Helonów, reprezentuje? Która denominacja jest pozafigurą pokolenia Zabulonowego? Jak imię Zabulon nasuwa na myśl adwentystów? Co znaczą słowa Zabulon i Helon? Co te imiona nasuwają na myśl odnośnie utracjuszy koron, wodzów adwentystów? Jak moc okazuje się myślą środkową nauk tych trzech denominacji pozafiguralnie położonych na wschodzie Przybytku?
(48) Kto zapoczątkował ruch Wtórego Przyjścia? Przez kogo był ten ruch figurowany? W krótkości opowiedz o wcześniejszym życiu Millera. Na jakie trzy myśli on dawał szczególny nacisk? Co to był za błąd, którego trzymał się aż do śmierci? Co on uczynił ze swoją pomyłką? Kiedy on najpierw spodziewał się powrotu Pańskiego? Jaką datę naznaczył później? Jakie były jego poglądy na 1260, 1290, 1335 i 2300 dni? Na jakie trzy rzeczy tyczące się Wtórego Przyjścia nie miał właściwego wyrozumienia? Jak można właściwie sądzić o jego głównych chronologicznych okresach? Za jaki mamy uważać ruch Millera?
(49) Jakich czterech doktryn, na które kładli nacisk różni adwentyści, Bóg nie powierzył bratu Millerowi? Dlaczego jeszcze dwie inne nie mogły być tą specjalną nauką jego ruchu? Która z trzech rzeczy, na które on dawał nacisk, nie była głoszona z naciskiem przez żaden poprzedni ruch? Jaka nauka była powierzona adwentystom? Kto złożył ofiarę w łączności z tą specjalną nauką?
(50) Od którego wypadku brat Miller zaczął 70 tygodni i 2300 dni? Co wpłynęło na niego, żeby to uczynić? Kiedy on zakończył te 2300 dni? Kiedy on zaczął swoje 1260, 1290 i 1335 dni? Co pobudziło go do tego? Jaką zaletę posiadało jego całe stanowisko? Co widocznie nie było prawdą w jego stanowisku? Dlaczego on nie mógł widzieć wszystkich punktów jasno? Jak nie powinniśmy zapatrywać się na niego, a jak zapatrywać? Jak powinniśmy uważać jego poselstwo i jego charakter, jako sługi Pańskiego? Porównując jego nauki z naukami wszystkich innych reformatorów, jaki był charakter jego poglądów i jego specjalnej nauki? Daj dwie ilustracje. Jak powinniśmy zapatrywać się z punktu biblijnego na te wszystkie nauki?
(51) Jaka doktryna była szczególnie polecona do szafarstwa adwentystom? Ile mamy sekt adwentystów? Co oni uczynili z okresami czasu brata Millera? Co bracia Maluczkiego Stadka między nimi nauczyli się około 1859 roku? Co było powodem różniących się dat, 1873 i 1874? Jak oni przyszli do tej myśli? Co adwentyści zwykle czynili w naznaczaniu dat od 1874 roku? Dlaczego oni są ślepi na powrót naszego Pana w roku 1874? Którzy byli główniejszymi członkami pozafiguralnego Elijaba? Jaki pożytek oni odnieśli, a jakiego nie odnieśli, z okresów czasu br. Millera od roku 1874? Co za powód oni dają na to? Jak oni określają czas od 1874? Co oni przyznają o dacie Powrotu?
(52) Jakie trzy rzeczy - w figurze i pozafigurze - ofiarował Elijab? Według tego, co one miały wykazać odnośnie czasu proroczego połączonego z powrotem Pańskim? Co było ich pozafiguralną misą? Do czego było okazją zapomnienie, a do czego pamiętanie o powrocie Pańskim? Co było jednym z najpierwszych przekręcań wielkiego odstępstwa? Jaki był skutek z przyjęcia błędnej nadziei? Co to wprowadziło do Kościoła? Odtąd na co głównie był kładziony nacisk? Czym Kościół stał się dla tłumów? Jaki był skutek tego? Jakie są niektóre błędne ideały i złe zalety, które z tego powstały? Jakie zalety i ideały z pierwotnego Kościoła zostały zastąpione przez te grzeszne ambicje?
(53) Z czego te złe zalety zawsze wynikały? Co zawsze żywiło dobre zalety, a usuwało fałszywą nadzieję? Dlaczego tak jest? Co prawdziwa nadzieja dokonuje osobie, która ją trzyma? Z czego ona oczyszcza? Jaki użytek zrobił pozafiguralny Elijab ze zbliżającej się nadziei, jako pozafiguralnej misy? Jaki był skutek takiego nauczania? W czyim życiu widzimy skutek takiej nauki? By osiągnąć skutek z takiego nauczania, co pozafiguralny Elijab uczynił?
(54) Co reprezentuje czasza Elijaba? Co pociągnął za sobą ruch Millera? Jak to podziałało na niektórych uczonych? Którzy z tych uczonych byli najgłówniejszymi przeciwnikami ruchu Millera? Czy wszyscy atakowali te same rzeczy w poglądach brata Millera? Dlaczego nie? Co niektórzy z nich nauczali, co do charakteru dni tych okresów czasu? Jakimi dwoma sposobami zbił pozafiguralny Elijab ten pogląd? Jakie były poglądy niektórych z nich, co do czwartego królestwa z proroctwa Danielowego roz. 7 i 8? Jak pozafiguralny Elijab zbił te poglądy? Jak niektórzy zastosowali mały róg? Jak pozafiguralny Elijab zbił je? Jak niektórzy z nich zastosowali te 1260 i 1290 dni? Jak pozafiguralny Elijab zbił je? Która data była właściwą datą, od której oni zaczęli liczyć? Dlaczego? Co pozafiguralny Elijab był zmuszony podać, co do nadziei połączonej z datą 1844, a nie podał? Co za błąd o powrocie Pańskim on wykazał i co za prawdę udowodnił? We wszystkich zbijaniach tych zarzutów czego on dokonał?
(55) Co więcej pozafiguralny Elijab ofiarował? Na co ono jest figurą? W łączności z którą doktryną ona była ofiarowana? W dodatku do oczyszczającej pracy, jak "błogosławiona nadzieja" poskutkowała? Wyjaśnij szczegółowo w każdym razie, jak pozafiguralny Elijab użył tę naukę do pobudzenia nadziei, miłości, cierpliwości, myśli zmierzających ku niebu, posłuszeństwa, pokory, cichości i gorliwości. Co pozafiguralny Elijab tym sposobem ofiarował?
(56) Czego nasze powyższe przestudiowanie tego artykułu dowodzi? Co ono objawia? Czego ono dowodzi, odnośnie natchnionego Pisma Świętego? Jak ono powinno wpłynąć na nas?
TP ’72, 87-93.